Intressekoll: Fender American Pro Jazz Bass

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar

Inläggav gthyni » ons 21 mar 2018, 16:27

Velar lite än, då jag har den bästa Jazzbasen, American Professional. Jätteskön slim C-hals som är lite av självspelande, men när jag enbart hade spelat på den några dagar så var det ändå som att komma hem när jag tog P-basen och drog ett riff. Jag vill älska jazzbas och denna är skön men den sanna kärleken finns inte där (än).

Tillverkad sent 2016 och i jättefint skick, enda anmärkningen skulle vara att den inte kommer i originalcase, men i ett 3e part av bra kvalitet i nyskick. Olympic White och rosewood-bräda. Allt original. Vikt 3,9 kg

Bild

Alla data:
https://shop.fender.com/en-SE/electric-basses/jazz-bass/american-professional-jazz-bass/0193900709.html

Nypriset är drygt 18 lapp, prisidé 12500:- (kan dra lite om man inte behöver/vill ha caset)

Byten: en bra P-bas med lönnbräda, men pengar hit eller dit beroende på vad det är.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher 1980, G&L L-1000 "Wunkay" 1985, Fender American Professional Jazz Bass 2016,
Fender Dual Showman topp 1974 + TC Electronics BH500 + hembyggd 1*12"
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Inläggav gthyni » lör 24 mar 2018, 17:29

Jag behåller denna. Man behöver väl en Jazzbas trots allt, och jag hittar nog ingen bättre. Ev byte med en likadan med lönnbräda eller en trevlig Sandberg California med lönnbräda är väl det enda som skulle kännas aktuellt
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Re: Intressekoll: Fender American Pro Jazz Bass

Inläggav gthyni » ons 30 maj 2018, 10:38

Kämpar på och velar på. Sommarbumpar väl då.

Är någon sugen på en sån, cash eller har en intressant bytesobjekt med p-bashals och lönnbräda,
Sandberg California, Fender/Squire JV, Tokai/Greco/Fernandes Vintage
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Återgå till Elbasar säljes