Avishai Cohen

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Avishai Cohen

Inlägg av Wall »

Kommer ju som bekant till Malmö den 12:e Augusti 2007.
Någon här som ska gå?
Jag kommer finnas där i min GrönaPratabasTshirt (GPT)
Denna post är en hyllning till en bortkommen forumist.
I LOVE U JOHANNES!!!
http://www.avishaimusic.com/

Edit: Det blev för obscent med kukring och...inget mer. Så jag ändrade till kukring, lovikavantar och...inge mer. Det kändes inte heller rätt så jag tog bort hela raden vilket i sin tur inte kändes bra...Så förtillfället får raden bli kvar i orginal utförande. Lite "Vintage Modified" blir det faktiskt, ni vet när man liksom försöker få det att kännas som förut fast det inte riktigt blir bra.
Edit no2: Äh, nu kom hon hem...ja, ja blev tvungen att ta bort kukringsraden.
Ändrade oxå WE LOVE U JOHANNES!!! till I, är nämligen osäker på om det är fler än jag som gör det. Nu ska vi äta fisk. God kväll.
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Gäst

Re: Avishai Cohen

Inlägg av Gäst »

Wall skrev:Edit: Det blev för obscent med kukring och...inget mer. Så jag ändrade till kukring, lovikavantar och...inge mer. Det kändes inte heller rätt så jag tog bort hela raden vilket i sin tur inte kändes bra...Så förtillfället får raden bli kvar i orginal utförande. Lite "Vintage Modified" blir det faktiskt, ni vet när man liksom försöker få det att kännas som förut fast det inte riktigt blir bra.
Edit no2: Äh, nu kom hon hem...ja, ja blev tvungen att ta bort kukringsraden.
Ändrade oxå WE LOVE U JOHANNES!!! till I, är nämligen osäker på om det är fler än jag som gör det. Nu ska vi äta fisk. God kväll.
Vad har hänt med dig nere i Skåne egentligen? Så här bizarr var du inte ens när vi gick i skola ihop, vilket ju inföll med de flestas surrealist-topp...

Avishai är svinbra!
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Re: Avishai Cohen

Inlägg av Wall »

GrafZeppelin skrev: Avishai är svinbra!
Jag förstår inte att det inte är fler som tycker det.
Men det kanske är så att allt jag tar i (upp) blir bajs och det är ju få som vågar ta i det.
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Avishai Cohen

Inlägg av Matte »

GrafZeppelin skrev: Avishai är svinbra!
Håller med. För långt till Malmö bara. Konserten på Skeppsholmen förra året var en höjdare.
GrafZeppelin skrev: Vad har hänt med dig nere i Skåne egentligen? Så här bizarr var du inte ens när vi gick i skola ihop, vilket ju inföll med de flestas surrealist-topp...
Det var väl lugna och skötsamma år. :roll: Frågan är dock, hur mycket är en TV värd när man slängt ut den från 13:e våningen? Samma värde som basen som som mött samma öde? :wink:
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Re: Avishai Cohen

Inlägg av Wall »

GrafZeppelin skrev: Vad har hänt med dig nere i Skåne egentligen? Så här bizarr var du inte ens när vi gick i skola ihop, vilket ju inföll med de flestas surrealist-topp...
Efter att ha torkat bort allt kaffe känner jag att jag kanske bör svara.
Det självklara svaret är ju att jag börjat spela bas...men det är ju inte hela sanningen.
Jag har (haft) en jävla skitvecka. Sitter i ett mörkt rum och ljudbearbetar en dokumentär om en liten kille som hette Nicki.
Iomed att det ingen här kommer att se den kan jag ju berätta att den börjar med Nicki's begravning och sen får vi följa honom under de 6 !!! år det tar innan han slutligen begravs. Å även fast jag försöker vara tuff så gör det satans ont att se vad sjukdomen adrenoleukodystrofi gör mot oss.Och då har jag en 58minuters variant av något som tog år.
Fläskkvartetten spelar (något från Pärlor för svin, tror jag) och jag undrar, ska jag plocka upp skriken som nu ligger i bakgrunden medans hans syster som t.o.m. firar sina födelsedagar på sjukhuset berättar att det är "lite jobbigt att han alltid gråter".
Jag vill ju bara att allt ska vara mormorsrosa.
Så istället för att uppsöka en psykolog har jag härjat fritt på forumet...
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Avishai Cohen

Inlägg av Geddan »

Wall skrev:
GrafZeppelin skrev: Vad har hänt med dig nere i Skåne egentligen? Så här bizarr var du inte ens när vi gick i skola ihop, vilket ju inföll med de flestas surrealist-topp...
Efter att ha torkat bort allt kaffe känner jag att jag kanske bör svara.
Det självklara svaret är ju att jag börjat spela bas...men det är ju inte hela sanningen.
Jag har (haft) en jävla skitvecka. Sitter i ett mörkt rum och ljudbearbetar en dokumentär om en liten kille som hette Nicki.
Iomed att det ingen här kommer att se den kan jag ju berätta att den börjar med Nicki's begravning och sen får vi följa honom under de 6 !!! år det tar innan han slutligen begravs. Å även fast jag försöker vara tuff så gör det satans ont att se vad sjukdomen adrenoleukodystrofi gör mot oss.Och då har jag en 58minuters variant av något som tog år.
Fläskkvartetten spelar (något från Pärlor för svin, tror jag) och jag undrar, ska jag plocka upp skriken som nu ligger i bakgrunden medans hans syster som t.o.m. firar sina födelsedagar på sjukhuset berättar att det är "lite jobbigt att han alltid gråter".
Jag vill ju bara att allt ska vara mormorsrosa.
Så istället för att uppsöka en psykolog har jag härjat fritt på forumet...
//Wall
Verkligheten är ofta mycket enklare när man kan skjuta den ifrån sig och verklighetsfly,
vilket oftast är vad vi gör när vi möter den.
Och då talar jag mer om den verklighet som finns utanför vårt beskyddade lands gränser.
Så mycket tuffare när vi måste ta itu med den.
Vilket vi ibland måste när ngt hemskt drabbar oss eller ngn i vår närhet.
Eller som du, fastnar i någons livsöde som du inte kan blunda för.
Alla har vi våra dagar.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6 ... pos=lasMer
Nu på söndag går dokumentären om Nicki.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Skriv svar