Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:Njaa, stopp i kaburatorn boys! :nickar:

3 st 10 000-tal är i alla fall i min mattebok ett ojämnt antal 10 000-tal. :!:

Jag menar vad hade vi varit utan Goethes tredje princip??? Va?? :?:

Jo, obildade vildar! Det är vad vi hade varit! :tomteneutral: Och förmodligen fortfarande gnagat på kottar och stött vårt lilla ben.
30 000 är jämnt delbart med 2, och därmed ett jämnt tal.
Och har Goethe något emot det kan han gå om matematikklassen, och varför inte få honom lära sig stava sitt namn så man kan uttala det.
Sådeså!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: och varför inte få honom lära sig stava sitt namn så man kan uttala det.
Sådeså!
"Goethe var himla Poeth"? :kär:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Göthe var en stor pöt.
Han dikta', när han sköt.

Nej, inte särskilt ljudtrött (vi kör rätt så snäll volym), men trött av att hålla reda på allt och alla 49 ungarna. Sex band som turas om på arton låtar och byter instrument och ibland sångare inom bandet är ingen sinekur - omställningar på varje låt. Dessutom halvpajade mickkanal 2 på mixerbordet inför sista konserten, så jag fick flytta om mickarna, varpå ungarna blev yra och i sin tur tog fel mickar. ("Nu sjunger de där tre. Jag gissar på att han har mick nr 4, fast han borde haft nr 3, eftersom han haft nr 2 tidigare.")

Det är då man drömmer om att ratta en hel konsert med ett band med samma sångare, samma basist, samma gitarrister, samma keyboardist och samma trummis hela tiden.

Kl 9 idag skulle vi börja röja. Jag vaknade 8:30, sket i att duscha, tryckte i mig en halv chokladkaka, som låg på diskbänken och var på plats 8:57. Imorgon förmiddag ska det kompas ungar på avslutningen. Imorgon eftermiddag kommer jag att sova i fåtöljen med en halvdrucken öl på bordet. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Idag kör vi skolavslutning på kidsen här.
Blir en kort historia, men jag tänkte ändå vara ledig resten av dagen.
Börjar känna att det är mycke nu, så bra med en ledig dag...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per, du är en hjälte!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Det skulle behövts lite hjältemodigt ljudskruv på vår avslutning. Eller ljud öht. Men fina var de, barnen. :)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:Per, du är en hjälte!
:oops: Nej, bara vansinnig nog att gå på att försöka göra sådant. :lol:
Fast det är lite utmaning och kidsen gillar det ju.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Digitalbord!
Då flyttar/kopierar man hela kanalinställningarna on the fly, och laddar hem scenes för banden.
Kan bli svettigt ändå, men grundskruvet är ju s.a.s. gjort.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Digitalbord!
Nej-nej! Jag tror, är nästan säker på, att Per allra helst vill ha ett eget Neve.
Jag menar, kan Dave Grohl ha ett 8078 hemma i garaget kan väl Per få ett.

Var det förresten inte någon här som skrev att någon hade hittat ett Nevebord i en container på en gata i Stockholm?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Digitalbord!
Nej-nej! Jag tror, är nästan säker på, att Per allra helst vill ha ett eget Neve.
Jag menar, kan Dave Grohl ha ett 8078 hemma i garaget kan väl Per få ett.

Var det förresten inte någon här som skrev att någon hade hittat ett Nevebord i en container på en gata i Stockholm?
Har man ett neve släpar man inte med det...
Förresten, det är inte släpbart över huvud taget.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Digitalbord!
:shock: ROTFLMAO
En stor del av årets budget kommer troligen att gå åt för att reparera kanal 2 på det här bordet. Sedan får vi se, om det räcker till det vanliga kabelbehovet. :roll:

Men annars har du ju helt rätt. :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:
Body&Soul skrev:Per, du är en hjälte!
:oops: Nej, bara vansinnig nog att gå på att försöka göra sådant. :lol:
Fast det är lite utmaning och kidsen gillar det ju.
För 35 år sen spelade jag i ett band med bara radiofolk. Vi repade i SR:s studio i Sundsvall. När vi skulle spela in lite för att höra oss själva så sa trummisen, tillika chef för radions ljudteknik, att jag ooooorkar inte på fritiden också. Det räcker med en mik. Så blev det, han lyckades orka med att dra en kabel till en mikrofon mitt i studion :-)

Därför är du hjälte, för att du oooooorkar.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
fieldflower skrev:Digitalbord!
:shock: ROTFLMAO
En stor del av årets budget kommer troligen att gå åt för att reparera kanal 2 på det här bordet. Sedan får vi se, om det räcker till det vanliga kabelbehovet. :roll:

Men annars har du ju helt rätt. :wink:
Efter ett tag överstiger reparationerna av gamla saker inköpskostnaden av nya saker, som innebär förenklingar och som rent av kan eliminera annan utrustning.
Ett nytt digitalbord eliminerar t.ex. behovet av externt reverb, kompressor, gate, EQ. Och eliminerar reparationskostnader av gamla fysiska dylika.

"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke" ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke" ;)
Jo, det vet du och jag.

Här är förvaltningens vision att vi ska vara "Årets skolkommun 2020". Därför satsar de på skolan, skriver de.
Nästa år skär de ner 2,5 miljoner på skolbudgeten.

Jag är kommunal tjänsteman, så jag väljer att inte kommentera utan endast referera.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

I hear you...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Skit samma! Nu är det (nästan) sommarlov. Hemgjord rabarbersaft och fulgin är gott! :vinkar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Skit samma! Nu är det (nästan) sommarlov. Hemgjord rabarbersaft och fulgin är gott! :vinkar:
Just precis DÄR blev jag extra intresserad!

Gin har blivit lite av ett specialintresse för undertecknad. Kan eventuellt möjligen kanske måhånda ha något lite att göra med att jag gillar GT och Dry Martini.
Vad är fulgin? Hemgjord enbärsdricka mod?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

VIN!!
Och så fick jag en ny modell av hustrun i förtidig födelsedagspresent (är i Kina på födelsedagen).
Bild
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev: Vad är fulgin? Hemgjord enbärsdricka mod?
I det här fallet Finsbury (sprit med en touch av gin) á 99 DKr flaskan. Jag tyckte det var synd att hälla Bombay Sapphire i rabarbersaften. :wink:

@ ff: Grattis i förskott, då, och mycket nöje i Mittens Rike! Sätt på sadeln snyggare än på omslagsbilden. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:@ ff: Grattis i förskott, då, och mycket nöje i Mittens Rike! Sätt på sadeln snyggare än på omslagsbilden. :lol:
Jotack, 2-dagars besök i Kina är alltid roligt...;)

"Center och rakt" är min plan, men vi får väl se hur det blir.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: I det här fallet Finsbury (sprit med en touch av gin) á 99 DKr flaskan. Jag tyckte det var synd att hälla Bombay Sapphire i rabarbersaften. :wink:
För ett otränat öga, ja. Men man vet aldrig hur det går om man inte provar. :vinkar:

Tänk bara på mig! Nu måste jag dra till Fjärran Land för att handla fulgin. Rabarber har jag i frysen. :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Varför ska du till fjärran land Albin, eller räknar du Norrland dit? :-)
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Tävling

Inlägg av Mr Spock »

Body&Soul skrev:Varför ska du till fjärran land Albin, eller räknar du Norrland dit? :-)
Snart bär det av norrut: bara två veckor till semester.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

"Semester"
Vilket vackert ord.
3 veckor kvar här.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Tävling

Inlägg av Mr Spock »

fieldflower skrev:"Semester"
Vilket vackert ord.
3 veckor kvar här.
Tyvärr är det så jävla mycket på jobbet, att man tvingas låta bli att räkna dagarna...OM det skulle bli så att man måste skjuta på ledigheten...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Skriv svar