ENGL!

Prata om förstärkare och högtalare
Ruston
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: tis 11 jun 2013, 11:10

ENGL!

Inlägg av Ruston »

Jag har länge gått och sneglat på uppgraderingar, men nu has GASen brutit ut på riktigt..

Jag har mer eller mindre fastnat för ENGL Ironbass e1055 och tänkte höra efter lite eftersom det är en relativt ny lunchlådatopp om någon hunnit testa och kan flippa/floppa mina inköpsplaner?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ENGL!

Inlägg av bjelkeman »

Ser ju trevligt ut. Och en youtube demo bestående helt av ... slapp. :(

http://www.englamps.de/portfolio/ironbass-e1055/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: ENGL!

Inlägg av hitman »

bjelkeman skrev:Ser ju trevligt ut. Och en youtube demo bestående helt av ... slapp. :(

http://www.englamps.de/portfolio/ironbass-e1055/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den ser ju väldigt trevlig ut. Undrar hur den låter om man spelar bas på den..? :roll:
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1304
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: ENGL!

Inlägg av Danny »

Vilken genomusel demo av en förstärkare... Annars verkade ju toppen ball. Men nu vill jag absolut inte ha en.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Ruston
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: tis 11 jun 2013, 11:10

Re: ENGL!

Inlägg av Ruston »

Nä det är ju det som är grejen, att ENGL är obskyra och dålig på att marknadsföra sig, helst på basfronten.
Toppen dök upp på Namm 2016 och sedan har det liksom varit mer eller mindre tystnad.

Anledningen till att jag är nerGASad i den är att jag sedan tidigare äger gitarrversionen (Ironball) och är helt lyrisk över kvaliteten och hantverket på just den tysktillverkade elektroniken, som dessutom är byggd i närmare 3,5mm stålplåt och är robust som en securitastransportbox.

Det är beklagligt att de enda demos som verkar existera antingen gjorts som stilstudie på "one-trick-pony" basgång med orimligt mycket strängskaller ut igenom line-porten på förstärkaren, eller som dåligt mixad slap-pausmusik.

Fast.. min chansning med inköp av min mainbas, då den enda demon vad argt distad plektrumbasspel var en succé så det lutar nog åt att jag måste ta hem en Ironbasstopp ändå... jag ska bara kamma de tyska forumen lite mer efter förstahandsupplevelser.
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1304
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: ENGL!

Inlägg av Danny »

Återkom med en recension om det blir så att du köper en.

/D
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: ENGL!

Inlägg av hitman »

Danny skrev:Återkom med en recension om det blir så att du köper en.

/D
Gör det! Chansen att man ska hitta en att testa i en svensk musikaffär är väl relativt liten...
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: ENGL!

Inlägg av Hellish »

Säger som Danny. Köper du en, spela gärna in en BRA demosnutt. Googlade lite på den där toppen och det var verkligen inga höjdarvideos.
Skriv svar