Stulen Rickenbacker.

Har instrument eller utrustning försvunnit? Skriv här så hjälps vi alla åt att hålla utkik!
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Stulen Rickenbacker.

Inlägg av Nick »

Min kompis Erik har blivit bestulen på sin Rickenbacker. Jag kopierar texten och bilderna från inlägget han delat på facebook. Hjälp till att hålla utkik. Borde inte vara så många röda 70-tals Rick i omlopp.
Efterlysning!
Någon gjorde inbrott i vår bil under Öland Roots och snodde Antons gitarr och min gamla 4001 Rickenbacker-bas från 70-talet. Den är sexigt Ricken-röd med vitt plektrumskydd och har flatwound-strängar på.
Har två outputs ("STANDARD" och "RICK-O-SOUND"). Caset är gammalt och slitet och har massa klistermärken på sig samt spraymålat i röd/gul/grönt "PARTIET" i stora bokstäver och en äldre lite mindre (också spraymålad) Dag Vag-logga.

Detta gör mig så förbannad, inte att det är en unik bas som inte ens tillverkas längre, inte att jag hade fått basen av min pappa och tänkt att jag ska själv ge den till mina egna barn, inte ens att någon har stulit inte bara mitt instrument utan hela mitt sound, men att någon åker till en REGGAEFESTIVAL OCH STJÄL BASEN?!? Spelar ingen roll hur busig du är, så kan man fan inte göra.



Om ni kan dela detta och hålla lite koll ifall dessa grejer skulle dyka upp nånstans vore jag hemskt tacksam.

Kärlek & Respekt
Erik
Bild

Bild
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
erikstoltz
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 14 jul 2015, 12:08

Re: Stulen Rickenbacker.

Inlägg av erikstoltz »

Tack Bohman för att du la upp den här, gjorde ett konto nu men du hann ju före :)
Skriv svar