Flera hörlurar till samma elpiano?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3157
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av Surfin' »

Jobbar som musiklärare och försöker hitta en lösning på hur man kan använda 2-3st hörlurar till samma elpiano.

Är det fysiskt möjligt? Vad behöver jag införskaffa för apparatur i sådana fall? Alla tips är intressanta! :D
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av mrbaloo »

Det är nog rätt smutt om du fixade en liten hörlursförstärkare, tex 4 kanaler. De brukar dessutom ha separata volymkontroller för respektive utgång.

Har en sån och den är bra att ha ibland.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av blackparkas »

Jag tror på Baloos alternativ.

Finns ju förstås grenuttag för hörlurar, men en kort kabel till en hörlursförstärkare tror jag på.

ART har några små billiga som jag tycker känns lite ordentligare än Behringers lilla billiga...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av mrbaloo »

Tror jag råkar ha en t-bone som fungerar jättebra. Köpte den dock innan jag tog mitt förnuft till fånga och började köpa så lokalt det bara går.

Grenuttag funderar säkert ok men det kan ju bli lite strul med impedanser/motstånd ju fler de kopplar på. Och dessutom får man ju bara en styrvolym till alla oavsett hörlur.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av blackparkas »

Kollade och ART Headamp 4 kostar 600 spänn, Behringers variant HA bla bla bla kostar halva ungefär.
Jag hade kört på ART:en i och med att det är en skola som ska ha den och 300 spänn till per enhet inte är särskilt mycket.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3157
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Re: Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av Surfin' »

Så jag behöver inte oroa mig för ohm och annat med en hörlursförstärkare?
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Flera hörlurar till samma elpiano?

Inlägg av mrbaloo »

Surfin' skrev:Så jag behöver inte oroa mig för ohm och annat med en hörlursförstärkare?
Nix, det löser en sån pryl galant. Jag tror som Parkas, en ART skulle vara bra i ditt fall.
Skriv svar