Tung 6:a på Ebay!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Tung 6:a på Ebay!

Inlägg av Athe »

http://cgi.ebay.com/Tung-6-String-Bass_ ... dZViewItem

Det är så man blir gråtfärdig, här har man suktat efter en sån här så länge...så har man äntligen fått ett jobb över sommaren, men så kommer det ut en sån här på ebay INNAN man börjat jobba och fått in en liten förmögenhet. :cry:

Skickas bara inom USA men det går ju alltid fixa med kontakter ;)

KÖP för sjutton. :D
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Tung 6:a på Ebay!

Inlägg av Mr Praline »

Athe skrev:http://cgi.ebay.com/Tung-6-String-Bass_ ... dZViewItem

Det är så man blir gråtfärdig, här har man suktat efter en sån här så länge...så har man äntligen fått ett jobb över sommaren, men så kommer det ut en sån här på ebay INNAN man börjat jobba och fått in en liten förmögenhet. :cry:

Skickas bara inom USA men det går ju alltid fixa med kontakter ;)

KÖP för sjutton. :D
Tung rimmar med Myung! :P

De flesta amerikanska säljarna på eBay skickar även utomlands om man frågar snällt!

Basen har för övrigt legat ute ett tag nu, så det finns kanske chans för att du hinner jobba ihop pengar?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Because you're worth it!
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Re: Tung 6:a på Ebay!

Inlägg av Athe »

Ugglan GBG skrev:
Athe skrev:http://cgi.ebay.com/Tung-6-String-Bass_ ... dZViewItem

Det är så man blir gråtfärdig, här har man suktat efter en sån här så länge...så har man äntligen fått ett jobb över sommaren, men så kommer det ut en sån här på ebay INNAN man börjat jobba och fått in en liten förmögenhet. :cry:

Skickas bara inom USA men det går ju alltid fixa med kontakter ;)

KÖP för sjutton. :D
Tung rimmar med Myung! :P

De flesta amerikanska säljarna på eBay skickar även utomlands om man frågar snällt!

Basen har för övrigt legat ute ett tag nu, så det finns kanske chans för att du hinner jobba ihop pengar?
Har den det? Det skulle förvåna mig om den klarar 1 månad till utan att någon tar den...men man kan ju alltid hoppas :( Jag skulle ha sålt min Ampeg combo och min Conklin :(
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
albin
Medlem+
Inlägg: 832
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 11:55
Ort: Karlstad

Re: Tung 6:a på Ebay!

Inlägg av albin »

Athe skrev:
Ugglan GBG skrev:
Athe skrev:http://cgi.ebay.com/Tung-6-String-Bass_ ... dZViewItem

Det är så man blir gråtfärdig, här har man suktat efter en sån här så länge...så har man äntligen fått ett jobb över sommaren, men så kommer det ut en sån här på ebay INNAN man börjat jobba och fått in en liten förmögenhet. :cry:

Skickas bara inom USA men det går ju alltid fixa med kontakter ;)

KÖP för sjutton. :D
Tung rimmar med Myung! :P

De flesta amerikanska säljarna på eBay skickar även utomlands om man frågar snällt!

Basen har för övrigt legat ute ett tag nu, så det finns kanske chans för att du hinner jobba ihop pengar?
Har den det? Det skulle förvåna mig om den klarar 1 månad till utan att någon tar den...men man kan ju alltid hoppas :( Jag skulle ha sålt min Ampeg combo och min Conklin :(
är conklinen bandad?
Ska det gå åt helvete, ska det gå med musik!
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Nej, den är bandlös :)
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Nej, bandlös med fretmarkers.
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Billy skrev:Nej, bandlös med fretmarkers.
Touché! Precis :D
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Alright! En god vän erbjuder sig att låna mig 10 000 kronor för köpet, då har jag 19000 just nu..det blir 2968 dollar, startbudet ligger på 2600 och det är ingen reserve, så om ingen annan bjuder så har jag ju en chans...men hur stor är den chansen :(

Jag har aldrig handlat på Ebay förut men jag förstår att många här har gjort det..finns det nån liten guider här nånstans om hur det funkar? :)
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

Inlägg av Fungrim »

Slightly OT, men titta vad jag hittade, från januari i år...

http://www.basslinks.nl/xmb/viewthread. ... 927&page=6

... snygga basar kan man inte få för mycket av. (Hint: Meddelande från Mr Tung himself).
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Ja det har jag också snappat upp! Får jag inte denna basen från Ebay så väntar jag lätt och köper en från Tung själv. (Fast kan man vara säker på att det verkligen är Nicholas Tung som postat?)
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

Inlägg av Fungrim »

Neeeej, det är klart. Men man kan hoppas! :-)
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tungbasarna är ju gräsligt fula!!!

Spar pengarna och köp en riktig möbelbas/hitechbas istället!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

blackparkas skrev:Tungbasarna är ju gräsligt fula!!!

Spar pengarna och köp en riktig möbelbas/hitechbas istället!

Noooooooo :shock:
Shit jag älskar basar där överhornet drar iväg mycket längre än det under. Ser lite "snett" ut sådär :) F-Bass är likadana :D
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Athe skrev:
blackparkas skrev:Tungbasarna är ju gräsligt fula!!!

Spar pengarna och köp en riktig möbelbas/hitechbas istället!

