Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Per skrev:
fieldflower skrev:MOOOO!!!!!
Tjurskalle! :lol:
fieldflower skrev:Gomorrn!
Attans! och jag som trodde du skulle skriva: Mmm

Nähä, nu är det ålagille!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev:Morrn...
Nja, nu är det faktiskt inte morgon längre.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: I samma veva började jag spela kontrabas. En sån går in i en Laban men då är det fanimej fullt i bilen också. :D
Då slapp du alltså alla dessa påträngande groupisar som annars hängde dig i hälarna!
Smart. :tummenupp:
Tror jag..

Men vad vet jag, jag har ju aldrig ägt en 4L :oops:

Men den där Meharin svider fortfarande, trots det var säkert trettio år sen. :cry:



Bild
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: Nähä, nu är det ålagille!
Was?? På en fredag??

Jag trodde ål var listad av WWF såsom "opassande"..

https://www.youtube.com/watch?v=D3NRbVw9RQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
Per skrev: Nähä, nu är det ålagille!
Was?? På en fredag??

Jag trodde ål var listad av WWF såsom "opassande"..

https://www.youtube.com/watch?v=D3NRbVw9RQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Nja om man skal gilla ål kan man väl inte tycka att det är opassande?
Det blir väl fullständigt motsägelsefullt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Nja om man skal gilla ål kan man väl inte tycka att det är opassande?
Det blir väl fullständigt motsägelsefullt.
Jag vet inte om jag bör avslöja mig, men det mesta jag gillar är opassande och ofta är till och med direkt olagligt.

Sån är jag.. :skogforvanad:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Nja om man skal gilla ål kan man väl inte tycka att det är opassande?
Det blir väl fullständigt motsägelsefullt.
Jag vet inte om jag bör avslöja mig, men det mesta jag gillar är opassande och ofta är till och med direkt olagligt.

Sån är jag.. :skogforvanad:
My kinda guy...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Opassande är det säkert, om du frågar dem som, ställt upp statuterna för ålens bevarande.
Om du frågar dem som hanterar ålfisket, har det varit i kris, men den håller på att vända från 3 % återvandrande glasål på 90-talet till 10% och ökande nuförtiden pga ändrade fångstmetoder.
Vad vet jag? Min hemgjorda besk var i alla fall helt biologisk. :tummenupp: :?: :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag fick GT igår. Gott!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Återuppstånden tar jag mig åstad till Lund för Förklädd gud i domkyrkan (med gamla elever som medverkande) för att sedan fortsätta till konserthuset i Malmö och Zappa's symfoniska musik.
En tung arbetsdag!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Stackare!
Själv funderar jag på att plocka fram lite modellbygge.
Eller spela musik.
Svårt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Tävling

Inlägg av Poester »

Per skrev:Opassande är det säkert, om du frågar dem som, ställt upp statuterna för ålens bevarande.
Om du frågar dem som hanterar ålfisket, har det varit i kris, men den håller på att vända från 3 % återvandrande glasål på 90-talet till 10% och ökande nuförtiden pga ändrade fångstmetoder.
Vad vet jag? Min hemgjorda besk var i alla fall helt biologisk. :tummenupp: :?: :wink:
Mmmmmm... besk!


..........
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag tycker besk är lite... bäsk...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:Återuppstånden tar jag mig åstad till Lund för Förklädd gud i domkyrkan (med gamla elever som medverkande) för att sedan fortsätta till konserthuset i Malmö och Zappa's symfoniska musik.
En tung arbetsdag!
Förklädd gud i domkyrkan? Det är väl L.E. Larsson?
Har domprosten läst synopsis?
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jag tar en GT. Och det betyder inte GodTemplare.
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Tävling

Inlägg av Poester »

Body&Soul skrev:Jag tar en GT. Och det betyder inte GodTemplare.
Göktankare?


..........
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

LÄGG AV!!! Skrymtare! :retar:

Min Religion säger att det är bara på fredagskvällen som det är comme il faut med ginåtonic. Så vet man vad klockan är s.a.s. och vad som fortsättningsvis gäller för veckans avslutande. :nickar:

Lördagen tillåter faktiskt både en eller två öl på tidigare delen och med till visshet gränsande sannolikhet rött vin till den senarelagda aftonmåltiden. På senare år har det tillkommit en Irish Coffee i programmet. En skvätt whisky är ju dessutom nyttigt! Men lördagen säger ingenting om ytterligare cocktails i allmänhet och/eller GT i synnerhet - men ert tjatande om GT hit och GT dit får ett villigt kött som jag att rumla rakt ut på den Breda Vägen. :vinkar:

Ponera att biffen och rödvinet avslutas vid, låt oss säga, 22-tiden. Vi har då skapat ett fönster mellan maten och det iriska kaffet som, med fördel, kunna utfyllas av en för ändamålet nyskapad PB-drink. Jag tänker mig något ur kategorin After Dinner. Förslagsvis en Rusty Nail? "2 oz Scotch and1 oz Drambuie" :playing:

Ev. synpunkter?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Mja... med tanke på herrarnas preferenser skulle en PB-drink innehålla rom, tonic och malört. Vibreras ihop vid låg frekvens och serveras i pipmugg med långt sugrör.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:Mja... med tanke på herrarnas preferenser skulle en PB-drink innehålla rom, tonic och malört. Vibreras ihop vid låg frekvens och serveras i pipmugg med långt sugrör.
Nämen inte ska väl Ja tack!

Fast det blir nog en vit kväll med modellbygge ikväll tror jag.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Tävling

Inlägg av GurraG »

En lämplig pbdrink vore väl en ubåt med öl (lämpligen Bass pale ale) och amaretto (som smakar bittermandel)?
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

GurraG skrev:En lämplig pbdrink vore väl en ubåt med öl (lämpligen Bass pale ale) och amaretto (som smakar bittermandel)?
Bild
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Jag ber redan här om ursäkt för min usla smak - men jag avskyr soppan i flaskorna ovan.

:oops: :oops: :oops:

inte dissar man väl på PB??? :help:

Brandy Alexander kommer jag ihåg från förr. Kollat skåpet och har Torres Brandy och italiensk kaffelikör, Borghetti. Tjock grädde ingår också i receptet men jag provar nog först utan.
Nu har jag en hygglig tallrik med ost att tugga i mig så Axel får vänta någon timme..

Malört och champagne, vad tror ni om det?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev: Förklädd gud i domkyrkan? Det är väl L.E. Larsson?
Har domprosten läst synopsis?
På A svarar vi: Ja.
På B svarar vi: Ja.
Och på C svarar vi: Ingen aning, har inte frågat.

Jäkla ungar! Förutom några inhoppade instrumentallärare var det gymnasister hela bunten i både kören och orkestern och det lät snorbra.

MSO/Zappa var också en höjdare. Som grädde på moset, kvällens inhopp: (trumvirvel) Napoleon Murphy Brock, som råkade befinna sig i Malmö.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Det är roligt med plastmodeller!
Imorrn åker airbrushen fram igen!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Det är roligt med plastmodeller!
Imorrn åker airbrushen fram igen!
Hörru ff! Kom till San Franseslöv! Det ligger på S. Stambanan. :D
Här finns ett leksaksmuseum som är helt otroligt!! Man tappar andan!
Googla...
Får du inte plats i soffan får det bli luftmadrass på gulved... :retar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar