Breaking Bad OD

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Breaking Bad OD

Inlägg av VHdiggare »

Undrar om det är någon här inne som testat Breaking Bad OD från http://www.tinypedals.se" onclick="window.open(this.href);return false; på bas?Bild

Mvh
Petet
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Breaking Bad OD

Inlägg av VHdiggare »

Testade denna på bas, men tyvärr så försvann lågbasen ju mer blend jag rattade in, som det oftast gör på renodlade gitarreffekter. Men tillverkaren skulle göra lite moddningar och återkomma. Får han till så att lågbasen inte försvinner så har han en riktigt bra pedal till bas. Gillade verkligen denna ODn. Grym alltså. Lägger ut en liten sample... när jag testar den med moddning.
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Breaking Bad OD

Inlägg av 41HZ »

Trevligt, ja den bygger väl på tubescreamer har jag för mej?
Han byggde en special rymdpedal åt mej förra året, och jag var inne på att få honom att bygga en ordentlig basdist. Men han hade då dåligt med tid över till custom-byggen så det hela rann ut i sanden.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Skriv svar