Noooooooo :shock:
Shit jag älskar basar där överhornet drar iväg mycket längre än det under. Ser lite "snett" ut sådär :) F-Bass är likadana :D
Det är väl en sak, det gör det ju trots allt på de flesta basar.
Men designen i övrigt!?!?
Han hade inte en 5:a i estetik iaf den där Tung...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

spettig!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker verkligen den är skitful... eller de...
Ser ut som om någon gjort en bas i slöjden...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:Jag tycker verkligen den är skitful... eller de...
Ser ut som om någon gjort en bas i slöjden...
:roll: :evil:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Athe skrev:Alright! En god vän erbjuder sig att låna mig 10 000 kronor för köpet, då har jag 19000 just nu..det blir 2968 dollar, startbudet ligger på 2600 och det är ingen reserve, så om ingen annan bjuder så har jag ju en chans...men hur stor är den chansen :(

Jag har aldrig handlat på Ebay förut men jag förstår att många här har gjort det..finns det nån liten guider här nånstans om hur det funkar? :)
Vill inte göra dig besviken men hellre innan än efteråt. På priset för basen tillkommer först frakt $90-110 på summan av pris och frakt får du lägga 3,5% i tull och sedan ska du lägga på 25 % i moms på hela summan. Till sist kommer oftast en speditionsavgift på 50-100 SEK.
Försöker du få säljaren att skriva ner värdet på basen kan du på ett kriminellt sätt få ner momsen, men å andra sidan skriver du också ner försäkringsvärdet om nåt händer i frakten.
Ska du handla på Ebay så skaffa ett PayPalkonto (fast kolla att säljaren tar PayPal först). Annars får du kostnader för att fixa en internationell bankcheck.
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Usch då kan ju priset stiga i skyarna även om man får en relativt bra deal på budet..Men när betalar man momsen och allt det då? När man hämtar ut basen? Kanske man kan "senarelägga" uthämtningen tills man skrapat ihop de extra pengarna:)
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Athe skrev:Men när betalar man momsen och allt det då? När man hämtar ut basen? Kanske man kan "senarelägga" uthämtningen tills man skrapat ihop de extra pengarna:)
Speditören vill ha momsen betald vid utkörning (alternativt avhämtning) och det är oftast kontant som gäller
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Moms etc. brukar stå på avin man får när försändelsen kommit.
Tror att man har en månad på sig att hämta ut skiten förvisso.

Räkna med MINST 5000 spänn extra i frakt, tull och moms på den basen, och då det beräknat på 2600 dollar.
Du kommer förvisso inte så långt ifrån de 19000 du hade skrapat ihop och det är inet helt säkert att någon ens är intresserad av basen till 2600 dollar, vilket gör att du kanske kan få köpa den för det priset.
Annonsörerna på Ebay sätter ju ibland ett för högt utgångspris.

Ska Ugglan_GBG fortfarande sälja sin Modulus 6:a så skulle jag hellre tipsa dig om att köpa den.
Du kanske kan betala honom en handpenning och betala sedan när du fått lös resterande pengar.
IMO en snyggare och coolare bas, men ljudmässigt har jag ingen aning om vad som är bäst.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Men då kan ju priset variera så extremt mycket, så man kan ju knappast köpa basen om man inte har dubbelt så mycket pengar vid sidan av som säkerhet...
Jag räknade lite på det, startbudet är 2600, om man leker med tanken att man bjuder 1 dollar över, och ingen annan bjuder så man vinner budet....sen lägger till 100 dollar frakt, då är vi uppe i 2701 dollar.
2701 dollar = 16 359 kr.
+ 3,5% tull = 16 931.5 kr.
+ 25% moms = 21 164.4 kr.

Pris: 21 164 kronor vid bästa möjliga budgivning (aka ingen annan som bjuder).
ojoj...
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

blackparkas skrev:Moms etc. brukar stå på avin man får när försändelsen kommit.
Tror att man har en månad på sig att hämta ut skiten förvisso.

Räkna med MINST 5000 spänn extra i frakt, tull och moms på den basen, och då det beräknat på 2600 dollar.
Du kommer förvisso inte så långt ifrån de 19000 du hade skrapat ihop och det är inet helt säkert att någon ens är intresserad av basen till 2600 dollar, vilket gör att du kanske kan få köpa den för det priset.
Annonsörerna på Ebay sätter ju ibland ett för högt utgångspris.

Ska Ugglan_GBG fortfarande sälja sin Modulus 6:a så skulle jag hellre tipsa dig om att köpa den.
Du kanske kan betala honom en handpenning och betala sedan när du fått lös resterande pengar.
IMO en snyggare och coolare bas, men ljudmässigt har jag ingen aning om vad som är bäst.
Tack för infon :D Men jag har aldrig varit nåt större fan av utseendet på Modulus basarna... fast de låter säkert bra :)
Jag får väl se om jag kan låna liiiite till av min kompis om det skulle behövas.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Athe skrev:Men då kan ju priset variera så extremt mycket, så man kan ju knappast köpa basen om man inte har dubbelt så mycket pengar vid sidan av som säkerhet...
Jag räknade lite på det, startbudet är 2600, om man leker med tanken att man bjuder 1 dollar över, och ingen annan bjuder så man vinner budet....sen lägger till 100 dollar frakt, då är vi uppe i 2701 dollar.
2701 dollar = 16 359 kr.
+ 3,5% tull = 16 931.5 kr.
+ 25% moms = 21 164.4 kr.

Pris: 21 164 kronor vid bästa möjliga budgivning (aka ingen annan som bjuder).
ojoj...
Precis... ganska saftiga pengar.
För en bas du inte har en aning om varken hur den är att lira på eller hur den låter.
Naej. Det där får du nog tänka på en gång till Athe! :D

Det finns väl anledningar till att Myung inte lirar på Tung längre kan man tro, tror inte bara det är pengar det handlar om i hans fall...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar