Windmill Custom Handbyggd rigg - SÅLD

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Windmill Custom Handbyggd rigg - SÅLD

Inlägg av MALA »

Sålt 115 och 210 samt HD350 i paket idag. 212 kommer att behållas och kompletteras med en låda med 115 o 110.

Helt handgjorda med neo-element = lätt. Här kommer specarna:


210

PRICE: 13.900,- (NU 9.750,-)

IMPEDANCE - 4 Ohms
SPEAKER SIZE - 2 x 10"
BASS PORT - closed
TWEETER - yes
POWER HANDLING - 500W RMS (AES Standard)
CROSSOVER FREQUENCY - 3,5 kHz
FREQUENCY RESPONSE - 60 Hz to 20 kHz

115

PRICE: 12.900,- (NU 9.050,-)

IMPEDANCE - 8 Ohms
SPEAKER SIZE - 1 x 15"
BASS PORT - front
TWEETER - no
POWER HANDLING - 300W RMS (AES Standard)
FREQUENCY RESPONSE - 54 Hz to 3.7 kHz
SENSITIVITY - dB SPL
WEIGHT - 33 lbs / 15 kg

Nypris tillsammans 26.800, NU-pris 18.800,-. Kan sälja paketet för 16.500 inkl moms o frakt.

Detta var första gången utanför studiodörren så de är i mycket bra skick.

Och här kommer bild:

Bild
Senast redigerad av MALA den tor 19 jul 2007, 20:52, redigerad totalt 1 gånger.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
dereborn

Inlägg av dereborn »

Sorry MALA, jag igen...


Allt som utsetts till "Best in vadfansomhelst" med en fafner som ljudalstrare gör mej liiiiiiiiiite skeptisk.

...men dom är ju iofs gula...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Det framgår iochförsig inte vilken topp användes :roll:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
dereborn

Inlägg av dereborn »

Utgår från att det är riggen på bilden vi talar om.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Möjligt men inte säkert. Förresten, testade just denna rig på mässan i Gtbg och I Was Blown Away... , jag som alldrig gillat Fafnern specielt mycket. Antar att lådorna och de basarna jag testade gjorde skillnaden.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Tjabba, vi använde inte Fafnern på European Bass Day. Och ja, det är lådorna och inte stärkaren som är till salu. Det står ju i och för sig i specen :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
dereborn

Inlägg av dereborn »

...men dom är ändå gula... 8)
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

dereborn skrev:...men dom är ändå gula... 8)
Visst är de gula, matchar gigbagarna, bara en gul Hummer att lasta dem i så är konceptet perfekt :lol:

Och - varför måste allt vara svart???
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Och Kina är fortfarande diktatur :lol: :lol: :lol:

Sorry Dereborn, kunde inte låta bli jag heller :wink:
Senast redigerad av calif de funk den tis 08 maj 2007, 21:19, redigerad totalt 1 gånger.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

MALA skrev:
dereborn skrev:...men dom är ändå gula... 8)
Visst är de gula, matchar gigbagarna, bara en gul Hummer att lasta dem i så är konceptet perfekt :lol:

Och - varför måste allt vara svart???
Färg är fränt! Jag vill oxå ha gula högtalare!! *såg priset*
Oki....men svart är väl oki oxå?! :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
dereborn

Inlägg av dereborn »

Nä, allt kanske inte måste vara svart. Men en neutral färg är ju ofta att föredra. Om man kommer t ett eventgig där scenografibudgeten är 200.000 och dom har bestämt att hela scenografin ska gå i dova färger så är varken ett knallrosa DW-set eller en illgul windmill-rigg helt optimal... (en liten, kraftfull, svart MESAcombo däremot.... :-))

Men jag får alltså lite feeling av "OK, jag är basist, inga brudar kollar hitåt, dom gillar bara sjungaren o giturgen...aja jag får testa nåt krejsy... kanske ska ta o måla högtalarna gula..."
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag måste erkänna att jag gillar det gula. Visst i vissa lägen kanske man ska hålla på sin ödmjuka basistroll men det kan vara kul att sticka ut lite ibland också, även "visuellt".
Däremot är jag lite skeptisk till utmärkelsen eftersom det mig veterligen är "herr Windmill" som ligger bakom Europeen BassDay (och mycket annat också).
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

dereborn skrev:Men jag får alltså lite feeling av "OK, jag är basist, inga brudar kollar hitåt, dom gillar bara sjungaren o giturgen...aja jag får testa nåt krejsy... kanske ska ta o måla högtalarna gula..."
*asgarv*

Ja, de må vara hur bra som helst men skulle jag spela på dem så hade den svarta färgburken åkt fram fortare än snabbt...
Sedan vet jag inte riktigt om jag gillar neo-element, alla jag testat har saknat den värme som finns i traditionella element.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

200071 skrev: Däremot är jag lite skeptisk till utmärkelsen eftersom det mig veterligen är "herr Windmill" som ligger bakom Europeen BassDay (och mycket annat också).
Visst är det så, men det var bara en Windmillbasist där, resten kom från andra håll, merparten Warwickspons.

Angående neoelement kan man nog säga mycket men herr Windmill är vintageljud-fanatiker och jag tror (efter att ha hört och sett mycket i mina dagar) att bästa sättet att bilda sig en uppfattning är att testa :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

dereborn skrev:Men jag får alltså lite feeling av "OK, jag är basist, inga brudar kollar hitåt, dom gillar bara sjungaren o giturgen...aja jag får testa nåt krejsy... kanske ska ta o måla högtalarna gula..."
Ha ha ha ha!!!! Måla sidorna blå oxå...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

nej, inte gult!

alla måste spela på fender (eller dess kopior) med stärkare som passar till dessa. det är väldigt dumt att vara nyskapande eller göra sin egen grej. det är dumt att vara öppensinnad gällande (i detta fall) basutrustning. det är så bra att såga grejer efter utséende eller färg. en gul stärkare måste ju vara skitdålig och blir en bekräftelse av att jag måste synas på scen. det är ju jättepinsamt. gul färg (i detta fall) måste ju låta hur dåligt som helst!

:shock:

helt ärligt... ibland blir jag rädd för hur en del som kallar sig basister tänker...
dereborn

Inlägg av dereborn »

bassdude skrev:nej, inte gult!

alla måste spela på fender (eller dess kopior) med stärkare som passar till dessa. det är väldigt dumt att vara nyskapande eller göra sin egen grej. det är dumt att vara öppensinnad gällande (i detta fall) basutrustning. det är så bra att såga grejer efter utséende eller färg. en gul stärkare måste ju vara skitdålig och blir en bekräftelse av att jag måste synas på scen. det är ju jättepinsamt. gul färg (i detta fall) måste ju låta hur dåligt som helst!

:shock:

helt ärligt... ibland blir jag rädd för hur en del som kallar sig basister tänker...
Om "att vara nyskapande" eller "göra sin egen grej" är att köpa gula skitfula högtalarlådor, så har man nog en del annat att vara rädd för.

Om man dessutom som tillverkare är så orolig att ingen ska lägga märke till eller minnas produkten så man känner sej tvungen att lacka den pippigul o ge den utmärkelser i egna "ljudtävlingar" så....

Nu drar jag mej ur debatten om prylar överhuvudtaget eftersom jag tydligen bara skrämmer barnen med mina åsikter.

mvh

Han som "kallat sej basist" sen -82...
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

känns bra att du inte fattade grundtanken bakom mitt inlägg, dereborn. :wink:
du får vara basist så länge du vill, och jag klagar inte på det. hade inget med dig att göra, men det är tråkigt om du känner dig träffad. jag menar att det är konstigt att gnälla på en gul låda, som man dessutom inte ens testat. DÅ har man "nog en del annat att vara rädd för".

men jag, som det barn jag är, har väl ingen koll på sånt.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

dereborn skrev:
bassdude skrev:nej, inte gult!


Om "att vara nyskapande" eller "göra sin egen grej" är att köpa gula skitfula högtalarlådor, så har man nog en del annat att vara rädd för.

Om man dessutom som tillverkare är så orolig att ingen ska lägga märke till eller minnas produkten så man känner sej tvungen att lacka den pippigul o ge den utmärkelser i egna "ljudtävlingar" så....

Nu drar jag mej ur debatten om prylar överhuvudtaget eftersom jag tydligen bara skrämmer barnen med mina åsikter.

mvh

Han som "kallat sej basist" sen -82...
Wow!! Vad personligt det blev helt plötsligt. Och allt detta för att jag satte ut lådorna till försäljning. Ingen heller som såg att det var basisterna och inte utställarna som tyckte att det var bästa ljudet...
Men, men hoppas jag inte chockerade någon med att jag har en blå quilted maple-bas ute till försäljning.
Well, jag började spela 1965 (true) och det enda jag är rädd för är personer med förutfattade meningar. Färg låter inte. Självklart skickar jag med några sprejburkar färg på köpet :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Tjenare Simon, kul att träffas, du vill inte köpa ett par gula lådor? Jag lovar att inte hålla det emot dig om du tyckte att grejerna var OK. :lol: :lol: :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

MALA skrev: Men, men hoppas jag inte chockerade någon med att jag har en blå quilted maple-bas ute till försäljning.
Nejdå, det kan ha varit bland det snyggaste jag sett på mången god dag! :D
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

GrafZeppelin skrev:
MALA skrev: Men, men hoppas jag inte chockerade någon med att jag har en blå quilted maple-bas ute till försäljning.
Nejdå, det kan ha varit bland det snyggaste jag sett på mången god dag! :D
Kanon, en tyngd lättade från mina axlar, jag hade inte hjärta att skicka med sprayfärg till den. :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

MALA skrev:Tjenare Simon, kul att träffas, du vill inte köpa ett par gula lådor? Jag lovar att inte hålla det emot dig om du tyckte att grejerna var OK. :lol: :lol: :lol:
hehe, visst... hade jag plats och stor plånbok så. nu har jag redan rigg jag är nöjd med. den är jag nöjd med för att den är svart. men den låter ok också :wink:
den gula färgen är hysterisk, men va fan... de lät ju svinbra för det.

visst var det kul att träffas. blir garanterat fler gånger!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

bassdude skrev: den gula färgen är hysterisk, men va fan... de lät ju svinbra för det.
...Inte mer hysterisk än vissa gitarristers eye-liners 8) Nu är det slutlekt - tillbaks till jobbet. Tjabba / mats

(kommer och lyssnar nästa gång ni är i närheten)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Jag skulle gärna testa dem - allt förtjänar en ärlig chans...
Men som jag skrev innan så har jag aldrig riktigt gillat neo-element men utvecklingen går väl framåt även om jag och en del andra oftast strävar lite bakåt :roll:

Tvivlar inte på att de skulle låta bra, sen är du ju som alltid tycke och smak vilket också gäller färgen och där skulle ingen få mig att köra med kanariegult utan då hade den svarta färgen kommit fram - men det är ju jag det :wink:

Och då kan jag nämna att jag ståt på scen utklädd både till skalman, gene simons, pudelrockare och en del annat för att giget krävt det, men det är ju inte det jag helst framträder i utan då kommer jeans o t-shirt eller svart klart högre upp på listan.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Skriv svar