Eventide H9 uppgraderad!

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av Roger Hedin »

Min Eventide H9 är nu uppgraderad Till H9 Max.

Vad innebär detta? Kort och gott att alla algoritmer som finns att köpa nu ingår i maskinen, liksom alla i framtiden kommande algoritmer, bundet till maskinen själv. Jag hade redan köpt algoritmer så det fattades bara ett fåtal för att "toppfylla tanken" . Äh - de får förklara själva...

Eventide H9 MAXOut Upgrade Program

Recently Eventide introduced the H9 MAX which includes all current and future algorithms and presets created for the H9. We are now pleased to announce the MAXOut Upgrade Program, which allows customers with an H9 or H9 CORE to upgrade their stompboxes to an H9 MAX. This includes:

All 45 current effect algorithms and over 500 presets created for the H9 ($900 value)
All future effect algorithms created for the H9 (priceless)

All H9 and H9 CORE owners are eligible for this upgrade and we’re offering it at a sweet discount for a limited time.

How It Works

Purchase algorithms until you hit the required number and H9 Control will automatically transform your H9 or H9 CORE into an H9 MAX. Additional details:

All past algorithm purchases count towards your upgrade.
If you have already purchased the required number of algorithms your upgrade is ready!
Once upgraded the H9 device will in all respects be an H9 MAX.
Free and pre-installed algorithms are not counted toward your upgrade total.

Algorithm Purchases Required for Upgrade

The following chart shows how many total algorithm purchases are required to be upgraded.


H9 -- Before April 1, 2015: 10 algorithms -- After April 1, 2015: 20 algorithms
H9 CORE -- Before April 1, 2015: 15 algorithms -- After April 1, 2015: 30 algorithms

Multiple H9 Devices

As always, you may share effect algorithms with up to 5 devices registered to you. The good news is you only need to upgrade one device. The better news is you pay the lower of the upgrade prices if you have both an H9 and H9 CORE. (In this instance, your H9 would be upgraded.)

Transferability of Algorithms

One of the benefits of the H9 MAX and the MAXOut Upgrade Program is that the algorithms are tied to the device. That means you can sell it and the algorithms go along to the new owner. This increases the resale value of your H9, not that you’d ever part with it.

Individual algorithm purchases have been, and will continue to be, assigned to your Eventide.com account and are yours forever.

Timing

We hope this information helps to answer your questions about the upgrade program. We apologize for the delay in announcing the MAXOut Upgrade Program. Simply put, we used the time to come up with what we hope is a fair and equitable program: One that works for H9 early adopters, future customers and, of course, one that allows us to continue doing the voodoo we love to do.

There is no obligation or requirement to upgrade. If you're not ready to make the leap to MAX you can continue to purchase algorithms like Blackhole, Rotary or Spring Reverb and enjoy your H9 as you always have with the added bonus - each algorithm purchase brings you one step closer to MAX.

Ja, kort sagt, nu är min H9 maxed out...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av basmartin »

Maxat!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av magnusb »

ImageUploadedByTapatalk1423086958.741161.jpg
ImageUploadedByTapatalk1423086958.741161.jpg (51.88 KiB) Visad 4178 gånger
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av Roger Hedin »

Det är en synnerligen kompetent effektpedal. Om man dessutom styr och kontrollerar den via en padda så kan man göra väldigt mycket. Jag försöker hitta en lämplig MIDI-pedal (Finns det bluetooth-pedaler?) så jag kan ställa H9 i stärkarracket och slippa dra fem kablar i ett knippe ut på golvet. (Två in, två ut och ström...) Hittills har jag hittat denna:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7VN8IGHw_7c[/youtube]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av multipart »

Ärade H9-kollega! Har du lyckats hitta någon kulig MIDI-lösning? Jag var med först inne på dina trådlösa tankar lutar mer åt en kombinerad controller för fler pedaler och MIDI tillsammans för att kunna programmera färdiga presets med olika pedalbyten och MIDI-funktioner med bara ett knapptryck!
Fender|Sandberg|Warwick|Maruszczyk|G&L|MarkBass amp|EBS amp|Ampeg amp|Hartke|SubDecay|Eventide|Xotic|TC Electronic|Torpedo|Kemper|
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av Roger Hedin »

multipart skrev:Ärade H9-kollega! Har du lyckats hitta någon kulig MIDI-lösning? Jag var med först inne på dina trådlösa tankar lutar mer åt en kombinerad controller för fler pedaler och MIDI tillsammans för att kunna programmera färdiga presets med olika pedalbyten och MIDI-funktioner med bara ett knapptryck!
Jag har väl inte riktigt gått i H9 Midi-tankar, då det har renoverats hus och byggts nytt kök hela sommaren-hösten-vintern, men nu börjar saker och ting lugna ner sig. Jag har dessutom skaffat en Boss SY-300, vilken också ska skruvas och donas med. Vi får väl ses och dricka oboy och doppa långskorpor och fnula MIDI-effektrigg vid tillfälle. :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:

Det läckraste vore ju om man kunde styra H9 med nån typ av bluetooth-pedal, som den här:
Bild

...fast jag är ju så usel på sånt där...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av theLopp »

Hej Roger!

Nu när du har spelat på den här ett tag, har du något mer att säga om den? Är väldigt sugen på att slå till på en Max.

Använder egentligen inte så mycket effekter utöver od/dist men det är väldigt kul att leka och ibland hittar man ju lite användning för det.

