Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
TordFish
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 12:11

Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Inlägg av TordFish »

Hej! Har en FBT Jumbo 200 som står och inte gör ett skit. Hittar endast fåtal annonser eller budgivningar om den på nätet. Då ligger priset på 1600-2000 kr.

Den låter fortfarande riktigt fint. Slå till och få lite Italiensk vintage i era öron! En av input-kanalerna är intryckt men ligger där inne och väntar på att någon ska pilla ut den, enkelt fixat.

Pga det lilla defekta blir jag nöjd för allt över 900 kr. Den finns i Mark (Mellan Borås, Varberg och nära Göteborg, runt 4-6 mil till vardera stad).


Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Inlägg av Eagle Hazze »

Är det inte rörtopparna som attraherar dödsmetallarna, men jag har ingen direkt koll på dessa, körde på en dylik på 70-talet någon gång.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
TordFish
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 12:11

Re: Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Inlägg av TordFish »

Tyvärr är det transistor i den här lådan.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Inlägg av Eagle Hazze »

Jo det var topp med låda.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
TordFish
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 12:11

Re: Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Inlägg av TordFish »

Rädda en fattig man i nöd <3.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Vintage stärkare, FBT Jumbo 200 (gitarrversionen)

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag tror tyvärr att deras icke rörversioner är i princip osäljbara här på pb. Lägg en annons på blocket. Det finns nya vågor av unga ( jag menar inte att alla vi här inne på pb har nått den mogna åldern) verkligen kan uppskatta en fbt, bara för att det är en sådan tidstypisk lowtech förstärkare. Jag har sett liknande användningar med lowtech på koncept art-psykedelic-band i Malmö och Stockholm där man kör på udda märken med obskyra japan modeller på gitarrsidan och gärna något udda på stärkarsidan. Däremot så tror jag att 900kr är lite i överkant. Men jag bara gissar på priset. Du hittar säkert en fbt på annons om du söker lite så du får ett hum om ett pris.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar