Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av MALA »

Sådär ja, nu återstår bara programmering av Octaswitchen, Soundbloxen och Future Impacten. Octan ska sättas fast, kablarna ska dras lite snyggare och montering av större paddlar på kontakterna så att jag kan switcha med händerna.
Bordet ska enbart användas till inspelning och både till gitarr och bas. Kompressor, oktavpedal, Epitomen, Microtubes och Greenmachine funkar både till bas och gitarr, Mesan är lös och kan bytas till en TecAmp DreamBuzz för bas. Allt ligger i signalloopen på Microbassen.
Signalordningen är kompressor, oktav, Future Impact, Soundblox, Microtubes, Hookers Greenmachine, Mesa Throttle Box och Epitome. Sedan kan jag koppla dem hur som helst i switchen. Allt monterat på ett T-Rexbord i väska och drivs av T-Rex Chamelion.
Blir bra det Smiley smile Och så ska jag bara ha basen levererad också Smiley smile

Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
jesse-kristian
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: tor 04 feb 2016, 15:45
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av jesse-kristian »

strummer skrev:
jesse-kristian skrev: Funderar på att köpa till en expression pedal till Korg G5 för att kunna hitta på mer ofog. Har någon koll en billig pedal som skulle kunna fungera med den?
Moog lär väl funka?
http://tgt11.com/product.html/moog-ep-3 ... gory_id=23
Tack för tipset! Får ta och testa den :)
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Foxbat »

Hujeda mig. Jag fattade ingenting av de här två senaste borden.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
kristofferbas
Medlem
Inlägg: 272
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 12:45
Ort: Skara
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av kristofferbas »

Nu börjar det falla på plats här.

Turbo Tuner ->
MP Forest Green Compressor ->
T-rex Octavius ->
OctaRay ->
EHX Octave Multiplexer ->
Bear Foot Blue Berry ->
Malekko Diabolik ->
Wren & Cuff Pickle Pie B ->
Source Audio Manta ->
MXR EQ

Mantan är den senast införskaffade och gillar den inbyggda ODn så mycket att jag nog får skaffa en annan filter-pedal att använda till rena ljud. Inväntar bara lite mer patchkablar och splittar till strömförsörjningen så ska jag göra iordning undersidan också.

Bild
EBMM SR/EBMM 20th Anniversary SR5 - Ashdown ABM EVO II - TKS 112 x 2 - A-Designs Audio Reddi
Basist i Radio!
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

MALA skrev:Sådär ja, nu återstår bara programmering av Octaswitchen, Soundbloxen och Future Impacten. Octan ska sättas fast, kablarna ska dras lite snyggare och montering av större paddlar på kontakterna så att jag kan switcha med händerna.
Bordet ska enbart användas till inspelning och både till gitarr och bas. Kompressor, oktavpedal, Epitomen, Microtubes och Greenmachine funkar både till bas och gitarr, Mesan är lös och kan bytas till en TecAmp DreamBuzz för bas. Allt ligger i signalloopen på Microbassen.
Signalordningen är kompressor, oktav, Future Impact, Soundblox, Microtubes, Hookers Greenmachine, Mesa Throttle Box och Epitome. Sedan kan jag koppla dem hur som helst i switchen. Allt monterat på ett T-Rexbord i väska och drivs av T-Rex Chamelion.
Blir bra det Smiley smile Och så ska jag bara ha basen levererad också Smiley smile

Bild
Nämen oj, en Future Impact! En sån har jag ju försökt övertala mej själv att jag behöver haha
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av multipart »

MALA skrev:Sådär ja, nu återstår bara programmering av Octaswitchen, Soundbloxen och Future Impacten. Octan ska sättas fast, kablarna ska dras lite snyggare och montering av större paddlar på kontakterna så att jag kan switcha med händerna.
Bordet ska enbart användas till inspelning och både till gitarr och bas. Kompressor, oktavpedal, Epitomen, Microtubes och Greenmachine funkar både till bas och gitarr, Mesan är lös och kan bytas till en TecAmp DreamBuzz för bas. Allt ligger i signalloopen på Microbassen.
Signalordningen är kompressor, oktav, Future Impact, Soundblox, Microtubes, Hookers Greenmachine, Mesa Throttle Box och Epitome. Sedan kan jag koppla dem hur som helst i switchen. Allt monterat på ett T-Rexbord i väska och drivs av T-Rex Chamelion.
Blir bra det Smiley smile Och så ska jag bara ha basen levererad också Smiley smile

Bild
Ska du (eller någon annan för all del) någonsin sälja din Future Impact så vill jag ha första tjing att köpa, tack!
Fender|Sandberg|Warwick|Maruszczyk|G&L|MarkBass amp|EBS amp|Ampeg amp|Hartke|SubDecay|Eventide|Xotic|TC Electronic|Torpedo|Kemper|
Anton.Lofberg
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: ons 21 jan 2015, 22:54
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Anton.Lofberg »

Nu känner jag mig klar. Får se hur länge det håller :P
Bild
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

Jag är på väg mot en stor förändring i pedalbordsväg. Hade lovat mig att hålla begränsingen på ett PT Jr, men det verkar spricka...

Nåja.

Kan bli både expansion och minskning...samtidigt.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lowfreq »

Mitt nya Classic Jr bord.
Simpelt och enkelt.
Men har aldrig varit så nöjd!

Ja.. pedalordningen ser ni ju . . . Och plats för ett par pedaler till finns ju.

Bild
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

Hittade äntligen en rosa och fin boostpedal.Bild
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Basstore »

Bild
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
S.Hockert
Medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 21:20
Ort: göteborg-kungsbacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av S.Hockert »

Så här ser det ut just nu! Inte helt färdigrattad med strymonen och Future Impact:en än,

Bild

Bild
Ampeg SVT MTI era - Ampeg 410 - Fender Jazz Bass -70 - Fender Jazz Bass -73 - Gibson Les Paul Triumph -72 - Tokai Hardpuncher -82
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

Fan vilken GAS jag har efter en Noble preamp!
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av theLopp »

lekamen skrev:Fan vilken GAS jag har efter en Noble preamp!
Du också? ;-)
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

Ja! Den är svår att stå emot! Jag vet att Hågge lider också ;)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

Jag är på g att bygga ett större bord i sommar (blir ett PT Classic 2 och nya OneSpot Pro C12 tror jag...), men så länge ville jag testa en mindre rigg - här på ett PT Metro 16!

På denna setup ska det spelas plektrumskramlade indierock med klara postpunk-vibbar.

Bild

(Ursäkta kabeldragningen, gick lite fort...)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

Bild
Har börjat blivit ett rätt rejält bord. Funderar på att kanske sätta på ett nobles tremolo som jag nyligen förstått hur man går i väga till för att komma överens med. Har även funderat på att skaffa en dist som inte är fuzz
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av newheartshadow »

Såhär ser bordet ut nu, fast ringmodden har jag inte inkopplad. Skitgrym effekt men har svårt att hitta plats för den när man lirar punkbas.
Sångaren brukar låna den mest hela tiden istället. :)
Bild
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

newheartshadow skrev:Såhär ser bordet ut nu, fast ringmodden har jag inte inkopplad. Skitgrym effekt men har svårt att hitta plats för den när man lirar punkbas.
Sångaren brukar låna den mest hela tiden istället. :)
Bild
Vad spelar du för mespunk om du inte kan använda ringmodulation? Det är ju en perfekt effekt för att motverka all form av tonalitet i musiken
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av theLopp »

newheartshadow skrev:Såhär ser bordet ut nu, fast ringmodden har jag inte inkopplad. Skitgrym effekt men har svårt att hitta plats för den när man lirar punkbas.
Sångaren brukar låna den mest hela tiden istället. :)
Bild
Underbart "retro"bord! Finns det något inspelat med detta bordet så man kan höra hur det låter?
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

Och jag tyckte jag hade ett rätt respektabelt pedalbord, kolla in dessa gitarristers rymdkontroller!

Bild
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Zyrran »

Jösses!
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

Inte klokt, vilka shoe gazers :)
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Aslan »

lekamen skrev:Och jag tyckte jag hade ett rätt respektabelt pedalbord, kolla in dessa gitarristers rymdkontroller!

Bild
Vilka är ägarna?:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

Aslan skrev:
lekamen skrev:Och jag tyckte jag hade ett rätt respektabelt pedalbord, kolla in dessa gitarristers rymdkontroller!

Bild
Vilka är ägarna?:)
Två förvirrade gitarrister, men med väldigt sköna sound!
Skriv svar