Billig virveltrumma köpes! Även defekt.

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
dereborn

Billig virveltrumma köpes! Även defekt.

Inlägg av dereborn »

Jag ska göra en snygg lampa över soffbordet i studion, och min inre Ernst fick idén att det vore coolt med en virveltrumma som taklampa!
Alltså köper jag en, borde finnas en uppsjö trasiga, kanske utan ena sargen, med defekt sejarmekanik eller liknande.
Inventera era replokaler, fråga era trummisar etc!

tacksam för hjälpen!

/Yours truly
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

En trummis jag känner har en kass hemma.

Ska höra med honom!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
TrumOlle
Medlem
Inlägg: 285
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 19:40
Ort: Stockholm

Re: Billig virveltrumma köpes! Även defekt.

Inlägg av TrumOlle »

dereborn skrev:Jag ska göra en snygg lampa över soffbordet i studion, och min inre Ernst fick idén att det vore coolt med en virveltrumma som taklampa!
Alltså köper jag en, borde finnas en uppsjö trasiga, kanske utan ena sargen, med defekt sejarmekanik eller liknande.
Inventera era replokaler, fråga era trummisar etc!

tacksam för hjälpen!

/Yours truly
Tyvärr äger inte jag någon defekt virvel :(


Men tror du inte det skulle vara bättre med en puka istället? Lär vara lättare och billigare att få tag dessutom är en virvel 13-14 tum vilket känns rätt stort.. Eller hur har du tänkt konstruktionen? Blir sjukt nyfiken!
Snabbhet gör ont.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jäklarns.. tror nästan att jag snor den idén om jag hittar lämplig virvel.. man kan ju välja att ha kvar skinnet för mjukare sken tex. Cymbaler är ju också rätt klock(!)rena som skärmar... eller så petar man helt enkelt in en lampa i varje puka och virvel, hade ju blitt ganska fränt på scenen också!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
dereborn

Re: Billig virveltrumma köpes! Även defekt.

Inlägg av dereborn »

TrumOlle skrev:
dereborn skrev:Jag ska göra en snygg lampa över soffbordet i studion, och min inre Ernst fick idén att det vore coolt med en virveltrumma som taklampa!
Alltså köper jag en, borde finnas en uppsjö trasiga, kanske utan ena sargen, med defekt sejarmekanik eller liknande.
Inventera era replokaler, fråga era trummisar etc!

tacksam för hjälpen!

/Yours truly
Tyvärr äger inte jag någon defekt virvel :(


Men tror du inte det skulle vara bättre med en puka istället? Lär vara lättare och billigare att få tag dessutom är en virvel 13-14 tum vilket känns rätt stort.. Eller hur har du tänkt konstruktionen? Blir sjukt nyfiken!
Bild


Så här ungefär, fast med 3 tunna kedjor som håller lampan uppe. Som Svensson påpekade kan man laborera med att ha över och/eller underskinnet kvar om man vill ha mer riktat/indirekt ljus. 14 tum blir perfa.
Dr_Blues
Medlem+
Inlägg: 1591
Blev medlem: tor 09 nov 2006, 07:39

Re: Billig virveltrumma köpes! Även defekt.

Inlägg av Dr_Blues »

dereborn skrev:Som Svensson påpekade kan man laborera med att ha över och/eller underskinnet kvar om man vill ha mer riktat/indirekt ljus. 14 tum blir perfa.
Gillade idé som sådan och sedan ett + på Svenssons tanke!

(Har dock ingen trasig virvel... än) :D
Janne

Inlägg av Janne »

Jag har ett helt trumset som jag tänkt sälja för ett par hundralappar. Fast jag överlever utan dom hundralapparna så du kan få det om du vill göra en hel lampuppsättning. :D
Tyvärr kommer jag inte upp på älgjakten i år, annars hade vi ju löst det smidigt. Fixar du en pratabastransport så får du dom delar du vill ha av setet.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Janne skrev:Jag har ett helt trumset som jag tänkt sälja för ett par hundralappar. Fast jag överlever utan dom hundralapparna så du kan få det om du vill göra en hel lampuppsättning. :D
Tyvärr kommer jag inte upp på älgjakten i år, annars hade vi ju löst det smidigt. Fixar du en pratabastransport så får du dom delar du vill ha av setet.
Woah! Kanon! Jag tar såklart gärna emot alltihop! Tänk en golvpuka med glasskiva på - ett soffbord! Och ett par pukor hängande i fönstret blir väl fint?

Super!

Jag lägger ut en krok i PB-transport-tråden!

P.S. vad är det för färg pårom?
Janne

Inlägg av Janne »

Svarta tror jag, så slut efter rep hela dan att jag inte orkar gå ned i källaren och kolla. Virveln är nog bara silverfärgad tror jag. Det är ett riktigt värdelöst set så inte särskilt snyggt heller. Jag kan ju försöka fota senare i kväll eller i morgon så vi inte fraktar upp massa skräp du inte vill ha.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8597
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jag har en röd Pearl-virvel, som jag kan skänka bort mot ev fraktkostnad. 8)
dereborn

Inlägg av dereborn »

Vänner, bröder! Jag sitter i min studio och är glad och nästan generad! Har under senaste veckan fått en galet snygg röd-sparkle pearl-virvel av Engson och idag kom ett av de koolaste lo-fi kits jag sett, ("Broadway, made in England") som Janne skänkt och PB-trans forslat över halva sverige!

TACK!
Jag är lite rörd, faktiskt.

Enda problemet just nu är att jag undrar om inte båda gåvorna är för balla för att "sabba" o göra lampor o bord av... Broadway-setet är RIKTIGT coolt Lo-Fi, kan vara grymt att spela in med massor av rum och hårt komprimerat! Och sparkle-virveln verkar låta riktigt fränt.... Men den är å andra sidan så j**la snygg så den får nog hänga över soffbordet trots allt.

Bilder kommer!

Än en gång: TACK!
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8597
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

8) Må den lysa och värma!
Janne

Inlägg av Janne »

Själv blev jag så jäkla glad när jag upptäckte att jag hade ledig plats på ett par hyllor i källaren :D
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Helt apropå trummor så har jag en polare som har börjat bygga trummor i rostfritt stål. En trummis som jag lirar med specialbeställde en virvel och satan i gatan vad den låter BRA! :)
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Hellish skrev:Helt apropå trummor så har jag en polare som har börjat bygga trummor i rostfritt stål. En trummis som jag lirar med specialbeställde en virvel och satan i gatan vad den låter BRA! :)
Sen pular man ner allt i Holmberg-casear. Kul att vara roddare.......NOT! :lol: :lol: :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Väntar med spänning för att se vad det blir av det där!

Vart lite inställd på att åka upp till Bergsjö när det vart såhär snabba ryck idag men det var nog trots allt smidigast nu när Jeja fick ta det sista biten.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Inlägg av dereborn »

blackparkas skrev:Väntar med spänning för att se vad det blir av det där!

Vart lite inställd på att åka upp till Bergsjö när det vart såhär snabba ryck idag men det var nog trots allt smidigast nu när Jeja fick ta det sista biten.
Du är välkommen närsomhelst, Parkas.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

MikeO skrev:
Hellish skrev:Helt apropå trummor så har jag en polare som har börjat bygga trummor i rostfritt stål. En trummis som jag lirar med specialbeställde en virvel och satan i gatan vad den låter BRA! :)
Sen pular man ner allt i Holmberg-casear. Kul att vara roddare.......NOT! :lol: :lol: :lol:
Precis. Senast de lirade var jag ljudtekniker åt dem och han var banne mig sist dit, tror att han låg ute i buskarna och kollade så att vi hann bära in allt innan han kom. :D
Skriv svar