Svensson skrev:
Edge gillar jag, hade en sån hyrbil i USA innan den släpptes på svenska marknaden, den är dock för dyr. Kugan ser lite mesig ut men det gör väl iof Tiguanen också
"Nya" Kugan ser rätt bra ut tycker jag. Bra att de gjort den lite större också.
Nya Passaten ser ju iofs rätt bra ut, gillar dock inte att den är så trång att komma in i och inte heller den "korta" instrumentpanelen, känns som att sätta sig i en Polo.
blackparkas skrev:
Jamen du bor ju i Stockholm, där kör ALLA i 40 för att det snöar lite....
men jag kör nästan aldrig bil i STHLM, kör oftast 100 mil norrut eller 50 mil söderut och alltid med vanliga bilar och alltid när de är lite dåligt väder så ligger det en Santa Fe eller liknande som är lätt att kliva i och ur och blockerar trafiken.
Volvo V40 kör jag mest, trevlig bil faktiskt, lagom stor och ekonomisk.
blackparkas skrev:
Jamen du bor ju i Stockholm, där kör ALLA i 40 för att det snöar lite....
men jag kör nästan aldrig bil i STHLM, kör oftast 100 mil norrut eller 50 mil söderut och alltid med vanliga bilar och alltid när de är lite dåligt väder så ligger det en Santa Fe eller liknande som är lätt att kliva i och ur och blockerar trafiken.
Volvo V40 kör jag mest, trevlig bil faktiskt, lagom stor och ekonomisk.
Har kört fyrhjulsdrivet i flera år nu, Outback och Passat Alltrack sista åren och kommer aldrig att gå tillbaka till bak- eller framhjulsdrivet. Kan garantera att du inte kommer ikapp mig oavsett väderlek .
Tiguanen och liknande bilar tycks klara inte utsläppskraven i avtalet verkar det som, det gör Kugan men då är den slöare också. Nån som har erfarenhet av BMW X1?
Svensson skrev:
Har kört fyrhjulsdrivet i flera år nu, Outback och Passat Alltrack sista åren och kommer aldrig att gå tillbaka till bak- eller framhjulsdrivet. Kan garantera att du inte kommer ikapp mig oavsett väderlek .
Haha, jag hade några år en BMW 525 ix med permanent fyrhjulsdrift (Cosworth-fördelningslåda),
det var kul men onödigt i 99% av alla situationer.
Roligaste bilen var dock den sista vi ägde innan vi lämnade bilberoende bakom oss. Renault Clio RS, sportchassi, 200 hk och double-clutch-låda i en liten lätt bil. Låg som ett strykjärn i kurvorna och hade inte pensionärsinsteg,
Svensson skrev:
Har kört fyrhjulsdrivet i flera år nu, Outback och Passat Alltrack sista åren och kommer aldrig att gå tillbaka till bak- eller framhjulsdrivet. Kan garantera att du inte kommer ikapp mig oavsett väderlek .
Haha, jag hade några år en BMW 525 ix med permanent fyrhjulsdrift (Cosworth-fördelningslåda),
det var kul men onödigt i 99% av alla situationer.
Roligaste bilen var dock den sista vi ägde innan vi lämnade bilberoende bakom oss. Renault Clio RS, sportchassi, 200 hk och double-clutch-låda i en liten lätt bil. Låg som ett strykjärn i kurvorna och hade inte pensionärsinsteg,
Jag gillar och sitta högt och har blivit näst intill beroende av fyhjulsdrift, är ju hur fint som helst när dte är is eller oplogat och inte minst när man drar släp. Har även en Saab 9-5 som jag inte kör så ofta men jäklar när tog den och stod och slirade i första korsningen och antislirsystemet kickade in, trodde bilen hade rasat! Tänkte vad f-n är det för fel..
Kör f.ö. runt 5000 mil per år och säkert hälften av de milen på vinterväg så det skulle bli en hel del slirande med framhjulsdrift.
Just det, fick blir ännu en Alltrack. Hur det än är så får man jäkligt mycket för pengarna som förmånsbil. Hyfsat mycket motor och en välutrustad och bekväm fyrhjulsdriven bil.
Haha.
Nädu.
ICKE!
Fick ju bilar baserade på samma platta som V70 och därmed är ganska tråkiga att köra...
Tänkte mest på det bristande utrymmet..
Måste erkänna att den var större att lasta i när man fällde sätena än vad jag trodde, men det är verkligen inte mycket plats...
Får man ens in en bas i gigbag i bagaget?
Aldrig att du får in en i hardcase i alla fall...
Provsatt för övrigt en rätt ny Focus alldeles nyss.
Ganska hög utrustningsnivå också.
Verkligen hänt grjejer med Focusarna sen de kom!
Visst, de första var rätt trevliga jämfört med bilar i samma klass när de kom.
Och min 09:a är sjukt mycket trevligare och mer kvalitetskänsla/modern än den 04:as Mitsubishi jag hade innan.
Men den här, som kanske var en... 13-14 nånting.
Stor skillnad.
Nej du har rätt. Jämfört med Saab 9-5 kombin vi hade förut är bagaget mindre. Men det går att få in en bas i gigbag på diagonalen i bagaget. Inga problem. På Saab:en lade man basen på bredden.
Men det förtar ju inte det faktum att någon förare innan vi köpte den tappade ett av sina plektrum i bilen. Alltså måste bilen blivit godkänd som musikerbil redan innan.
Jag gigar ju så lite så det spelar inte så stor roll. Och har dessutom väldigt lite utrustning. De få gånger jag tar med mig kontran får man i vilket fall fälla baksätet.