SÅLD -EBS Neoline 12" 2500:-

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

SÅLD -EBS Neoline 12" 2500:-

Inlägg av Daionsavage »

Jag har en EBS Neoline 112, som av någon outgrundlig anledning är märkt med "proline" på baksidan, men det är en Neoline i alla andra avseenden (Någon hade kanske en dålig dag på EBS när hen skulle skruva ihop lådan).

Med andra ord: Portabel lättviktare, ställbar skrika, bra mellanregister, lite svagare basåtergivning än motsvarande TKS-låda (Går att kompensera med EQ'n på toppen om man gillar djup), Klädd i grå filt, speakon- och telejack. 8ohms impedans och 300w effekttålighet.
Jag har använt den till både soft kontrabasjazz, blues och reggae (skrika av) samt punk, uttjatade covers och rockabilly med slap (skrika på). Det har funkat (inga slappa skämt nu) bra överlag. Nuförtiden så har jag däremot ytterst sällan behov av den här, och i o m ett ständigt krympande förvaringsutrymme så känner jag att min tid med den här lådan är över.

Det finns bilder (som jag inte kan nå just nu) men i ärlighetens namn: filt ser alltid ut som filt, den har inte blivit luddig eller använts som någon katts klösträd utan är i gott skick.
Om någon är intresserad av byten så är jag inte omöjlig, men jag är absolut inte ute efter en ny låda, bara så ni vet! (ett par justa och obegagnade löpardojor i storlek 41,5 står däremot rätt högt på önskelistan, men då vill jag ha lite pengar emellan 8) )

Jo, jag hänger inte här så ofta så PM:a mig (då får jag ett mail och svarar snabbare än om fyra veckor)

Priset är inte gjutet i sten, men jag vill inte få skambud i stil med "1500:- inklusive frakt". Sådana förslag kommer att hängas ut till allmän beskådan. (Nypriset på en sån här låda ligger runt 6500 (som här: http://www.musikshopen.com/ebs-neoline-112-p-2966.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) så att ta sig under 3000-strecket känns lite märkligt, faktiskt. men marknaden är rätt sval just nu.)

ok, då hoppas jag att någon nappar, den som gör det gör absolut inte en dålig affär!
Senast redigerad av Daionsavage den tis 04 nov 2014, 01:06, redigerad totalt 1 gånger.
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Re: EBS Neoline 12" 2500:-

Inlägg av Daionsavage »

bump.... Någon?
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Re: EBS Neoline 12" 2500:-

Inlägg av Daionsavage »

Såld!
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Skriv svar