Somebody stop me! (KK Baby bas)

Diskussioner om kontrabasar
Skriv svar
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av hitman »

Har GAS-at länge på en sådan, men nu när pundet Brexit-rasat så har det blivit allt svårare att stå emot.

Inte ens hustrun är till nå´n större hjälp, hon brukar ju fråga "behöver du verkligen en bas till, du har ju så många?", men nu så har hon nästan uppmuntrat mig att handla! :shock:

Mycket pengar, men om jag inte gillar den så kan man garanterat få tillbaka det mesta vid en försäljning. Hjälp mig att stå emot!!!

http://baby-bass.com/electric-upright-b ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av B-Å Åhs »

Så länge den används och inte bara står där så är det väl OK om det inte inkräktar ekonomiskt på vardagen.

Vad blir Brexit priset på den ?

Har du testat en dylik nån gång ?
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
hank
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 14 feb 2012, 22:09
Ort: Göteborg

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av hank »

Om du har pengarna, köp!
https://www.facebook.com/thenevrotix/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
supro
Medlem
Inlägg: 456
Blev medlem: tor 22 jan 2009, 03:36
Ort: Stockholm

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av supro »

Köp!
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av hitman »

Igår gick pundet under den magiska 11-kronorsvallen. Så dagspriset på KK´s babybasar är nu lite drygt 10.000 kronor för en KB1, 11.500 för en Vintage och 13.600 för en Traditional. :tummenupp:
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av Roger Hedin »

Har du provat någon så du vet hur de är, eller går du bara på "den är så snygg-argumentet"? Vet du vad du får köp om du vill ha. Ät gröt ett halvår om det krävs. Är det bara bildskönheten: njaaa...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av hitman »

Roger Hedin skrev:Har du provat någon så du vet hur de är, eller går du bara på "den är så snygg-argumentet"? Vet du vad du får köp om du vill ha. Ät gröt ett halvår om det krävs. Är det bara bildskönheten: njaaa...
Har inte provat, tror inte det finns nå´n i Sverige än och de byggs ju på beställning direkt till kund så det går inte att testa i butik. Så det är nog mycket snyggfaktor´n, kombinerat med att jag läst på mycket om förebilden, Ampegs babybas.

Försöker hitta recensioner och videos på KK´n, och de jag läst hittills har varit mycket nöjda. På tidiga exemplar tror jag att vissa användare uppgraderade eller modifierade micken men byggare Kris har utvecklat en förbättrad version.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av Roger Hedin »

Gröt, alltså! ;)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av hitman »

Roger Hedin skrev:Gröt, alltså! ;)
Finns en klar risk! :tummenupp:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av fieldflower »

Jag tror inte du scopat rätt målgrupp om du är ute efter råd för att inte köpa en bas... ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Somebody stop me! (KK Baby bas)

Inlägg av hitman »

fieldflower skrev:Jag tror inte du scopat rätt målgrupp om du är ute efter råd för att inte köpa en bas... ;)
Nej det är nog sant! :D

Fast i det läget ska ju min fru träda in och säga med en skeptisk min "behöver du verkligen en bas till..?"
Skriv svar