Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2537
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Inlägg av Håcke »

Så...
Vad blev det för mat?
Sushi?
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Inlägg av gthyni »

turistfällan nr 1
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Inlägg av blackparkas »

Vi var inne på Pong på Drottninggatan men det var så mycket folk/kö så vi sket i det.
Sen gick vi till K25, tänkte det skulle vara kul men där fanns det ju bara en massa tramskäk! :D
Sen vart vi hungriga... Hamnade på Hallwylska, sen vart vi ännu hungrigare och stod utan för Fridays vid Kungsträdgården...
Frugan älskar Ribs så då blev det det...

Ribsen var skitgoda.
Min köttbit var sådär...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Jag ÄLSKAR asiatisk mat, och framförallt kinesiskt och thai.

Det är tveklöst bästa maten som finns.
Även om en fet köttbit givetvis är minst lika trevligt...

Men just japanskt är inte så skitintressant tycker jag.
Och inte sushi.

AG tror jag vi hoppar...

Hur är Grill nuförtiden?
Har för mig de har nån grillbuffé på söndagar...
Jag fattar hur du tänker ang att Japansk mat är tråkigt men det beror på att vi fan inte får hit ngn kul japansk mat...
Det bästa ,tycker jag, om man är i Japan är att käka på en Izakaya ,typ pub, där folk sitter och dricker bira och käkar (och röker ,inomhus, gubbevars!;-)) efter jobbet och blir lite ojapanskt högljudda. Där har dom lite av allt men framför allt en massa olika Yakitori vilket inte är ,som i Sverige , trötta kycklingbitar i sötkladdig aås utan alltifrån kobekonacke, vaktelägg, baconlindad sparris, kycklingfärsspett, brosk(min favvo!!) osv osv i all oändlighet.
Man sitter i timmar och käkar och beställer och tammeffan allt är gott.
Sen är
Det en skön missuppfattning rörande Yakiniku... Min japanska förläggare tyckte att vi skulle fira och VERKLIGEN ta i och frågade mej upphetsat om vi inte skulle ta och käka yakiniku.... well...Japansk kebab, tänkte jag... visst... kan vi väl...
han tog mej hit : https://www.jojoen.co.jp/en/" onclick="window.open(this.href);return false; och SHOOT ME så jäla gott...
Vi tog in tallrik efter tallrik med tunt kött av alla jävla slag och grillade själva. Absurt gott.
Jag ÄLSKAR en medium rare ribeye men får jag välja så blir det en Yakiniku I JAPAN då...
Anyway, nu var det här lite sent ute men om ni ska käka sushi och div annan thai så är det bog Pong, som finns på x ställen som gäller. Lunchbuffen är kanon.
Sen finns Kinamuren (eller om ni frågat ngn vad den eter på svenska INNAN ni tryckte skylten;-)) som har lunch med fri sushi och x kinesiskt och lite väst också.
Fast har du inte varit på Brisket så måste du testa det nästa gång du är i sthlm
http://www.brisketandfriends.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligger lite off men helt värt det. HELT värt det...Ring mej så bjuckar jag på lunch!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Inlägg av blackparkas »

Jag tror att jag är skyldig dig minst ett par lunchar vid det här laget.... :D



Men kul att höra att Pong verkar vara bra, får bli det nästa gång!
Det var som sagt kö på Drottninggatan när vi gick förbi och kikade, men vi var så hungriga tyckte vi så vi gick vidare i 2 timmar till inklusive ett besök på Hallvyllska innan vi hamnade där vi hamnade...

Och ribsen som frugan käkade på TGIF vid Kungsträdgården var faktiskt väldigt goda, så hon var nöjd.
Fick väl räcka så....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Sushi OCH annat käk i Stockholm?

Inlägg av eeakga »

Jag har blivit rekommenderad TAK i Stockholm för bra asieninfluerad mat. Har dock inte varit där.
Är det någon som har testat?
Skriv svar