Epiphone Thunderbird IV Såld

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Epiphone Thunderbird IV Såld

Inlägg av Cliffy »

Tjena jag har planerat att köpa en shine rick kopia och tänkte då kolla om det fanns nåt intresse här för min thunderbird. Är nyköpt i slutet av december 07 så den är i grymt bra skick, inga stora fula repor överhuvudtaget som jag kan hitta. Elektronik är i perfekt skick den med. Butiken där jag köpte den har satt på strap locks och det främre är flyttat till bakom halsen vilket minskar neckdiven rejält.

Köpt på musikcentralen i växjö för 4595 kr och straplocksen för 150 kr. Ser ut som schaller straplocks och de funkar riktigt bra, inte tappat den nån gång i alla fall, Har kvittot kvar, är inte säker men antar att det är ett års garanti från köpet så det bli ju fram till jul då isåfall.

På många bilder jag sett så ser den väldigt matt ut men så här ser den ut i verkligheten
Bild
Man kan nästan spegla sig i den. :lol:

Såld
Senast redigerad av Cliffy den ons 02 jul 2008, 00:30, redigerad totalt 5 gång.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Jag vill inte vara elak men.... Dom kostar ~2400kr NY på thomann, så ja du har betalat för mycket för den och nej du kommer inte få den sålt för 3500-4000kr här iaf. :P ;)
Officiell stormästare i EB-orden
gäst

Inlägg av gäst »

Tysken gör det igen!
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

knedy skrev:Jag vill inte vara elak men.... Dom kostar ~2400kr NY på thomann, så ja du har betalat för mycket för den och nej du kommer inte få den sålt för 3500-4000kr här iaf. :P ;)
Shit att de va så billiga där hade jag inte kollat. Men är det nån som är intresserad så lägg ett bud så får vi se hut lågt jag kan sänka priset!
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Cliff_the_great skrev:
knedy skrev:Jag vill inte vara elak men.... Dom kostar ~2400kr NY på thomann, så ja du har betalat för mycket för den och nej du kommer inte få den sålt för 3500-4000kr här iaf. :P ;)
Shit att de va så billiga där hade jag inte kollat. Men är det nån som är intresserad så lägg ett bud så får vi se hut lågt jag kan sänka priset!
Kolla runt lite på Blocket, Vendolin och här så får du en bild av vad de är värda. De flesta verkar vilja sälja sina för 3-3500:-, men i VERKLIGHETEN får de kanske 2-2500:- beroende på skick och om det finns gigbag/case...

Jag har haft två....en risig och en fin....båda kostade runt 2", utan gigbags.

Antingen får du behålla den, eller dumpa priset. Sommaren är tyvärr här och det verkar vara dött att sälja saker. Trist om man ska sälja, skitbra om man ska köpa..... 8)
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Ok NYTT PRIS 3000:- lägg ett bud så får vi se.
BurialAtSea
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 25 jun 2008, 14:27
Ort: Rydaholm

Inlägg av BurialAtSea »

Vart bor du någonstans? Växjö trakten eller?
vad det gäller basen tycker jag det är jävligt synd att du blev lurad på priset.
jag vill dock inte heller bli lurad. en helt ny kostar 2500 så därför blir det jävligt svårt att gå med på att köpa en begagnad för 3000 kr.

Intresserad är jag som fan i vilket fall som helst men 2000 kr verkar vara det rimligaste priset jag kan gå med på. tvekar på att någon skulle vilja betala mer.
PM:a mig så vi kan diskutera vidare.
Senast redigerad av BurialAtSea den ons 25 jun 2008, 18:48, redigerad totalt 1 gånger.
Saiiiiiint Vitus! Hear his distant screaaaaams! - Scott Reagers.
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Inlägg: 2251
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 08:56
Ort: Hyfsat nära Entombedkorset.
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Cliff_the_great skrev:Ok NYTT PRIS 3000:- lägg ett bud så får vi se.
Så...Utgångspriset är fortfarande en femhundring över nypris. Jag skulle tippa på att det fortfarande är ganska svårsålt.
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Bump 2500:-
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Alltså... Jag är så grymt jäkla sugen... Den är inte framtung alls säger du? Följer det med nån gigbag eller case?
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Hellish skrev:Alltså... Jag är så grymt jäkla sugen... Den är inte framtung alls säger du? Följer det med nån gigbag eller case?
Jag kan skicka med gigbagen till min ibanez för den passar inte i nån av mina andra.
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Hellish skrev:Alltså... Jag är så grymt jäkla sugen... Den är inte framtung alls säger du? Följer det med nån gigbag eller case?
Jag bad dem följa denna instruktion :D http://www.lysator.liu.se/~wizkid/music ... rbird_mod/

Ingen neckdive längre
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

killen på dom bilderna ser verkligen ut som en thunderbirdkille tycker jag...
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

men det funkar galant! Min blev perfekt balanserad efter ingreppet.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Foxbat skrev:men det funkar galant! Min blev perfekt balanserad efter ingreppet.
+1
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Seaweed skrev:
Foxbat skrev:men det funkar galant! Min blev perfekt balanserad efter ingreppet.
+1
+1 på min gamla också...
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar