Nejnej...

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Nejnej...

Inlägg av mikkejohansson »

http://www.blocket.se/vi/16526568.htm?ca=2_s

Det är väl ändå INTE en "Vintage 1962"? Den har ju den där skitfula nittitalsformen på kroppen! Usch.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Ja usch det där ser ut att vara nån sån gräslig 90talare han köpt RI-case, kåpor och papper till. :x
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

knedy skrev:Ja usch det där ser ut att vara nån sån gräslig 90talare han köpt RI-case, kåpor och papper till. :x
Kan ju vara jag som är dum i huvvet med, men jag får inte ihop det. Och vitt pl.skydd? What's up with this?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

22 band?
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

mikkejohansson skrev:
knedy skrev:Ja usch det där ser ut att vara nån sån gräslig 90talare han köpt RI-case, kåpor och papper till. :x
Kan ju vara jag som är dum i huvvet med, men jag får inte ihop det. Och vitt pl.skydd? What's up with this?
Någon föregångare till deluxejazzen.

Bild
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Det där är en så kallad boner jazzbas. Så såg jazzbasarna ut som byggdes mellan 1989 och 1992, de hade 22 band och en lite annorlunda kroppsform. Personligen tycker jag att de är gräsligt fula.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Richard »

Jag begriper mig inte på vissa annonsörer alltså.. :? Försöker han luras eller vet han inte själv vad han har för bas?? Om man har en Fender som man säljer för 13500 spänn så borde man ju veta vad det är för modell.. åtminstone så borde han veta att det inte är en '62 reissue.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Knedys deluxe jazz där, vufaen! När fender väl gör snygga färger, ska dom tvunget förfula något annat?! DUMMA FENDER!
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+
Inlägg: 2391
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 17:40
Ort: Norrtälje

Inlägg av Bassmaniac »

Dessutom har de inte dubbla trussrods, som säljaren påstår. Det ligger två järnstavar på varje sida om trussen, men fortfarande endast en trussrod. De fanns inte med ebeholtzgreppbräda heller för den delen. Vem försöker han lura egentligen :roll:


Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Bassmaniac skrev:Dessutom har de inte dubbla trussrods, som säljaren påstår. Det ligger två järnstavar på varje sida om trussen, men fortfarande endast en trussrod. De fanns inte med ebeholtzgreppbräda heller för den delen. Vem försöker han lura egentligen :roll:


Anders
Men han säger inte att det är dubbla trussrods...han säger bara att den är dubbelverkande...
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: ons 05 mar 2008, 20:45
Ort: Alingsås

Inlägg av Bastappe »

Bassmaniac skrev:Dessutom har de inte dubbla trussrods, som säljaren påstår. Det ligger två järnstavar på varje sida om trussen, men fortfarande endast en trussrod. De fanns inte med ebeholtzgreppbräda heller för den delen. Vem försöker han lura egentligen :roll:


Anders
Det ser inte ut som Ebenholtz, Ebenholtz är mörkare.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Skriv svar