Ibanez Rickkopia 70tal SÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Ibanez Rickkopia 70tal SÅLD!

Inlägg av elmelino »

Efter mycket vånda och brist på tid har jag beslutat sälja denna coola Rickenbackerkopia,sen jag köpte en 74a original har denna blivit liggande,den har valsat omkring lite här på forumet och jag har varit sugen på den varje gång! Det är alltså en 70 tals Ibanez 4001kopia som en gång var Fireglo med en Mudbucker som stallmic och en minihumbucker som stallmick. Nu är den ombyggd som ett original med äkta Rickenbacker pickuper,Rick eftermarknadstall och helt strippad på lack även greppbrädan. En duktig medlem här på forumet har lagat alla skador och fixat trussen som var kass, banden är slitna men den funkar som den är. Elektroniken funkar också men borde nog fixas. När jag köpte den så var den fullt spelbar och lät fantastiskt, riktlgt fett Ricksound!! Basen är lätt och har en mycket trevligare hals än original. Sen jag fick den har jag lagt många timmar på att slipa bort resterna av den gamla lacken dessutom har jag förstärkt den stora fräsningen vid halsmicken och förberett för stereoutgång jag har även fräst ut lite vid elektroniken, tyvärr pajade fräsen så det är lite ojämnt.När jag slipade efter att fyllt igen alla gamla skruvhål så var jag lite ovarsam och slipade igenom bindingen men det går att fylla igen.Den är ganska trogen originalet med genomgående hals och måtten stämmer perfekt på en 70tals 4001(jag har jämfört) jag har även satt på originatrogna rattar.OBS den levereras nerplockad och dom flesta skuvhål är
igenfyllda.Ska jag sätta ihop den och borra nya hål vill jag ha 500kr till.Den skickas i ett lite för stort hardcase.
SÅLD!
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av elmelino den fre 09 feb 2018, 07:16, redigerad totalt 3 gång.
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,SPECTOR,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Ibanez Rickkopia 70tal

Inlägg av HirYoshima »

Bra pris! Köp för bövelen.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Ibanez Rickkopia 70tal

Inlägg av Basstore »

alltså ja hängde inte med riktigt.
E de monterad o spelbar nu eller elektronikfix kvar att göra?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Ibanez Rickkopia 70tal

Inlägg av fieldflower »

Basstore skrev:alltså ja hängde inte med riktigt.
E de monterad o spelbar nu eller elektronikfix kvar att göra?
elmelino skrev:OBS den levereras nerplockad och dom flesta skuvhål är igenfyllda.Ska jag sätta ihop den och borra nya hål vill jag ha 500kr till.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
mats
Medlem+
Inlägg: 964
Blev medlem: lör 07 okt 2006, 12:59
Ort: Vingåker

Re: Ibanez Rickkopia 70tal

Inlägg av mats »

Finns det kopplingsschema med för stereoplugg eller är det lätt fixat ?
Användarvisningsbild
Falcon
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: mån 31 aug 2015, 13:28
Ort: Stockholm, Hökarängen

Re: Ibanez Rickkopia 70tal

Inlägg av Falcon »

mats skrev:Finns det kopplingsschema med för stereoplugg eller är det lätt fixat ?
Det finns kopplingsschema på Rickenbackers hemsida.
| Höfner 182-1961 | Höfner 182-1964 | Höfner 500/1 Cavern CT 2013 | Höfner 500/1 Cavern Ri 2017 | Kent 1963 | Squier Precision TB bass 2007 | Harley Benton BB FL | Harley Benton B-25M | HPD Telecaster Bass | Falcon precision | Audition-65 |
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Re: Ibanez Rickkopia 70tal

Inlägg av elmelino »

Basstore skrev:alltså ja hängde inte med riktigt.
E de monterad o spelbar nu eller elektronikfix kvar att göra?
Den är helt nerplockad nu,och elektroniken är original japansk 70tal och behöver bytas dessutom bara monokopplad.
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,SPECTOR,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Re: Ibanez Rickkopia 70tal SÅLD!

Inlägg av elmelino »

Såld!
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,SPECTOR,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.
Skriv svar