Wal Pro IIE

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
KrissLärare
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 29 mar 2016, 22:44

Wal Pro IIE

Inlägg av KrissLärare »

Har väl inga enorma förhoppningar på napp, men om någon i vårt land råkar ha en Wal Pro IIE som de kan tänka sig att bli av med är jag mycket intresserad. Allra mest intressant är en i rött/cherry, men jag förmodar att det är mycket troligt att en sådan aldrig ens har befunnit sig i Sverige, så jag kan inte vara för kräsen. Jag kan betala rimligt mycket, men såklart inget i närheten av Custom-priser.

/Björn
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

KrissLärare skrev:Har väl inga enorma förhoppningar på napp, men om någon i vårt land råkar ha en Wal Pro IIE som de kan tänka sig att bli av med är jag mycket intresserad. Allra mest intressant är en i rött/cherry, men jag förmodar att det är mycket troligt att en sådan aldrig ens har befunnit sig i Sverige, så jag kan inte vara för kräsen. Jag kan betala rimligt mycket, men såklart inget i närheten av Custom-priser.

/Björn
Har en Pro1E till salu. Sunburst. Väldigt bra skick och nyligen totalfixad av Unicorn-Christian. Om det kan vara nå´t. Gustaf Hielm äger väl en Pro2E men skulle förvåna mig om han säljer den.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av lekamen »

Den basen vill jag gärna se Janne!
KrissLärare
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 29 mar 2016, 22:44

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av KrissLärare »

Jan Hellman skrev:
Har en Pro1E till salu. Sunburst. Väldigt bra skick och nyligen totalfixad av Unicorn-Christian. Om det kan vara nå´t. Gustaf Hielm äger väl en Pro2E men skulle förvåna mig om han säljer den.
Jag behöver båda mickarna, men tack för erbjudandet.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

KrissLärare skrev:
Jan Hellman skrev:
Har en Pro1E till salu. Sunburst. Väldigt bra skick och nyligen totalfixad av Unicorn-Christian. Om det kan vara nå´t. Gustaf Hielm äger väl en Pro2E men skulle förvåna mig om han säljer den.
Jag behöver båda mickarna, men tack för erbjudandet.
Förstår. Och det verkar som att den är såld nu också till en snubbe i USA. Fick mejl en timme efter att jag skrev i din tråd.... :o
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

lekamen skrev:Den basen vill jag gärna se Janne!
Bild

Bild

Precis totalfixad av Unicorn-Christian.

unicornbass.se/site/wal-pro-1-e-neck-rebuild/

Men, som sagt, TROLIGTVIS såld nu till USA. Väntar på att få in pengarna bara men han har sagt att han ska ha den..... :? :)
Senast redigerad av Jan Hellman den tor 09 nov 2017, 14:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av lekamen »

Nämen titta vilken skönhet!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

https://www.facebook.com/groups/2413094 ... 910579312/" onclick="window.open(this.href);return false;


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

Bandlös i och för sig.... Men det går ju att göra någonting åt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
KrissLärare
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 29 mar 2016, 22:44

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av KrissLärare »

Jag fick också syn på den där, men den är dessvärre passiv. Ser inte så ut vid första anblick, men det verkar som att Electric Wood inte brydde sig om att göra ett plektrumskydd utan batterilucka.
KrissLärare
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 29 mar 2016, 22:44

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av KrissLärare »

Tack för tipset ändå!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

KrissLärare skrev:Jag fick också syn på den där, men den är dessvärre passiv. Ser inte så ut vid första anblick, men det verkar som att Electric Wood inte brydde sig om att göra ett plektrumskydd utan batterilucka.
Är den passiv? Står inget årtal i och för sig men Pete gjorde väl bara några passiva efter att Ian Waller dog och dom såg inte riktigt ut så där av vad jag minns. Slutet av 90-talet. Men alla switchar sitter där ju. Om du inte skrivit nåt så hade jag inte sett att den är passiv.... :o :D
KrissLärare
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 29 mar 2016, 22:44

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av KrissLärare »

Ja, visst är det lite förvirrande. Pro-modellerna fanns i både passivt (t.ex Pro II) och aktivt utförande (t.ex Pro IIE, där E står för elektroniken), men vad jag har sett är plektrumskydden likadana oavsett. De passiva Tvåorna har switchar under mickarna för serie/parallel-koppling (eller hur det nu funkar med två spolar per sträng), och jag tror att det bara är en grop där pick attack-switchen sitter på de aktiva.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Jan Hellman »

KrissLärare skrev:Ja, visst är det lite förvirrande. Pro-modellerna fanns i både passivt (t.ex Pro II) och aktivt utförande (t.ex Pro IIE, där E står för elektroniken), men vad jag har sett är plektrumskydden likadana oavsett. De passiva Tvåorna har switchar under mickarna för serie/parallel-koppling (eller hur det nu funkar med två spolar per sträng), och jag tror att det bara är en grop där pick attack-switchen sitter på de aktiva.
Där lärde jag mig något! Tack! :tummenupp: Visste att det gjordes en serie passiva Wal-basar (som gick under Pro-namnet av vad jag minns) efter att Ian Waller dog. Men visste inte om att det fanns passiva basar tidigare än så.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Wal Pro IIE

Inlägg av Grafen »

Jan Hellman skrev:
KrissLärare skrev:Har väl inga enorma förhoppningar på napp, men om någon i vårt land råkar ha en Wal Pro IIE som de kan tänka sig att bli av med är jag mycket intresserad. Allra mest intressant är en i rött/cherry, men jag förmodar att det är mycket troligt att en sådan aldrig ens har befunnit sig i Sverige, så jag kan inte vara för kräsen. Jag kan betala rimligt mycket, men såklart inget i närheten av Custom-priser.

/Björn
Har en Pro1E till salu. Sunburst. Väldigt bra skick och nyligen totalfixad av Unicorn-Christian. Om det kan vara nå´t. Gustaf Hielm äger väl en Pro2E men skulle förvåna mig om han säljer den.
Visst har jag en Pro2E och mycket riktigt är den inte till salu. Men enjoy your free bump som de säger på talkbass. :)
Stallet är hendekagonalt.
Skriv svar