Gibson Thunderbird IV - Limited Cherry Red

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Gibson Thunderbird IV - Limited Cherry Red

Inlägg av -rally- »

Tjenare!
Jag har kommit fram till att det är för mycket med två åskfåglar och ungefär samtidigt har jag, som av en händelse, fått för mig att jag utan tvekan behöver en Jazzbas. Så därför tänkte jag försöka sälja min ena Gibson Thunderbird IV. En Limited Cherry Red från 2012, givetvis USA-byggd. Vad jag kan se borde det vara exakt den på hemsidan här:
http://www.gibson.com/Products/Electric ... Specs.aspx

Grym lirare som det faktiskt känns lite i magen att göra sig av med...men tyvärr har den fått alldeles för lite speltid de senaste åren. Basen är införskaffad begagnad här på forumet för ca. fem år sedan…minnet kan svikta lite där men typ så. Basen är funktionsmässigt i riktigt gött skick. "Kosmetiskt" så har den varit giggad och turnerad de senaste åren, och det syns lite, men inga jättegrejer. Några dings och en del skrap på baksida och där plektrumhandens handled har skavt mot basen under lite för många timmar. Inga halsbrott eller dylika katastrofer som har behövt repareras. Personligen tycker jag att den börjar se go ut, men det är givetvis en smaksak vad man gillar. Närbilder på dings och skrap fixar vi självklart om det är aktuellt. Serienummer kan vi lösa via PM. Säljs med ett grymt svart originalhardcase i bra skick.

Jag hade tänkt mig 9000:- för den här sköningen. Är det bort i tok så får någon gärna hojta till eller komma med bud. Basen finns i Göteborg/Trollhättan.

Gött mos
/Rasmus

Bild
Bild
Bild