Tung 6:a på Ebay!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Fast det är ju iofs helt omöjligt att veta hur en Tung bas är att spela på när det bara finns ~100 i världen :D Det är ju inte så ofta man stöter på en det vill säga ;)

Jag tänker nog ta chansen på basen ändå...låter den som en brunstig älg så kan jag ju alltid sälja den vidare till någon annan impulshandlare :D
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Athe skrev:Fast det är ju iofs helt omöjligt att veta hur en Tung bas är att spela på när det bara finns ~100 i världen :D Det är ju inte så ofta man stöter på en det vill säga ;)

Jag tänker nog ta chansen på basen ändå...låter den som en brunstig älg så kan jag ju alltid sälja den vidare till någon annan impulshandlare :D
HELT omöjligt kan det ju inte vara att veta, men svårt att veta hur de är, det kan jag hålla med om.

Räkna inte med att få tillbaka pengarna bara.
Ska du sälja i Sverige kan du nog räkna med 5-10k minus vid försäljning.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Bara så ni vet, har jag bestämt mig för att behålla Modulusen. Den låter så bra, och har allt för högt affektionsvärde för att jag skunna skiljas från den!
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Frågade säljaren om han kunde tänka sig att skicka till sverige för en extra summa. Fick ett kort svar:
"No. You have no rating."

Aaahhh otrevliga jävla människor!! Hur fan ska man kunna ha nån jävla "rating" om man är helt ny på skitstället! Nu hatar jag Ebay, också.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag hajar faktiskt inte vad de som säljare vinner på att vara kinkiga på de som inte har någon feedback etc.
De kan ju bara sitta och vänta på att man betalar och sedan skicka prylen så är det klart.
Det är väl värre för oss som köper....!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

blackparkas skrev:Jag hajar faktiskt inte vad de som säljare vinner på att vara kinkiga på de som inte har någon feedback etc.
De kan ju bara sitta och vänta på att man betalar och sedan skicka prylen så är det klart.
Det är väl värre för oss som köper....!
+1!
Jag har växlat ett mail med Nicholas Tung nu iaf, han är redan igång med sin tillverkning, jag skickade precis iväg ett till mail och sa att om han får upp en sida med alternativ och prisinformation så beställer jag nog en! Han berättade att de kommer kosta runt 2750 dollar + extra beroende på vad man väljer. Låter ju inte så farligt.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
gäst

Inlägg av gäst »

Athe skrev:
blackparkas skrev:Jag hajar faktiskt inte vad de som säljare vinner på att vara kinkiga på de som inte har någon feedback etc.
De kan ju bara sitta och vänta på att man betalar och sedan skicka prylen så är det klart.
Det är väl värre för oss som köper....!
+1!
Jag har växlat ett mail med Nicholas Tung nu iaf, han är redan igång med sin tillverkning, jag skickade precis iväg ett till mail och sa att om han får upp en sida med alternativ och prisinformation så beställer jag nog en! Han berättade att de kommer kosta runt 2750 dollar + extra beroende på vad man väljer. Låter ju inte så farligt.
Najs!! :tummenupp:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Fetkör på en ny oanvänd Tung med custom options!
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Jag vill att han gröper ut ett hål i bak i samma form som min röv. Personligare blir det inte.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

Inlägg av Fungrim »

Så det var herr Tung själv på tråden. Koolt. Jag hör til dom som tycker hans basar är grymmt snygga. Tyvärr är jag pank... Men jag vet! Du köper en Tung först så kan vi alla testa om den var bra eller inte! :-)
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
Skriv svar