Warwick Corvette $$ BORTBYTT

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Warwick Corvette $$ BORTBYTT

Inlägg av KNA »

Som rubriken lyder ska jag också ge mig ut på den brännheta marknaden av begagnade Warwicks.

Basen i fråga är en Corvette $$ från 2005, tysk, som jag använt som turnébas de senaste åren och som köptes begagnad här på forumet. Den har fått sin beskärda del av livet på vägarna och att räkna upp dings och lackskrap känns lite överflödigt. Den ser tuff ut helt enkelt. Låter bra och fungerar klanderfritt. På senaste flygresan fick den dock en smäll och behövde lagas, vilket gjordes med utmärkt resultat hos Malmö Gitarrverkstad i somras. På tredje bilden kan sprickan anas. Säljer basen då jag hellre giggar med min Sandberg.

**EDIT** Samtliga stämskruvar byttes i våras till nya från Warwick. Där sitter Schaller straplocksknoppar på och de är limmade med epoxy och lär vara svåra att få bort.

Jag tänker att 5000 är rimligt för den här. Basen finns i Malmö och kan skickas i ett ok hardcase för en extra slant. Delbyten kan vara intressant om det är bra basdistar eller preamps, eller en Mesa 400+ med pengar från mitt håll.

Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av KNA den tor 30 nov 2017, 09:51, redigerad totalt 2 gång.
T41
Medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: tor 25 sep 2014, 16:05

Re: Warwick Corvette $$

Inlägg av T41 »

Skickat Pm till dig!
Skriv svar