Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Lex skrev:
Per skrev:Ja, det var trevligt! Igår fanns det inga kvar, men idag fanns det. Skumt - men trevligt!
Inte alls konstigt med tanke på att de släppte fler biljetter idag 8)
Ha! Då lyckades jag med telekinesi igår. Imorgon ska jag prova att teleportera.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Nja, tidsbegränsad exil tror jag beskriver situationen bäst.
Åker hemåt på fredag och morgondagen är rätt fulltecknad så besök blir nog svårt. Inte omöjligt att det blir Österlen nästa år också, och då får vi väl styra ihop nåt...
Ja. Sannerligen!
Mandelkubb.
Stämsång.
Kazoo-solo.
Näsflöjtsorkester.
Näs-al baskör. :mrgreen:

Tänk på att du fritt kan nyttja utnyttja PB-Skånes expertis i alla lokala besöks-sammanhang.
Vårt motto är ju: Vi. Vet. Bäst. :nickar:

Tråkigt att du/ni lämnar oss så snart. Vi visste ju inte heller att vi hade celebra gäster.. :oops:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Per skrev:Tjolahopp! Det fanns en biljett kvar till ZZ Top i Hbg.
Köpte du den? För i så fall finns det inga biljetter kvar till ZZ Top i HBG.

Ville bara påpeka det.

:paper:
Naturligtvis! Det trodde jag framgick av inläggets triumfatoriska inledning samt mitt förnumstiga användande av preteritum, (imperfekt hette det på vår tid). :retar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

ZZ Top spelade på torget i Sundsvall, jag tror det var 2003. Det var så bra att det gjorde ont.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Gubbarna kan de...
Finns det nåt annat stort band som håller ihop samma medlemmar lika länge som de gjort?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Tja.. Stones eller svenska Kebnekaise beroende på vad du menar med stort.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:ZZ Top spelade på torget i Sundsvall, jag tror det var 2003. Det var så bra att det gjorde ont.
Ska bli kul. De står av någon anledning fortfarande på "Måste-se-nån-gång-listan".
fieldflower skrev:Finns det nåt annat stort band som håller ihop samma medlemmar lika länge som de gjort?
E Street Band har väl hållit ihop gubbarna rätt så bra bortsett från naturliga frånfällen.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Det är sant...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Det gjorde ont att se ZZ-top för jag ställde min ogifta hustru på en bänk för hon är så kort. Vi höll igång så hon ramlade av bänken tre gånger, två gånger på mig... Dagen efter när vi inspekterade skadorna var vi blåa lite här och där. Men ett jäkla sväng ju, man har ju lirat en och annan av deras låtar och det var häftigt att se förlagan live även om de inte har någon större scenshow. Men musiken räcker gott här.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Vore kul att se nån gång...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag är någorlunda lång och ska gå på konserten utan sällskap. Det känns numera på något sätt betryggande. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Haha.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Vem ska leda dig hem då?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ja, vart är fi då man behöver en?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Här Per har jag efter mycket ihärdigt sökande hittat Damen med SG´n (som egentligen var en Les Paul eftersom vi är väldigt tidigt ute)

http://www.theguardian.com/music/2015/m ... ay-tribute" onclick="window.open(this.href);return false;

Kolla in videoklippet längst ner på sidan/länken

Eller denna lite längre
" onclick="window.open(this.href);return false;
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:Vem ska leda dig hem då?
Eftersom jag har 10 mil till Hbg och ska dit själv, så får jag nog vara nykter, om jag ska komma hem. :oops:

@Albin: Sister Rosetta är ju en höjdare och en klassiker i branschen och fan vet, om inte hon också varit med i Nattsudd, men hon är i en helt annan värld än Cordelle Jackson. Det borde du ha koll på, din gamle hagströmare. :wink:
[youtube][/youtube]

@ff: När jag låg i lumpen, hette det "lede Fi", fast i det här fallet hade det kanske varit trevligt med en "träffning", som det hette fordomdags.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
Body&Soul skrev:Vem ska leda dig hem då?
Eftersom jag har 10 mil till Hbg och ska dit själv, så får jag nog vara nykter, om jag ska komma hem. :oops:

@Albin: Sister Rosetta är ju en höjdare och en klassiker i branschen och fan vet, om inte hon också varit med i Nattsudd, men hon är i en helt annan värld än Cordelle Jackson. Det borde du ha koll på, din gamle hagströmare. :wink:
[youtube][/youtube]

@ff: När jag låg i lumpen, hette det "lede Fi", fast i det här fallet hade det kanske varit trevligt med en "träffning", som det hette fordomdags.
Det var just lede fi jag var ute efter, apropå B&S's inlägg...;)

Förresten så är THR10C en himla rolig burk!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:
Förresten så är THR10C en himla rolig burk!
Jupp. Min får följa med mig ända in på Hemmet..

@Per jag funderar på allvar att snoka upp en sån häringa hagströmare:
[youtube][/youtube]

Passande musik, det är det Blues som gäller ikväll. Jag har sagt adjö till en som jag tycker väldigt mycket om. Det gör så förbannat ont.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Kram på dig! Farväl brukar vara både fint och nyttigt, men inte är det roligt.
Jag bluesade också igår, även om det mer var för att det är det det brukar bli då jag sätter mig med en elgura.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Trist, Albin. Men blues är bra då.
Och klart du ska ha en så'n - riktigt snygg och bra lät den.

@ ff: Aha, då missförstod jag. Jag trodde du menade ett Feministiskt Initiativ att släpa hem mig. Det kunde kanske varit trevligt. :wink:

Själv bytte jag mickar på en billigbas igår. Den blev riktigt bra med ett par SD soapbars.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Trist, Albin. Men blues är bra då.
Och klart du ska ha en så'n - riktigt snygg och bra lät den.

@ ff: Aha, då missförstod jag. Jag trodde du menade ett Feministiskt Initiativ att släpa hem mig. Det kunde kanske varit trevligt. :wink:

Själv bytte jag mickar på en billigbas igår. Den blev riktigt bra med ett par SD soapbars.
Man gör ju sitt bästa för att vara tvetydig..;)
Viss risk att man får skäll om FI leder en hem. Kanske lika stor risk att få fan av bägge varianterna förresten...

Kul med återupplivande av instrument! :tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
Man gör ju sitt bästa för att vara tvetydig..;) Don't we all? :tummenupp:
Viss risk att man får skäll om FI leder en hem. Kanske lika stor risk att få fan av bägge varianterna förresten... A: Säkert! & B: Troligen!

Kul med återupplivande av instrument! :tummenupp:
Japp. Nu ska jag bara fila till ett par mässingsramar, för de nya mickarna var mindre än de gamla hålen.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Själv har jag skruvat lite mer IKEA... Kul så...:roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

VA? Det trodde jag var klart före semestern! :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Började ju under semestern...:roll:
Medlem i PB50+
Skriv svar