Taurus TS-10 premiärgig...

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Taurus TS-10 premiärgig...

Inlägg av Roger Hedin »

Jag ska premiärgigga med min lilla TS-10 kombo idag i en stor kyrka. Kompa körer och sånt. På repet hade jag enbart kombon och min Dingwall Sklar; det var en välljudande och ljudstark kombination. Den lilla en-tian är definitivt fläskig. Idag, med kyrkbänkarna fullsatta tar jag en TKS 112 som extra skjuts om det skulle behövas. Annars får den bara fungera som stativ. Trummisen Janne var mäkta imponerad av tonen och ljudtrycket ur den lilla kombon; så ock jag. Söt är den också...

Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Taurus TS-10 premiärgig...

Inlägg av Roger Hedin »

Booty shakin' sub lows...
Den lille levererade fett och rent.
Tack för en bra deal, Marcbass!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Taurus TS-10 premiärgig...

Inlägg av hitman »

Fascinerande vad små stärkare klarar nuförtiden!

Spelade i helgen på ett 50-årskalas, ska och soul/disco-covers. Musik som kräver fet bas, men eftersom jag skulle ha med familj + delar av PA så fick jag bara plats med Reidmar och min TKS lilla 1x12.

PA´t saknade subbasar, så det gick inte att micka ut basen. Men mina småvuxna vänner levererade utan att storkna!
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Taurus TS-10 premiärgig...

Inlägg av Basstore »

Roger Hedin skrev:Booty shakin' sub lows...
Den lille levererade fett och rent.
Tack för en bra deal, Marcbass!

Tack själv!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Taurus TS-10 premiärgig...

Inlägg av Roger Hedin »

Jag ska använda TS-10 på måndag då jag ska spela en låt på vår käre saxofonists begravning. Den och min bandlösa 55-02...
:cry: :cry: :cry:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Taurus TS-10 premiärgig...

Inlägg av Roger Hedin »

Det blev inte en låt; det blev två i kyrkan och en rejäl jam session efteråt på minnesstunden på det lokala jazzhaket, med tillresta London-musiker. Mycket roligt trots den mycket tråkiga anledningen till "the gathering". R.I.P. Greg! No more diddly notes!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar