Tech 21 Boost Chorus Bass...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Tech 21 Boost Chorus Bass...

Inlägg av Roger Hedin »

Är det någon som har testat choruset i fråga, eller rentav äger ett?
Bild
Det verkar helbra, helt enkelt...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Tech 21 Boost Chorus Bass...

Inlägg av BBQV »

En förenklad variant finns i deras Bass Flyrig. Den har bara en ratt, men den låter riktigt bra. Den där pedalen har fler kontrollmöjligheter och därför borde den kunna låta ännu bättre. Om man inte har parameterångest...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Tech 21 Boost Chorus Bass...

Inlägg av blackparkas »

Jag har för mig jag testade en när jag sålde en i fjol... Men är inte säker..
Sålde en till en basist här i stan som finns på forumet, minns dock inte hans nick här tyvärr...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Tech 21 Boost Chorus Bass...

Inlägg av Roger Hedin »

BBQV skrev:En förenklad variant finns i deras Bass Flyrig. Den har bara en ratt, men den låter riktigt bra. Den där pedalen har fler kontrollmöjligheter och därför borde den kunna låta ännu bättre. Om man inte har parameterångest...
Jag gillar detune-funktionen; speciellt att den är dubbel. Chorus kan ju upplevas som svajigt och "bubbligt", men detune gör en helt annan grej. Då har man två- tre med den ursprungliga - stämmor som inte oscillerar. Det finns på Boss GT-10B och Eventide H9. Om man snedstämmer en stämma kan det upplevas falskt, men snedstämmer man två - en uppåt och en nedåt - så blir det bara fett. Jämför om två fioler spelar unisont; då blir det falskt. Har du tre försvinner känslan och uppfattningen av fel, och det blir en fylligare klang.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar