Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:I brist på pilsner fick jag dricka GT till maten. Före också. Och efter. En form av enformigt endricka liksom. Fast man dricker en fler gånger.
Gå ut din själ och gläd dig vid
den stora naturens håvor..

GT är ju både vegetariskt och organic! Det är ju NYTTIGT!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:I brist på pilsner fick jag dricka GT till maten. Före också. Och efter. En form av enformigt endricka liksom. Fast man dricker en fler gånger.
Enastående! Fast du kunde ju tagit en drajja före maten, om det kändes enahanda.
Senast redigerad av Per den mån 28 mar 2016, 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Hm. Nu synes det mig som om det är DU som är den mest modeste av oss alla.

Du nöjer dig med Ch Margaux andravin; du avstår gentlemannamässigt från 18-årig Ardbeg och vette 1000:an om du inte bytt bort B&O anläggningen mot en Sony. :shock:
Tack, Albin! Jag visste väl att jag kunde lita på dig. Just som jag satt och funderade på hur jag skulle avrunda aftonen, kliver du in och föreslår Ardbeg. Det blir en 1990 Airigh Nam Beist till Beethovens Die Weihe des Hauses. Tack, bror!
Men det där B&O och Sony, du skriver om - är det något jag borde känna till? Det låter som en sketch i Hipp Hipp, som utspelas på en stormarknad.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

GT är gott.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:GT är ju både vegetariskt och organic! Det är ju NYTTIGT!
Ja det är rena medicinen. Häckade i Rom i augusti för något år sedan. Det var femti grader varmt och jag fick feber. Tänkte tropiska sjukdomar, malaria, dengi osv. och handlade därefter. Fann att kombinationen GT och Ipren var fantastisk. På norrländskt manér administrerar man medicinen genom att dricker på bit. Intages vid behov.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Handla...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Sol. Bara 30 cm snö kvar på tomten. Plusgrader.
Letade fram kombi-grill-röken. Eldar kött. GT.
Både jag och Rocken ser fram emot kläckningen.
Börjat binda.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Trött.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
Tack, Albin! Jag visste väl att jag kunde lita på dig. Just som jag satt och funderade på hur jag skulle avrunda aftonen, kliver du in och föreslår Ardbeg. Det blir en 1990 Airigh Nam Beist till Beethovens Die Weihe des Hauses. Tack, bror!
Men det där B&O och Sony, du skriver om - är det något jag borde känna till? Det låter som en sketch i Hipp Hipp, som utspelas på en stormarknad.
Alltid glad att kunna stå till tjänst! Jag är såsom en labrador i Tullverkets tjänst när det gäller alkoholhaltiga drycker! Betänk vilka oerhörda risker du skulle ta om du av oklara anledningar skulle släppa in mig i din bostad!

Vad sen gäller hr Beethovens opus (#124 om jag inte har fel?) undrar jag bara om den inte rent av är lite ekivok vid den sena helgaftonskväll då den kom ifråga? Skall man tolka in något extra i titeln? Skrevs den inte f.ö. då hr Beethoven var som man säger ung och... ja, aktiv?

Sa jag förresten att jag firade NGD i fredags? :mrgreen:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

1990 Airigh Nam Beist tycks ej längre finnas kvar på marknaden! :shock:

Törstiga människor tycks ha tömt fatet! :oops:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Betänk vilka oerhörda risker du skulle ta om du av oklara anledningar skulle släppa in mig i din bostad!
Dream on! :retar:

Vad sen gäller hr Beethovens opus (#124 om jag inte har fel?) undrar jag bara om den inte rent av är lite ekivok vid den sena helgaftonskväll då den kom ifråga? Skall man tolka in något extra i titeln?
Alldeles säkert!

Sa jag förresten att jag firade NGD i fredags? :mrgreen:
:ingenbild: eller gitarr, kanske...

1990 Airigh Nam Beist tycks ej längre finnas kvar på marknaden! :shock:
Japp, tyvärr rätt, men här dväljes ännu en halv butelj. :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Fortfarande trött. Efter öl.
Imorrn är det måndag.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Härligt - en ny vecka!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Först är det måndag.
Sedan är det lördag.
Sen är det måndag igen.
Sedan fredag.
Och så blir det helg.
Lagom.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Blev det mycket öl i helgen? :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Köpte 6 burkar och lyckades med nöd och näppe göra slut på allihop.:shock:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Blir det för tufft, är det bara att lägga en blänkare på PB, så har du garanterat folk som hjälper till inom en timme. :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Såhär va...
Att köra ned barnen till svärmor för att få en barnfri vecka är ju rätt skönt dock.
Om inte barnen blir magsjuka direkt så man får hämta hem dem imorrn igen...

Men man fick ju vila upp sig under påskhelgen iaf. Nejvisstnej, jag låg sjuk hela helgen, så var det ja.

JAG VILL HA SPRIT!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Blir det för tufft, är det bara att lägga en blänkare på PB, så har du garanterat folk som hjälper till inom en timme. :wink:
Men man måste ju också ha i åtanke att det finns öl som inte tål att lagras.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: :ingenbild: eller gitarr, kanske...
Inte så märkvärdigt. En Epiphone LP Jr för en styver jämnt.

Arbetsteorin är att jag vill lära mig göra set up på mina egna instrument och då kan det vara förhållandevis intelligent att göra de första lärospånen på något billigt och enkelt.


Bild
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
JAG VILL HA SPRIT!
En fullt förståelig önskan under omständigheterna! :nickar:

@ Albin: Ja, de där kostade inte många kronor, men var värda pengarna. Vi har två på skolan och de låter hyfsat. Med lite lagom ovarsamt elevbruk kräver de dock lite lödning och justering då och då, så det verkar, som du har gjort ett helt rätt köp för det ändamålet. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Men inte fan törs man dricka sprit.
Antingen blir man själv sjuk under natten eller också ska man hämta barn tidigt imorrn.
Troligen bägge.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Snart är det helg - hur är det med hälsan och ungarna, ff? :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ungarna fortfarande hos svärmor. Det var troligen matförgiftning, gissningsvis från McD-äpplen.
Den egna hälsan är på bättringsvägen, men det blir nog jobb hemifrån även imorrn. Man får ju utnyttja att det är lugnt hemma...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: Med lite lagom ovarsamt elevbruk kräver de dock lite lödning och justering då och då :D
Öh? Lödning? Vad roar sig de små grobianerna med som kräver lödning?? Skruvar två varv på volympottan??

Cirkus 11,30 idag rann det upp i minnet på mig att SB hade en webblansering av ädla drycker med start kl 10,00 i dag. Bl a en Ardbeg Dark Cove Committee Release:

https://www.systembolaget.se/fakta-och- ... unchid=469" onclick="window.open(this.href);return false;

1340 flaskor var alla bokade kl 11,30... max 1 per kund.

Fick du någon?

De Cam Lambiek Special tycks också ha varit väldigt populär. Trots priset.

The Lord giveth and The Lord taketh. :tomteneutral:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar