Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Tävling

Inlägg av Tarzan08 »

Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Äntligen börjar det bli lite vettig information och stil på den här tråden istället för allt tjafsande.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Personliga favoriten bland loop-klipp (och jag tror jag snart sett samtliga på YT):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3vaYaTnqsKg[/youtube]
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

En vecka!
Yippee-ki-yay, motherfucker! I'm back with a vengeance!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
olator
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 11 mar 2010, 12:53
Ort: Finspång

Re: Tävling

Inlägg av olator »

Osthyvel
Jag började med ingenting och har fortfarande det mesta kvar.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Personliga favoriten bland loop-klipp (och jag tror jag snart sett samtliga på YT):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3vaYaTnqsKg[/youtube]
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Tävling

Inlägg av John Sane »

Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?p=1170763#p1170763" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Tävling

Inlägg av John Sane »

Tillfälligt gästspel.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Tävling

Inlägg av TDHP »

Hej! :-)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Tävling

Inlägg av John Sane »

Hejsan!
Jag skrev detta inlägget på min egen iPad och jag förväntar mig att få betalt för det.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Tävling

Inlägg av TDHP »

Sick my duck! :-)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

!!!negi öd nedårt etni tål - un negi moK .gatrevö amrone ttim llit snerruknok etil revö ejdälg mrone ne rennäk gaj enotsnimtÅ .tsleh mos ruh gnilvät ne ilb atål arab etni uj nak naM .negi traf etil velb ted ås nedårt räh ned i verks nån tta nedit åp läv rav teD
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Tävling

Inlägg av Eagle Hazze »

jag leder.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem
Inlägg: 405
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 17:48
Ort: Köping

Re: Tävling

Inlägg av Blackfingers »

Jag leder inte länge.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Eagle Hazze skrev:.redel gaj
Blackfingers skrev:.egnäl etni redel gaJ
...totekokårorpopsosroravovöroröjojsoS ?..netxetsegnälkab i tekårpsravöröjs arergetni eksnaK .tekårpsravöröjs nårf/llit erattäsrevötkerid ne axif nak nam mo rardnU .kcirt tanna tån åp attih läv gaj råf åd röf ,tev gaj ås ted attäreb läv in nak tih adnä asäl takro adne nogån mO .segnälkab ted åf tta adöm i gnitnegni gim ratsok ted ås ,jerg-lecxE netil ne dem sisab lleniksam åp txet anned sllätsmarf sivtgilrutaN .ergnäl rakro .n.f negni åd tsyt attis nades tta röf ,neggälni asäl tta eragibboj ted arög nak nam ruh åp reédi ayn etil åp attih tta arav rakrev nlekcyN .gaj ted rä ednaravrän röf hco ,sannif ne arab negiltnege nak räD .stalp atsröf åp ni gis affunk tta kösröf akatsne raffärtrevö negnilvät anned adel tta i negitserp ,jeN
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+
Inlägg: 1818
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 18:53
Ort: Vintrosa

Re: Tävling

Inlägg av mågis »

Jag vinner.
Keep on rocking motherfuckers...

Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

mågis skrev:Jojagog vovinonnoneror.
Soskokulollole vovälol koknonapoppopasostot totroro dodetot... Sosnonarorarore äror dodetot soså atottot inongogenon egogenontotloligogenon vovinonnoneror, momenon i icockoke-vovinonnonanondodetot totycockokeror jojagog atottot jojagog loligoggogeror voväloldodigogtot bobrora totilollol. Omom nonågogonon ororkokatot loläsosa änondoda hohitot vovorore dodetot vovacockokerortot momedod enon lolitotenon hoheadodsos-upop soså jojagog vovetot omom nonånon fofakoktotisoskoktot ororkokaror kokomommomunonicocerora popå dodetottota gogamomlola ädodlola sosätottot foforortotfofaroranondode. Asostotroridod Lolinondodgogrorenon kokunondode hohonon... Kokanon momanon hohitottota popå nonåtot änonnonu vovärorrore totroro?ob Utotanon atottot rorenontot avov kokrorypoptoterora?ob Sosjojörorövovarorsospoproråkoketot bobakoklolänongogesos äror joju goganonsoskoka ototäcockoktot foförorsostotåsos...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

If you can't beat them - join them!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:.. ..-. / -.-- --- ..- / -.-. .- -. .----. - / -... . .- - / - .... . -- / -....- / .--- --- .. -. / - .... . -- .-.-.-
-- .- -. / -... .-. ..- -.- .- .-. / .--- ..- / ... .-.- --. .- / ... .--.- --..-- / -- . -. / .--- .- --. / -.- .- -. / - -.-- -.-. -.- .- / .- - - / -.. . - / ...- . .-. -.- .- .-. / .-.. .. - . / ..-. ---. .-. / .-.. .-.- - - ...- .. -. -.. .. --. - .-.-.- .-.-.- .-.-.- / . --. . -. - .-.. .. --. . -. / -... --- .-. -.. . / -- .- -. / ...- .-.- .-.. / ... - .--.- / .--. .--.- / ... .. --. / .. / -.. . - / .-.. .-.- --. . - .-.-.- .-.-.- .-.-.-
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Äntligen nå'n som förstår mig!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:.-.- -. - .-.. .. --. . -. / -. .--.- .----. -. / ... --- -- / ..-. ---. .-. ... - .--.- .-. / -- .. --. .-.-.-
.--- --- --..-- / -- .- -. / ... -.- ..- .-.. .-.. . / .--- ..- / -.- ..- -. -. .- / - .-. --- / -.. . - --..-- / -- . -. / . --. . -. - .-.. .. --. . -. / .-.- .-. / ..-. ---. .-. ... - .--.- . .-.. ... . -. / -.. .--.- / -.. ..- / ... -.- .-. .. ...- . .-. / ... .--.- -.. .-.- .-. / -.-- - - . .-. ... - / -... . --. .-. .-.- -. ... .- -.. --..-- / ...- .. .-.. -.- . - / .-.. . -.. . .-. / -- .. --. / .- - - / - .-. --- / .- - - / ..-. ---. .-. ... - .--.- . .-.. ... . -. / ..-. ---. .-. / -.. . - / .--- .- --. / ... -.- .-. .. ...- . .-. / . --. . -. - .-.. .. --. . -. / .-.- .-. / -... . --. .-. .-.- -. ... .- -.. / --- -.-. -.- ... .--.- .-.-.- / -- . -. / -.. ..- / -.- .- -. ... -.- . / .-.- .-. / --. .- -- -- .- .-.. / ... .. --. -. .- .-.. .. ... - --..-- / ...- .- -.. / ...- . - / .--- .- --. .-.-.- .-.-.- .-.-.- ..--.. / ... .--- .-.- .-.. ...- / -.- ---. .-. -.. . / .--- .- --. / - . -. - .- -. / .--. .--.- / - . .-.. . --. .-. .- ..-. .. / .--. .--.- / -- ---. -. ... - .-. .. -. --. . -. --..-- / ... .--.- / .--- .- --. / ..-. .. -.-. -.- / -... -.-- --. --. .- / -- .. --. / . - - / ...- . .-. -.- - -.-- --. / .. ... - .-.- .-.. .-.. . - .-.-.- / . -..- -.-. . .-.. / .-.- .-. / ..-. .- -. - .- ... - .. ... -.- - .-.-.-
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Menar du verkligen det?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Mnear du vgerkeiln det?
Mnaer och meanr, det borer väl hlet och hlåelt på vad man maner med maenr, menar jag....
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Nej, ff, nu tycker jag vi sätter punkt och drar ett streck...
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar