Schysst rigg, schysst pris?

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Svarte_Jack skrev:He's back!
The man behind the stämapparat!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

blackparkas skrev:Hehe.
Hittat nå´n bas åt mig än Califen?



Det värsta är att jag nästan hellre köper en till bas....


Vi får se vart det bär hän!
Du... , det är inga problem med basarna, utan med andra halvan! För dig, liksom för mig 8). Fred i huset, du vet :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

FreCKo skrev:
calif de funk skrev:
Geddy_Lee skrev:"Stjärten!!
HADE jag inte varit tvungen att tvätta idag så hade jag helt klart åkt och testat den."

Gissa vem? :wink:
Frecko vet inte hur man tvättar :roll:
Ptja, jag låter hellre någon annan tvätta mina kläder än att bli torkad i arslet pga ålderskrämpor.
Den som väntar, den blir gammal - och torkad i arslet pga ålderskrämpor också. No escape :twisted:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
Svarte_Jack skrev:He's back!
The man behind the stämapparat!
Haha!

Ja, ska vi skramla ihop till en stämapparat och grabben?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:Den som väntar, den blir gammal - och torkad i arslet pga ålderskrämpor också. No escape :twisted:
Fast jag har ju iaf typ 60 år innan jag är i samma ålder som du är i idag, du var väl typ 120 år?
blackparkas skrev:Haha!

Ja, ska vi skramla ihop till en stämapparat och grabben?
ska jag få en stämapparat och en liten gosse? Pratar vi om svartejack nu eller? Det var ju så han fick ihop stålar där uppe bland renarna.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

bor inte svarte jack i stockholm?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:bor inte svarte jack i stockholm?
Det hade jag också fått för mig! Men han bor tydligen dalarna :shock:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Så du jämnställer Dalarna med Lappland? Med enbart runt 60 mil mellan?

Nu sätter jag mig på ett plan och kommer ner och bitchslappar upp dig, pöjk. Tar med mig Diesel, Knedy, Daionsavage, Svensson och en massa andra stabila (äkta) Norrlänningar. Så passa dig.


:)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

FreCKo skrev:Fast jag har ju iaf typ 60 år innan jag är i samma ålder som du är i idag, du var väl typ 120 år?
:D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:Så du jämnställer Dalarna med Lappland? Med enbart runt 60 mil mellan?

Nu sätter jag mig på ett plan och kommer ner och bitchslappar upp dig, pöjk. Tar med mig Diesel, Knedy, Daionsavage, Svensson och en massa andra stabila (äkta) Norrlänningar. Så passa dig.


:)
stabila norrlänningar? Menar du inte labila?
bassdude skrev:
FreCKo skrev:Fast jag har ju iaf typ 60 år innan jag är i samma ålder som du är i idag, du var väl typ 120 år?
:D
Hum, skulle nog nöjt mig med att skriva 80 :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag är seminorrlänning, men jag är ganska stabil...
Flyttade precis på ett kassaskåp...


Och ja, jag skrev fel, ÅT grabben, inte OCH grabben...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Den som väntar, den blir gammal - och torkad i arslet pga ålderskrämpor också. No escape :twisted:
Fast jag har ju iaf typ 60 år innan jag är i samma ålder som du är i idag, du var väl typ 120 år?
Det innebär bara en mycket långvarigt ångerst för dig unge herre. Förresten, enligt din första "ekvation" så kommer du att födas om 20 år. Den andra "ekvationen" är däremot stämpeln på din IQ. Men du, nu när du själv konstaterat att du inte ens är född kan du i allafall passa på och börja redan nu med att lära dig vet så du får grunderna med dig lagom när det blir dags för dig att komma till världen, sådär om 20 år. :roll: :twisted: :D.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Eller för att tala ditt språk Frecko (med all kärlek :) ): Ääääääägd!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:Det innebär bara en mycket långvarigt ångerst för dig unge herre. Förresten, enligt din första "ekvation" så kommer du att födas om 20 år. Den andra "ekvationen" är däremot stämpeln på din IQ. Men du, nu när du själv konstaterat att du inte ens är född kan du i allafall passa på och börja redan nu med att lära dig vet så du får grunderna med dig lagom när det blir dags för dig att komma till världen, sådär om 20 år. :roll: :twisted: :D.
"lära dig vet"? :?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Det innebär bara en mycket långvarigt ångerst för dig unge herre. Förresten, enligt din första "ekvation" så kommer du att födas om 20 år. Den andra "ekvationen" är däremot stämpeln på din IQ. Men du, nu när du själv konstaterat att du inte ens är född kan du i allafall passa på och börja redan nu med att lära dig vet så du får grunderna med dig lagom när det blir dags för dig att komma till världen, sådär om 20 år. :roll: :twisted: :D.
"lära dig vet"? :?
Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
Jag brukar ha rätt lätt för att argumentera med uppblåsta gamla gubbar som ska "sätta den yngre generationen på plats", men det svåra med dig är ju att med tanke på ditt internet-beteende, din stavning och dina argument så vet jag inte om jag ska börja dra på stora ordboken och ordbajsa eller om jag ska argumentera med dig på samma sätt som jag gör med folk i min ålder; gå och häng dig i röven, gubbe.

:wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nu tycker jag det börjar bli ovanligt låg nivå här...

Se till att snacka Marshall VBA el. dra åt skogen bråkstakar!!! :D


Frecko: Du vet om att Califen inte är fr Sverige ursprungligen?
Tycker personligen han är bättre med svenskan än många tonåringar jag träffar....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
Jag brukar ha rätt lätt för att argumentera med uppblåsta gamla gubbar som ska "sätta den yngre generationen på plats", men det svåra med dig är ju att med tanke på ditt internet-beteende, din stavning och dina argument så vet jag inte om jag ska börja dra på stora ordboken och ordbajsa eller om jag ska argumentera med dig på samma sätt som jag gör med folk i min ålder; gå och häng dig i röven, gubbe. :wink:
Men lilla vän. Vad är det som gör dig så arg? Tråkigt med snubbar som inte har humor. Särskilt när man själv använder sig av humor och ironi.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

blackparkas skrev:Flyttade precis på ett kassaskåp...
En till flyttgubbe på forumet?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

fredrikr skrev:
blackparkas skrev:Flyttade precis på ett kassaskåp...
En till flyttgubbe på forumet?
Eller inbrottstjuv.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Nån som köpt Marshallen det hela handlade om från början?
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
Jag brukar ha rätt lätt för att argumentera med uppblåsta gamla gubbar som ska "sätta den yngre generationen på plats", men det svåra med dig är ju att med tanke på ditt internet-beteende, din stavning och dina argument så vet jag inte om jag ska börja dra på stora ordboken och ordbajsa eller om jag ska argumentera med dig på samma sätt som jag gör med folk i min ålder; gå och häng dig i röven, gubbe. :wink:
Men lilla vän. Vad är det som gör dig så arg? Tråkigt med snubbar som inte har humor. Särskilt när man själv använder sig av humor och ironi.
Den lättkränkte califen och hans förvirrade teorier igen. Förresten, vem har gett er två tillåtelse att bråka utan att jag är inblandad?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Haha!!


Åt allt.



Vi flyttade företaget jag jobbar åt till nya lokaler, för att i morse få reda på att det varit inbrott i de nya lokalerna. Tvivlar på att de kommit in i kassaskåpet, men däremot så snodde de våra datorer....
Detta HADE kunnat varit riktigt tråkigt om det inte hade varit för att vi omformaterat dem precis vid flytten så inget låg på burkarna, samt att det verkligen behövdes nya datorer.



Jag håller på och jobbar m Förstärkaren 20071, förhoppningsvis ska det gå att lösa, men däremot så börjar jag tvivla på att stärkaren är något för mig. Inte tillräcklig EQ och ingen möjlighet till switch gör den något mindre attraktiv. Men vi får se, man kanske kan köpa och se om den låter bra ändå och om inte annat sälja den se´n.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

har du första tjing på den, blackis? om du inte tar den kan du väl meddela mig direkt?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Tror inte den toppen är några probs att göra sig av med till rätt pris.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar