Genz Benz ShuttleMax 12.2 - SÅLD!

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Genz Benz ShuttleMax 12.2 - SÅLD!

Inlägg av Roger Hedin »

Jag inser att jag har på tok för många saker i källaren. Jag inser att jag gång efter annan tar samma stärkare på gig. Jag inser att åren går och att jag trots allt kanske är lite dum i hela huvudet. Därför har jag bestämt mig för att behålla EN lättviktare och EN tungviktare (som mestadels agerar mekbänksstärkare i källaren). Alltså:

Till salu är följande:
Genz Benz ShuttleMax 12.2 komplett med den stora footswitchen, i en mycket solid transportlåda från Biltema. Nätsladd och EN Speakon-kabel ingår. 5500 SEK. Vad är då en SMax 12.2? Jo - en klass D-topp med:
- två kanaler: en FET- och en rörkanal, var för sig eller i kombination,
- två slutsteg à 600 W RMS i 4 ohm, 375 W RMS i 8 ohm. Körbara var för sig med samma eller olika belastning, körbar med ett eller båda. Eller inget: då har du en högklassig preamp/hörlursförstärkare.
- löjligt låg vikt: 3,75 kg,
- format som en 2U trave LP-skivor ungefär,
- eq som är mer än man kan behöva (perfekt om man dubblar på elbas och kontra, t.ex...),
- och sånt.

Köparen står för frakten. Så här ser den ut...
Bild

Bild

Bild

Bild
Pedalerna bara med på bilden som referens...
Senast redigerad av Roger Hedin den fre 23 sep 2016, 15:07, redigerad totalt 5 gång.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Hjalmar
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tis 03 maj 2011, 20:53
Ort: Stockholm

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av Hjalmar »

PM
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av Hågge »

Man blir ju lite sugen på streamliner:n.... Fan
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av theLopp »

Hur är Streamline jämfört med Magellan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av lowfreq »

Hågge skrev:Man blir ju lite sugen på streamliner:n.... Fan
+1 och jag säger också FAAN! varför just nu! :x :wink:
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av Roger Hedin »

theLopp skrev:Hur är Streamline jämfört med Magellan?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Köttigare" men inte lika mångsidig. Den har en tydlig rörförstärkarkaraktär, men är relativt begränsad i tonkontrollerna. Den har en djup ton medan Magellan och Max har mer öppen ton. Magellan är mellantinget mellan de båda GB:arna. Eller enkelt: på STM 900 drar du ner basen till klockan nio, på Magellan drar du ner diskanten till klockan nio.

Fördel STM900: Du kopplar in din bas och får ett bra ganska traditionellt sound direkt.
Nackdel STM900: Den kan bli ganska basstark tillsammans med en låda med bra basrespons. Med en TKS 1126 eller 2126 får man rulla av basen till klockan nio för att det inte ska bli för mycket.

Fördel Max 12.2:
Du kan använda stärkaren till i princip vad som helst. Den duktiga EQ:n gör att du t.ex. kan få till ett bra sound till din ackekontra på den ena kanalen och ett bra elbassound på den andra. Switcha instrument, byt kanal! Eller ett rent sound på den ena kanalen och ett skitigt på den andra. Du kan köra fyra åttaohmslådor!!!
Nackdel Max 12.2: Du kan få rattpanik. Lösning: Klockan tolv på allt utom mastern är bra att börja med. :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av lekamen »

Du säger att du vill banta ner antalet förstärkare.
Men jag känner starkt att om du rannsakar dig själv, djupt djupt inom dig, vill du nog innerst inne ha en Aguilar Tonehammer 500 som byte mot din STM900. Och jag säger:
-Ta steget! Lyssna på din inre röst! Jag sätter mig i bilen och är i Norrköping inom 2,5 timmar!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av Roger Hedin »

Streamlinern såld! Utan prut, prat och bytesförslag. Bara så där... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 och Streamliner 900

Inlägg av blackparkas »

Rulla av bas!?

Jag fattar ingenting...
Jag har basratten på kl 4 plus att deep-push pullen är utdragen på M9:an... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker för övrigt att Streamlinern låter bättre än Magellan så där gjorde nån ett bra köp! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av lekamen »

Roger Hedin skrev:Streamlinern såld! Utan prut, prat och bytesförslag. Bara så där... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Äsch, vad vore livet utan prat & prut!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

blackparkas skrev:Jag tycker för övrigt att Streamlinern låter bättre än Magellan så där gjorde nån ett bra köp! :D
Jag kan delvis hålla med. Den är bättre till vissa saker, men klippt oduglig till andra. Jag behöver mer mångsidighet. Med min Goliath-preamp så får jag mer av Streamlinern än vad Streamlinern kan ge, och i vilken stärkare som helst...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av lekamen »

Jag tror fasen jag kommer beställa en Goliath inom kort, bra sugen alltså.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

Nya bilder-bump!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

lekamen skrev:Jag tror fasen jag kommer beställa en Goliath inom kort, bra sugen alltså.
Ramla förbi på en fika när du är utanför tullarna. Landsorten är ju obetydlig... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av lekamen »

Bra idé, tack för den inbjudan! Nu snurrar det i skallen, väljer mellan en Rusty Box och en Goliath... Dessa val alltså.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

lekamen skrev:Bra idé, tack för den inbjudan! Nu snurrar det i skallen, väljer mellan en Rusty Box och en Goliath... Dessa val alltså.
Det är nog två helt olika saker. Goliath är mer en preamp/DI; inte så mycket en "överdrivare"...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av lekamen »

Roger Hedin skrev:
lekamen skrev:Bra idé, tack för den inbjudan! Nu snurrar det i skallen, väljer mellan en Rusty Box och en Goliath... Dessa val alltså.
Det är nog två helt olika saker. Goliath är mer en preamp/DI; inte så mycket en "överdrivare"...
Jo helt sant. Så du säger att jag borde köpa bägge?
;)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

lekamen skrev:
Roger Hedin skrev:
lekamen skrev:Bra idé, tack för den inbjudan! Nu snurrar det i skallen, väljer mellan en Rusty Box och en Goliath... Dessa val alltså.
Det är nog två helt olika saker. Goliath är mer en preamp/DI; inte så mycket en "överdrivare"...
Jo helt sant. Så du säger att jag borde köpa bägge?
;)
Minst! Och en Max som efterbrännkammare. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

Torsdagsbump!
Nu är den ute på provspelning.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
BassK
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 21 jul 2015, 07:56

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av BassK »

...å på onsdag kommer jag och testar SM 12.2. Kommer att jämföra med TH 500.
/kjelle
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

BassK skrev:...å på onsdag kommer jag och testar SM 12.2. Kommer att jämföra med TH 500.
/kjelle
Välkommen!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
DJ
Medlem
Inlägg: 343
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 20:06
Ort: NL

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av DJ »

Lite frestande med en liten lätt sak sak som levererar lika mycket kräm som min racklåda...
_________________________
Insert Gear Brag List Here


Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - 5500 SEK

Inlägg av Roger Hedin »

DJ skrev:Lite frestande med en liten lätt sak sak som levererar lika mycket kräm som min racklåda...
Den är fantastiskt bra. Jag hade onsdagsbesöket redan idag, men han tyckte det var för många rattar på den. Det ÄR många rattar, men man behöver inte skruva. Det låter bra med allt rakt. Sen är det ju praktiskt med många möjligheter om man:
- spelar i lokaler med knepig akustik,
- spelar på olika basar med olika tonkaraktär,
- kör kontra,
- kör ackebas,
- om man älskar att skruva.
De har valt eq-banden på så sätt att boost/cut med frekvensen på "klockan tolv" funkar till det mesta. Jag brukar bara dra ner diskanten och ett uns bas, då mina lådor har mycket lågbas. Ett stort plus: man kan köra två fyraohms lådor. En i vart slutsteg. Sen har du två in-kanaler: en FET som är ren, och en rör som du kan gryna till så där trevligt. 3,7 kg är inte heller fel. Anledningen till att jag har den till salu är att jag också har den stärkare den var tänkt att ersätta: Eden WT800B. Det är min absoluta favorit, men oftast blir det mindre saker, så storkanonen får stå hemma.

Jag sörjer inte om den blir kvar.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Genz Benz ShuttleMax 12.2 - SÅLD!

Inlägg av Roger Hedin »

Såld ba'!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar