Marshall JCM800 2x15-låda bytes inte längre

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Marshall JCM800 2x15-låda bytes inte längre

Inlägg av FreCKo »

Okej, jag har inte riiiiiiiktigt bestämt mig än, men det lutar nu åt att jag inte vill behålla min Marshall 2x15-låda.

Det är en ganska gammal låda, 10-15 år? 2x15, spelar högt som ett as och det är SJUKT tryck i den.

Den är i turnerat skick, så förvänta er ingen plastdoft här inte! Ser härligt sliten ut och rejält jävla tuff.

Säljer/byter den för att... Ptja, den är stor som ett as! :D

Som sagt så byter jag den helst. 4x10 eller 2x12 är det som föredras.
Senast redigerad av FreCKo den mån 28 jan 2008, 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vah? Vad är det där för mesfasoner??
4x10? 2x12?

Tsss...
Vad vill du ha i pengar då?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Vah? Vad är det där för mesfasoner??
4x10? 2x12?

Tsss...
Vad vill du ha i pengar då?
Förlåt :oops: Men lådan är ju stort som ett jävla hus också! Väger bly gör den också... Men som sagt, ska ha något att byta ut den mot...

Vad jag vill ha i pengar? Faaan, vet inte riktigt vad dom här lådorna är värda faktiskt :? Kan den vara värd 4?
dereborn

Inlägg av dereborn »

You WILL regret this, young Jedi....
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+
Inlägg: 1798
Blev medlem: ons 30 aug 2006, 20:02
Ort: Kristinehamn

Inlägg av RobinoZombie »

är skarpt intresserad!!!
bilder?
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

dereborn skrev:You WILL regret this, young Jedi....
+10000000!

Och vad ska du ha monstret till topp om du ska ha en 4x10 el 2x12?!
Köp en Laneycombo... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Vad har du för topp då?
Fan att man inte är gjord av pengar... Vill ha en Marshall 2x15!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Han har en Mesa 400+....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Har vi inte kommit fram till i en annan tråd att man inte driver en 2x10 med en 400+? :x Ska du ha fjantlåda så får du skaffa fjanttopp också! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Har vi inte kommit fram till i en annan tråd att man inte driver en 2x10 med en 400+? :x Ska du ha fjantlåda så får du skaffa fjanttopp också! :wink:
WORD!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Helst av allt vill jag ju ha en 4x12'a från Marshall, men dom lär nog vara svåra att få tag på :?

EDIT: Kom på att jag nog måste prova Dereborns tips INNAN jag säljer den... Ska försöka få upp lådan lite så att man har den mer i öronhöjd än knähöjd... Får återkomma imorgon eftermiddag :P
gäst

Inlägg av gäst »

Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.

Man kan givetvis inte få fram något som helst tryck i en 4x10, man kan inte spela hårdrock på en Jazz Bass och Rush har aldrig spelat hårdrock.
Allt enligt världsmästaren.
Senast redigerad av gäst den tis 22 jan 2008, 20:51, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

För att bre på OT:n lite, kan jag skriva under på att Edens 410or har oerhört mycket tryck i förhållande till deras ganska små yttermått. Kör själv deras billigaste serie, Nemesis, och den pumpar så det förslår :)
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Är det hjul på den eller måste man lyfta den?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Diesel skrev:Är det hjul på den eller måste man lyfta den?
Lyfta, allt för att få en så allsidig träning som möjligt!

Johannes: Nedrans, jag som äger en jazzbas! Får väl kalla mig synthare då...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.

Man kan givetvis inte få fram något som helst tryck i en 4x10, man kan inte spela hårdrock på en Jazz Bass och Rush har aldrig spelat hårdrock.
Allt enligt världsmästaren.
Vad snackar du för skit nu?

Tillägg: Mästaren av raljeringar och ironiska inlägg utan smileys så ingen fattar att det är ironi börjar gnälla när någon annan gör lika dant? Hm..
Underligt. Du är en underlig människa Johannes, men det gör inget, jag tycker om dig ändå.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.

Man kan givetvis inte få fram något som helst tryck i en 4x10, man kan inte spela hårdrock på en Jazz Bass och Rush har aldrig spelat hårdrock.
Allt enligt världsmästaren.
Vad snackar du för skit nu?

Tillägg: Mästaren av raljeringar och ironiska inlägg utan smileys så ingen fattar att det är ironi börjar gnälla när någon annan gör lika dant? Hm..
Underligt. Du är en underlig människa Johannes, men det gör inget, jag tycker om dig ändå.
Den eviga muckaren. Sorry, Prakas, du får bråka med någon annan, jag har inte tid, skall kolla på film.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Johannes skrev:Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.

Man kan givetvis inte få fram något som helst tryck i en 4x10, man kan inte spela hårdrock på en Jazz Bass och Rush har aldrig spelat hårdrock.
Allt enligt världsmästaren.
Vad snackar du för skit nu?

Tillägg: Mästaren av raljeringar och ironiska inlägg utan smileys så ingen fattar att det är ironi börjar gnälla när någon annan gör lika dant? Hm..
Underligt. Du är en underlig människa Johannes, men det gör inget, jag tycker om dig ändå.
Den eviga muckaren. Sorry, Prakas, du får bråka med någon annan, jag har inte tid, skall kolla på film.
Jag muckar inte, det gör du så bra själv.
Är inte intresserad av att bråka öht... ska gå och sova..!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Inlägg av dereborn »

FreCKo skrev:Helst av allt vill jag ju ha en 4x12'a från Marshall, men dom lär nog vara svåra att få tag på :?

EDIT: Kom på att jag nog måste prova Dereborns tips INNAN jag säljer den... Ska försöka få upp lådan lite så att man har den mer i öronhöjd än knähöjd... Får återkomma imorgon eftermiddag :P
Antingen ställer du lådan ovanpå racken, eller också lägger du en linebox eller nåt under framkant på lådan o vinklar upp den lite. Viktigt också att se till att ha nån meter mellan sej själv o stacken.
dereborn

Inlägg av dereborn »

P.S. Det hörs väl på namnet vad man spelar på en jazzbas?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dereborn skrev:
FreCKo skrev:Helst av allt vill jag ju ha en 4x12'a från Marshall, men dom lär nog vara svåra att få tag på :?

EDIT: Kom på att jag nog måste prova Dereborns tips INNAN jag säljer den... Ska försöka få upp lådan lite så att man har den mer i öronhöjd än knähöjd... Får återkomma imorgon eftermiddag :P
Antingen ställer du lådan ovanpå racken, eller också lägger du en linebox eller nåt under framkant på lådan o vinklar upp den lite. Viktigt också att se till att ha nån meter mellan sej själv o stacken.
Exakt det jag tänkte göra. Vi har nu byggt ett fint litet torn bestående av (nerifrån och upp) marshall-lådan, rackcaset, en 15" PA-högtalare och till sist PA-mixern högst upp :D 2m högt! Får försöka fixa det där på något sätt...
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

dereborn skrev:P.S. Det hörs väl på namnet vad man spelar på en jazzbas?
Ja, bas.

OnT: Vad är du sugen på i inbyte för lådan?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

bootsy skrev:
dereborn skrev:P.S. Det hörs väl på namnet vad man spelar på en jazzbas?
Ja, bas.

OnT: Vad är du sugen på i inbyte för lådan?
Hum... Gärna nått i stil med en 4x12'a, men dom är ju rätt ovanliga :? Något som helt enkelt inte är 15"-högtalare och tål lite volym (har ju en bass 400+, 500w jatack).
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

FreCKo skrev:
bootsy skrev:
dereborn skrev:P.S. Det hörs väl på namnet vad man spelar på en jazzbas?
Ja, bas.

OnT: Vad är du sugen på i inbyte för lådan?
Hum... Gärna nått i stil med en 4x12'a, men dom är ju rätt ovanliga :? Något som helt enkelt inte är 15"-högtalare och tål lite volym (har ju en bass 400+, 500w jatack).
Neh, min Malmberg-4x12:a ska jag INTE byta bort... Vad vill du ha för pengar då?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Lådan är inte längre ute för försäljning, anledning finns här:

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=5987
Skriv svar