Särskilt intressant med MIDI-styrning, kommer funka bra ihop med Two Notes Le Bass och Torpedo C.A.B. som båda har MIDI.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av mikkejohansson »

theLopp skrev:Hej Roger!

Nu när du har spelat på den här ett tag, har du något mer att säga om den? Är väldigt sugen på att slå till på en Max.

Använder egentligen inte så mycket effekter utöver od/dist men det är väldigt kul att leka och ibland hittar man ju lite användning för det.

Särskilt intressant med MIDI-styrning, kommer funka bra ihop med Two Notes Le Bass och Torpedo C.A.B. som båda har MIDI.
Sjukt smutt pedalsetup med de två, en H9 och en liten midipedal.

Eller två H9. Ännu bättre :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av Roger Hedin »

Jag använder inte så mycket heller, men det den gör gör den bra. Superchorus, superdelay, superreverb, polyfonisk oktaver m.m. Sen kan den en miljon andra saker också. Kombination av vissa effekter också; mer är tydligen på väg.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av theLopp »

Det avgör, jag köper! :-)
Hade ju redan bestämt mig och behövde väl bara något som inte var negativt.

Tror detta blir en väldigt smidig pedalsetup! Får fundera lite på en liten MIDI-lösning.

Någon som har något mer att säga om H9 får gärna fylla på!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av mikkejohansson »

Jag kan fylla på med att även om jag nog har en bit innan jag köper en till basriggen (är lite för Strymonfrälst just nu) så låter H9 magiskt bra för de jag spelat med som har; både på gitarr och keys.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av multipart »

theLopp skrev:Det avgör, jag köper! :-)
Hade ju redan bestämt mig och behövde väl bara något som inte var negativt.

Tror detta blir en väldigt smidig pedalsetup! Får fundera lite på en liten MIDI-lösning.

Någon som har något mer att säga om H9 får gärna fylla på!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan fylla på med att det är den klart bästa pedal jag någonsin stött på, och då har jag ägt och provat fler än de flesta. Pedaler har blivit mitt största intresse och utgiftsberg de senaste åren. Man lär sig och hittar nya ljud och användningsområden varje gång man sitter en stund med H9:an. Själv tycker jag att editeringen trådlöst via en padda är guld värt! Sen jag uppdaterade min till H9 Max har jag fått flera roliga algoritmer och effekter. Kan spä på Rogers alla bra exempel på välgjorda effekter med att disten med är riktigt bra. Använder själv även EQ och compressor flitigt i den ihop med mina andra för speciellt sound under vissa partier. Subbasen är nog ändå den mäktigaste effekten. Kan nog barka av alla träd härifrån upp till Umeå om jag gasar på lite för mycket! Ögonflimmervarning! Eventides alla harmonizers och arpeggiatorer kan med liva upp i rätt sammanhang!
Fender|Sandberg|Warwick|Maruszczyk|G&L|MarkBass amp|EBS amp|Ampeg amp|Hartke|SubDecay|Eventide|Xotic|TC Electronic|Torpedo|Kemper|
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av theLopp »

Härligt! Ser fram emot att mitt paket dyker upp och att få lite tid med den. Kul att du gillade disten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av theLopp »

Helvete vilken pedal! Har bara suttit några timmar och spelat igenom en massa olika effekter, med ett stort fånigt flin! Känns som det finns väldigt många användbara ljud men en oändlig mängd som bara är roliga att leka med, precis vad jag behöver! ;-)

Och spontant så känns det faktiskt som att disten kan vara riktigt användbar, låter riktigt bra.

Ett väldigt bra gränssnitt på paddan gör det väldigt lätt att ändra och spara sina ljud. Får återkomma när jag spelat mer men första intrycket är att det är en sinnessjukt kompetent maskin!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av Roger Hedin »

theLopp skrev:Helvete vilken pedal! Har bara suttit några timmar och spelat igenom en massa olika effekter, med ett stort fånigt flin! Känns som det finns väldigt många användbara ljud men en oändlig mängd som bara är roliga att leka med, precis vad jag behöver! ;-)

Och spontant så känns det faktiskt som att disten kan vara riktigt användbar, låter riktigt bra.

Ett väldigt bra gränssnitt på paddan gör det väldigt lätt att ändra och spara sina ljud. Får återkomma när jag spelat mer men första intrycket är att det är en sinnessjukt kompetent maskin!
Precis!
De allra flesta burkarna är bara burkar i jämförelse.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av theLopp »

Nu har jag spelat lite mer med den, inget vettigt men en väldans massa kul! De har precis släppt en multibands dist med filter och kompressor, har bara hunnit testa den som hastigast men den verkar vara väldigt bra!

Kul när det kommer nya effekter "gratis" emellanåt.
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Eventide H9 uppgraderad!

Inlägg av multipart »

Kompletterade min H9 MAX med en OneControl Gecko. Kopplas ihop med vanlig MIDI-sladd. Det gör att jag kan programmera egna presets för t.ex. en låtlista eller ett gig, och enkelt byta från exempelvis H9:ans preset nr 25 till 83 med ett enda stamp. Ohyggligt smidigt! Rekommenderas varmt!

Bild
Fender|Sandberg|Warwick|Maruszczyk|G&L|MarkBass amp|EBS amp|Ampeg amp|Hartke|SubDecay|Eventide|Xotic|TC Electronic|Torpedo|Kemper|
Skriv svar