Lakland Bob Glaub PJ SÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Lakland Bob Glaub PJ SÅLD!

Inlägg av Roger Hedin »

Med facit i hand inser jag att med nuvarande laguppställning får min finfina Bob Glaub nöta bänk. Det är inte meningen. Då jag till syvende og sidst är en Jazzbas-spelare, och den ultimata jazzbasen just flyttat in i stallet, så kommer min finfinfina PJ att - som tidigare sagt - nöta bänk och spela andrafiol. Jag har ju använt Glaub mer som Jazzbas än P-bas...

Är den original? Inte till 100%, då jag idiotskärmat och jordat den till att vara knäpptyst. (Naturligtvis inte det som ska höras.) Originalet surrade som en svärm flugor...

En tidigare ägare hade gröpt ur för någon större pot/preamp, men det syns inte under skärmningen. Dessutom har jag försett den med en D-tuner; original-tunern följer med. Allt fungerar som det ska, tonen är fantastiskt fin: P-bas som låter P-bas och Jazzbas som låter Jazzbas. Lindy Fralin-puppor, men humbucking J i stallposition, fast den låter "som på riktigt". (Den här basen skulle bli ännu mer kanon med en Tonestyler...)

Bild

Halsen är fantastiskt god att spela på, inte den stora runda klossen, utan den mer slimmade som fanns på en del tidiga 60-tals Fender. Inte en skråma på halsen, greppbrädan fin och banden i god kondition.

Originalcase, Dunlop straplocks (original) och i princip nya Cobalt rounds på. Plåtlocket finns också. Inga byten på denna, då annat hägrar. Jag sätter priset till 19000 SEK. Köpare står för ev. frakt.

Jag kan lägga upp ett par bilder till med "kända PB-are" som testar den, men då vill jag ha deras tillstånd. (Hör ni det Fieldflower och Funkysh*t?) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Senast redigerad av Roger Hedin den sön 25 jun 2017, 19:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
aacee
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:14
Ort: Luleå

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av aacee »

Jahaja, nu var det dax alltså! :D

Funderar på byggår och vikt på den där?
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av funkys**t »

Roger Hedin skrev:Med facit i hand inser jag att med nuvarande laguppställning får min finfina Bob Glaub nöta bänk. Det är inte meningen. Då jag till syvende og sidst är en Jazzbas-spelare, och den ultimata jazzbasen just flyttat in i stallet, så kommer min finfinfina PJ att - som tidigare sagt - nöta bänk och spela andrafiol. Jag har ju använt Glaub mer som Jazzbas än P-bas...

Är den original? Inte till 100%, då jag idiotskärmat och jordat den till att vara knäpptyst. (Naturligtvis inte det som ska höras.) Originalet surrade som en svärm flugor...

En tidigare ägare hade gröpt ur för någon större pot/preamp, men det syns inte under skärmningen. Dessutom har jag försett den med en D-tuner; original-tunern följer med. Allt fungerar som det ska, tonen är fantastiskt fin: P-bas som låter P-bas och Jazzbas som låter Jazzbas. Lindy Fralin-puppor, men humbucking J i stallposition, fast den låter "som på riktigt". (Den här basen skulle bli ännu mer kanon med en Tonestyler...)

Bild

Halsen är fantastiskt god att spela på, inte den stora runda klossen, utan den mer slimmade som fanns på en del tidiga 60-tals Fender. Inte en skråma på halsen, greppbrädan fin och banden i god kondition.

Originalcase, Dunlop straplocks (original) och i princip nya Cobalt rounds på. Plåtlocket finns också. Inga byten på denna, då annat hägrar. Jag sätter priset till 19000 SEK. Köpare står för ev. frakt.

Jag kan lägga upp ett par bilder till med "kända PB-are" som testar den, men då vill jag ha deras tillstånd. (Hör ni det Fieldflower och Funkysh*t?) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Inga problem för mig!

Jag kan intyga att den basen är fantastiskt bra. Otroligt skön att spela på och en av få basar där jag har gillat ljudet med båda mickarna på. Ovanligt för en P/J.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av Roger Hedin »

Bild
Bild från PB-träff i Adolfsberg, den första Oglanshammarträffen. Självaste funkys**t wielding the axe... :mrgreen:
Vad gäller vikt är jag osäker, men jag är känslig för tunga instrument, då jag har en opererad rygg. Jag skulle säga: Helt okej! Byggår 2007.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av fieldflower »

Va, bild på mig?? Ojojoj, det här måste jag fundera över länge och väl...
(Läs: Posta på, dumsnut! :roll: :lol: )
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av Roger Hedin »

Tack för välsignelsen, Gulleplutt... :oops: :lol: :mrgreen:
På PB-träff hos den förträfflige herr Bjelkeman, en något suddig Ängsblomma trakterar likaledes suddig bas:
Bild
Som sagt: kom och köp basen. Kaffe ingår.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av Roger Hedin »

funkys**t skrev:Jag kan intyga att den basen är fantastiskt bra. Otroligt skön att spela på och en av få basar där jag har gillat ljudet med båda mickarna på. Ovanligt för en P/J.
Precis!
Pickuperna är gjorda som ett matchat par, så de har balanserad signal, till skillnad från J och P i standardutförande, där P-puppan dränker J-puppan. Jag har mest spelat basen som en Jazzbas, med båda pickuperna på, men P-puppan lite avskruvad för mer stallfokus.

Basen känns som en väl inspelad och innött gammal vän, trots att den inte är fabriksskavd...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Budda B.
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 08 mar 2008, 17:41
Ort: Göteborg

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av Budda B. »

PM!
Fender, Lakland, Ampeg Baby Bass, m fl
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av Bootzy »

Mums! Lakland US-basar är så jäkla bra. Jag har haft 3st och dom har hållit toppklass allihop. Grymt sugen! :D
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Bob Glaub PJ (US förstås...)

Inlägg av Roger Hedin »

Såld till en trevlig Göteborgare!
Tack för ett trevligt möte, Budda B! Tänk att världen trots sin storlek ändå är så liten...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Lakland Bob Glaub PJ SÅLD!

Inlägg av funkys**t »

Grattis! :D
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Budda B.
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 08 mar 2008, 17:41
Ort: Göteborg

Re: Lakland Bob Glaub PJ SÅLD!

Inlägg av Budda B. »

Stort tack för din gästfrihet, Roger! Himla trevligt!
Nu har jag litet svårt att gå och lägga mig. Har suttit och spelat hela kvällen på fina basen... :)
Fender, Lakland, Ampeg Baby Bass, m fl
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Bob Glaub PJ SÅLD!

Inlägg av Roger Hedin »

Budda B. skrev:Stort tack för din gästfrihet, Roger! Himla trevligt!
Nu har jag litet svårt att gå och lägga mig. Har suttit och spelat hela kvällen på fina basen... :)
Så bra som du spelar så gör det inget. :mrgreen:
Jag gör som lille Nickodemus: high five! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar