Aguilar - SÅLD!

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Aguilar - SÅLD!

Inlägg av groovyjr »

SåLD!
Senast redigerad av groovyjr den mån 16 jul 2007, 19:18, redigerad totalt 2 gång.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Kunde väl gissa att det var någon på pratabas som sålde den :lol: Varför säljer du den?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

Han skriver ju att han fått andra preferenser :wink:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

peppe skrev:Han skriver ju att han fått andra preferenser :wink:
Tack Peppe, kunde inte sagt det bättre själv! :lol:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Groovy, har du haft nå'n seriös spekulant? Är Sverige för litet för en sån här deluxe-rigg? :?
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hmm, vad ska man svara på det...

Finns en del faktiskt men inget defenitivt och sedan finns det dom som tror att de ska få riggen gratis också. Men visst är sverige inte riktigt hemma med Aguilar då det inte finns så många här tyvärr...

Men det är inga problem då jag fortfarande är nöjd med den och får jag inte vad den är värd så behåller jag den. :wink: Då har jag sänkt priset till 32.000.- också. 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

jag köper gärna ditt shock mount-rack... :wink:
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

bassdude skrev:jag köper gärna ditt shock mount-rack... :wink:
Skulle jag få sålt det andra utan racket så säger jag till, men som det ser ut nu så behåller jag riggen eller säljer hela. :roll:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Man köper en ny DB750 topp för 20000:-
till sammans med en 4x12" blir de ju endast: listpris =17400:-

De e alltså 37400:-
Då utan rabatt på lådan...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Fast grovvyjr skickar med en lite extra lull-lull också som inte är helt gratis...
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

marcbass skrev:Man köper en ny DB750 topp för 20000:-
till sammans med en 4x12" blir de ju endast: listpris =17400:-

De e alltså 37400:-
Då utan rabatt på lådan...
Då tycker jag du ska gå in på http://www.mattissonbass.com/ där riktpriset är 28.900.- för toppen och det finns en demotopp till specialpris för 21.900.-, lådan kostar 17.400.-, överdrag till lådan kostar 2.000.-, en uppsättning rör ligger på runt 1.000.-, fotomkopplaren på ca 1.000.-, sss-speakon kabel 500.- och en mesa shock rack på 6.000.- vilket ger ett totalpris på 56.800.- min kära marcbass.

Enligt din uträkning blir det 46-47.400.- och då ligger du 2.000.- lägre på toppen än det faktiska rabattpriset också.

Så kom inte här med några fantasipriser utan välkommen till vekligheten...

Dessutom så lär du inte hitta några begagnade riggar av denna modell i sverige därför är priset på 32.000.- lätt motiverat som jag ser det.

Det är ju bara att ta de Aguilar 112 du säljer för ca 40% under nypriset vilket då skulle innebära att denna rigg hamnar på 33-34.000.- :wink:
Senast redigerad av groovyjr den tor 10 maj 2007, 11:21, redigerad totalt 1 gånger.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det värsta är ju att alla är så sjukt enkelspåriga i detta land.
De som köper DYRA stärkare (25 och uppåt) de köper ju nästan uteslutande Ampeg..
Eller har jag fel?

Det är klart ingen köper en Aguilar.rigg BEGGAD för 35 lök när man kan köpa nya Ampeg-riggar för de summorna, och i vissa fall med 2 lådor.
Nu är inte jag någon Ampegfantast, men verkligheten tycker jag verkar se ut så.

Finns ju naturligtvis några som kör med EBS också och bränner 30 lök på jazzprylar...


Överlag i Sverige så är det ju så att det exklusiva knappast blir dyrare för att det är hyper-exklusivt och jätteovanligt, utan billigare för gemene man vågar inte chansa på något de inte vet något om.

Kolla exemplet m Zon-basen som var till salu för 14k (!)
Den hade jag fått köpa för 11000(!!!)
Men den blev inte såld iaf.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Parkas det sa jag inte, riggen ligger där den bör med mer än 40% under nypriset vilket är ganska normalt. Sedan vet jag också att Ampeg har ett större namn då de har varit med ganska länge...

Men det är ju fråga om tycke och smak vilket märke man vill ha och vill man ha topp of the line vilket Aguilar är rent byggmässigt (läs handbyggt) så kostar det också. Sneglar själv åt Ampeg men har också krav på vilken som är intressant. En SVT ska det vara men inte classic som låter sämre än denna rigg utan antingen en Vintage eller nya VR som inte ligger jätte lång från Aguilaren heller. Men jag skulle ev. kunna sänka mig till 30 lök för rubbet.

Problemet är inte direkt att det inte finns intressenter som är villiga att betala utan snarare att de ska ha de pengarna också. Sen hur många lådor du som följer med kan ju diskuteras då denna 412 är samma size som en 810 fast med mer botten och låter varmare, även om jag tycker att en 810 låter bra men det är ju knappast så många som kör mer än en 810.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vad var det du inte sa sa du?


Det var väl mest jag som sa en hel massa i mitt ovanstående inlägg...

Se´n är det ju många som försöker köpa top of the lina rent "ljudmässigt", där kan jag inte säga hur Aguilar ligger till, dels för att det är en smakfråga och dels för att jag inte testat någon Aguilar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Sorry, var väl inte direkt så klarspråkig där. Det jag syftade på var att Ampeg står högt i kurs på marknaden pga en viss mån av enkelspårighet och att de faktiskt funkar bra...

Skulle du ha vägarna förbi Malmö så är det bara att skicka ett PM så kan du få testa både med 412 och 112 lådorna - så länge riggen finns här :wink:

Ljudmässigt går det att få till ett bra Ampegljud då den faktiskt är den topp på marknaden som låter mest helrör trots att det är en hybrid. Och visst kan du även ratta ett modernare ljud än klassiska rockljud.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nja, försöker i den mån det går att hålla mig från att testa allt för mycket som jag inte skulle kunna köpa.
Blir så jobbigt om man fastnar för något, speciellt om det kostar 30 lök.
Svårt att få igen om det i familjeråden kan jag säga...


Och ja, nog tycker jag att Ampeg borde vara aningens billigare... speciellt beggat... än vad de är i dagsläget.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hmm, kanske därför man är singel med barn då!!! :lol:
Det är upp till dig men du är som sagt välkommen för en testride...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Det värsta är ju att alla är så sjukt enkelspåriga i detta land.
De som köper DYRA stärkare (25 och uppåt) de köper ju nästan uteslutande Ampeg..
Eller har jag fel?

Det är klart ingen köper en Aguilar.rigg BEGGAD för 35 lök när man kan köpa nya Ampeg-riggar för de summorna, och i vissa fall med 2 lådor.
Nu är inte jag någon Ampegfantast, men verkligheten tycker jag verkar se ut så.

Finns ju naturligtvis några som kör med EBS också och bränner 30 lök på jazzprylar...


Överlag i Sverige så är det ju så att det exklusiva knappast blir dyrare för att det är hyper-exklusivt och jätteovanligt, utan billigare för gemene man vågar inte chansa på något de inte vet något om.

Kolla exemplet m Zon-basen som var till salu för 14k (!)
Den hade jag fått köpa för 11000(!!!)
Men den blev inte såld iaf.
Nu är det här 32:a gånger vi närmar oss samma diskussion som vi aldrig för någor "rätt" svar ur.
Men varför är grejen att man har olika preferenser när det gäller valet av bas och basutrustning så annorlunda än till exempel bilar.
Nån tycker en 745:a är det perfekta transportmedlet, nån annan vill ha en liten Peugot och andra Mercedes eller kanske Ferrari. Alla säljs i antal och till priser som matchar vad kunderna är beredda till.
Vissa polerar sina veteranbilar tre kvällar i veckan medan andra skiter i vilket bara man kan ta sig från A till B. Vem bråkar om det?

Förresten BP; är det samma Zonbas som JAM nu ska ha 19900 för?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Hade jag haft 35000:- i backfickan så hade jag hellre köpt din rigg groovyjr än en ny från Mattisson.

riggar är som basar, dom skall spela in för att låta bra.

Så sluta kräks på mig nu för att ja kommenterar din annons..
Det har du inget för... :D

Lite skillnad också att jämföra en låda för 6700:- där procenten blir helt annorlunda än att jämföra grejer för 45000:-... :wink: :wink:

Men men!!

Håller med Årnes.. En 745 e bätte än en ny Peugot.. Helt klart.
Eller va skrev du?
Heter inte toppen 750??
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

745 är det perfekta transportmedlet. För då kan man nämligen frakta Aguilar riggen till gigen :)
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Varför inte ha en liten el-driven gaffeltruck att frakta sin stora tunga rigg med.
Bara att köra rätt in i spellokalen, lyfta upp gafflarna med riggen och
direkt upp på scenen, klart :)
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Eller bli popidol på riktigt. Då bär nå'n annan. OCH byter strängar åt en(DREAMWORLD!)
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Mitt inlägg ang. exklusiva prylar kan även den härledas till bilvärlden om man vill det.
Finns ett otal bilmärken/modeller som andrahandsvärdet sjunker något katastrofalt för att det är ett visst märke, eller som aldrig blir något veteranobjekt som ger stora pengar. Även om själva fordonet i sig var svindyrt när det såldes samt att bilen i sig är vansinnigt bra/kul.

basriggar/basar som nypris kostar 45000, men som kanske inte så många hört talas om har väl n tendens (min erfarenhet) att speciellt i Sverige få för lågt andrahandsvärde just för att ingen vågar handla dyra grejer som ingen hört talas om.

Det var bara det jag ville ha sagt.
Ingen pik till priser i denna annons egentligen, utan mer en sorglig slutsats till att dyra bra basar/stärkare som inte görs/säljs i jättestor upplaga i landet blir svårsålda och ergo: Andrahandsvärdet lägre än om man jämför m större firmotrs produkter.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Inlägg av basnalle »

marcbass skrev:Lite skillnad också att jämföra en låda för 6700:- där procenten blir helt annorlunda än att jämföra grejer för 45000:-... :wink: :wink:
Vad menar du med att procenten blir helt annorlunda, Marcbass?
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

marcbass skrev:Hade jag haft 35000:- i backfickan så hade jag hellre köpt din rigg groovyjr än en ny från Mattisson.

riggar är som basar, dom skall spela in för att låta bra.

Så sluta kräks på mig nu för att ja kommenterar din annons..
Det har du inget för... :D

Lite skillnad också att jämföra en låda för 6700:- där procenten blir helt annorlunda än att jämföra grejer för 45000:-... :wink: :wink:

Men men!!

Håller med Årnes.. En 745 e bätte än en ny Peugot.. Helt klart.
Eller va skrev du?
Heter inte toppen 750??
Det är lungt, jag kräks inte jag bara förklarade min syn på det men jag håller inte med om att man inte kan jämföra två skilda prisgrupper i procent då skillnaden blir samma fast mindre och större belopp beroende på utgångspriset. :wink:

No hard feelings man!
Men du kanske är mer sugen för de 30 jag skulle kunna sänka den till :) :)

Sedan kan jag hålla med Blackparkas om att visst är det svårare med vissa prylar än andra att få ut ett vettigt pris men det är ju som vanligt tillgång och efterfrågan som styr. Finns ju en hel del debatter om vintagebasar och just det här inne. :wink:

Därför kanske Ampeg ligger lite lägre i andrahandspris än de borde med tanke på att det finns ett gäng även om efterfrågan är stor. Ett annat exempel är EBS som har ganska dåligt andrahandsvärde för att ganska få vill ha dem och de finns i mängder - no offence....
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Skriv svar