Yamaha BB400S, made in Japan -83 (SÅLD)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
SebastianNordström
Medlem
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 23:52
Ort: Malmö

Yamaha BB400S, made in Japan -83 (SÅLD)

Inlägg av SebastianNordström »

Yamaha BB400S, made in Japan 1983

Tänkte kolla om det finns något intresse för denna fina bas?
Jag spelar nästan bara kontrabas nuförtiden och har två andra elbasar som jag spelat mer på senaste året, så jag tänker att jag klarar mig utan denna.
Skicket är jättebra för sin ålder.

SÅLD

Den fick en overhaul av Christian ”Unicorn” Olsson för några år sedan, med ny sadel, nya (jättebra) potar+kablage och setup (bandslip etc).
Jag vet inte vad basen väger men den har en gedigen vikt, kroppen är väl helt i mahogny. Hardcase finnes

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

4900:-tänkte jag

(Gummibandet som syns på några av bilderna sitter där för att en stämskruv skorrar lite. EDIT: skorr nu åtgärdat 8) )

Basen finns i Malmö och går att prova i min övningslokal. Jag orkar inte skicka den

Ett litet videoklipp där man kan höra basen. Kommentarer/frågor om min tröja undanbedes: https://youtu.be/Nao25SFpw1w

Mvh/ Sebbe
Senast redigerad av SebastianNordström den tis 22 aug 2023, 22:38, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
miromiromiro
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: fre 03 dec 2021, 14:20

Re: Yamaha BB400S, made in Japan -83

Inlägg av miromiromiro »

Jag är intresserad fast behöver mer information. Vad är bredden på den övre sadeln? Bredden på halsen vid 12te banden. Och slutligen skalan på halsen?

Vänligen
Användarvisningsbild
SebastianNordström
Medlem
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 23:52
Ort: Malmö

Re: Yamaha BB400S, made in Japan -83

Inlägg av SebastianNordström »

miromiromiro skrev: fre 28 jul 2023, 22:11 Jag är intresserad fast behöver mer information. Vad är bredden på den övre sadeln? Bredden på halsen vid 12te banden. Och slutligen skalan på halsen?

Vänligen
Hej! ursäkta mitt långsamma svar

Jag förmodar att mensuren är standard 34 tum. De andra två måtten vet jag faktiskt inte :shock: Mer åt p-bas än j skulle jag tro!
I detta nu är basen ON-HOLD. Jag ska försöka uppdatera tråden ifall den säljs/blir till salu igen
Skriv svar