ESP LTD 4 str Fanned Fret B-1004SE - SÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

Säljer en LTD Multiscale 4 str bas, fanned fret.
Mensuren går ifrån 34" - 36.25"
Pickuper: Nordstrands Big Splits
Aktiv: 3 bands med mid-switch 400-800 Hz.

Pris: 11.500 kr

Basen är ifrån Juli 2016 och en av de första som kom till Europa ö h t. Ny case ingår inte (inte original i heller) men en gammal redig Rockbag (padded) som jag har haft till den sedan dess. Man kan stämma ner hur mycket som helst, nästan. :wink: Utrustad med en månad gamla D'Addario Pro Steels 045-107. Man behöver INTE extra långa strängar till dessa. Det är först när det går över 37" som det blir svårt att leta strängar. Jämn "tension" genom alla strängar. Fler bilder kan skickas vid behov.

Nypris är ca 17.500 och då får ni köpa den ifrån Tyskland (inte Thomann). Jag tänker mig ett pris, 11.500 kr inkl gig bag (gig bagen betydligt äldre men inte sliten på något sätt). Frakt tillkommer och köparen betalar all frakt. Finns i Malmö. Skickas helst bussgods, men den kan ju hämtas också.

Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

BUMP!

Det verkar vara störst intresse för "riktiga" basar här dvs Dingwall, med fan frets. :wink: Jag kan förstå att vissa av LTD/ESP är billighets serien men dessa "B" series är deras variant av "boutique" basar.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av Roger Hedin »

MatsEriksson skrev:BUMP!

Det verkar vara störst intresse för "riktiga" basar här dvs Dingwall, med fan frets. :wink: Jag kan förstå att vissa av LTD/ESP är billighets serien men dessa "B" series är deras variant av "boutique" basar.
Det spelar nog ingen roll att det inte är en Dingwall; heter det inte Fender och kommer från 50-70-talet är det svårt att få ut några som helst pengar på begagnatmarknaden i Sverige. Förr eller senare säljer du den till rätt köpare; du får bara ha is i magen. Det finns många som vill prova fan fret, men inte har kommit till skott. Priset är bra, mer än bra.
:tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:

Jämfört med Ibanez mediokra fan fret-försök är ESP/LTD helt rätt ute; man kör all in med samma stränglängder som Dingwall, där Ibanez bara vrider till det lite för att följa trenden men inte vågar ta steget fullt ut. Det här är en riktig fan fret-bas med högklassiga delar. Köp den och skåda ljuset!
:wink: :wink: :wink:

Kolla specarna: http://www.espguitars.com/products/1715 ... 8-b-series" onclick="window.open(this.href);return false;
Hals i wenge/bubinga!!!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av bjelkeman »

Den hade jag velat prova. Men jag är inte nära Malmö sådär jättesnart.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

Ja, till saken hör att jag redan äger 5:an. Och jag tänkte ett tag att det kunde vara kul att ha samma sorts bas i 4:a som 5:a. Vem har t ex inte en Fender 4:a och en Fender 5:a? Precision, eller Jazz då, så att man får "samma" ljud så att säga. Men efter ett tag tänkte jag noga efter, och tyckte att det var ingen vits. Man har ju ha-begär och precis lika mycket GAS som någon annan.

Denna modell ligger ju över Dingwalls Combustion, och Ibanez serien (i alla fall de billiga), och nästa steg upp i Dingwall, hamnar du långt över detta priset. Vad man mer kan få med 36.25" mensur på låga e-strängen är att du kan byta ut sadeln, till tjockare strängar, och köra BEAD stämning utan problem med flubber, och fladder på låga B strängen. Denna är inte gjord för det i grundutförande, utan man måste byta ut sadeln med tjockare skåror för tjockare strängar.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

Just det. Jag skulle ju säga att den inte innehåller något träslag som numera är förbjudet att sälja, t ex rosenträ. Wenge/Bubinga är tillåtet hittills. Så varken ni eller jag säljer/köper något som är "förbjudet".
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av Hånken »

Men Mats, hallå förresten. Har du inte läst ordentligt på deras sida!? :wink:

Fingerboard Rosewood

http://www.espguitars.com/products/1715 ... 8-b-series" onclick="window.open(this.href);return false;
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

Hånken! Sssshhhhhhhhh! :wink:
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

BUMP!
Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+
Inlägg: 876
Blev medlem: lör 17 maj 2008, 01:46
Ort: Västerås

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av bas putte »

Jag har en esp viper om du vill byta kanske
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av Hånken »

Kom igen nu Mats! Den har legat sedan Oktober och är nästan ett halvår äldre nu! Måste sänka priset! :wink:
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

Konstigt. Även om jag har bevaka denna tråd ikryssad får jag inte mail om detta tydligen. Om det är någon som skriver något. Om det är du Hånken, så skulle jag inte vilja ha någon påminnelse alls. Ha ha! Vi träffas ju en gång i veckan så det är lite onödigt.

ESP Viper vill jag inte byta till. Jag är ointresserad av byten, men det inser jag nu, att jag borde sagt ifrån om, ifrån början. Förlåt alla. Beträffande att den har blivit ett halvår äldre, ja, den har legat väl inbäddad i ett case, så jag har ju inte tagit fram och slitit på den genom att spela. Jag har t o m plockat ut batteriet på den, så det inte ligger och läcker.

Jag har inte speciellt brått med att sälja den. Det var några som såg den på Blocket innan jul, och trodde jag ville ha "julpengar" och kom med skambud. Tackade vänligt men bestämt nej.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

BUMP! BVSA.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

BUMP! BVSA, och själv uphämtning. Kan tänka mig gå ner precis under 10 papp. Hånken övertalade mig. Det är ju ett halvår sedan (nästan) jag publicerade den, så jag får väl krypa til korset.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

PÅSKBUMP!
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

#TILLBAKSPÅSKATTENBUMP
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE

Inlägg av MatsEriksson »

#LÖNING-I-APRIL-BUMP !!
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av MatsEriksson »

#LÖNING-I-MAJ-BUMP !!!! Prissänkt rejält dessutom.

9.000 kr, prutat och klart, prissänkt numera. Ni får lön på fredag. Är ni ifrån "runt om i landet", så skall jag till Fuzz mässan i Göteborg på lördag den 26:e och skulle kunna ta med mig basen som leverans då, eftersom rätt många gitarr och basnördar ifrån hela landet skall dit också. Lägre pris tänker jag inte gå.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av MatsEriksson »

Varför syns inte bilderna längre? När jag trycker på "bild" öppnas en ny sida upp med "severn hittades inte". Postimg.org. Är det det nya GDPR som träder ikraft om någon dag? Med integritets tjafs och regler hit och dit?
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av Hånken »

Jag ser bilderna. När jag klickar på länken.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av Roger Hedin »

Jag ser inte heller bilderna...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av fieldflower »

Roger Hedin skrev:Jag ser inte heller bilderna...
+1
Medlem i PB50+
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av Hånken »

Hmmm...jag ser nu att jag klickade bara på den första, resterande bilder ser inte jag i heller. Jag trodde att mitt test räckte med första bilden, sedan att de andra gick naturligtvis också. De gör de inte.

Måste kolla på andra annonser också...

Hallå Mats! Du måste styra upp det här... det är nog inte forumet eller så.
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av Hånken »

EDIT: De tre närmaste andra annonserna, om "3st basar säljes" och den där Gretsch basen ser jag bilderna direkt utan att behöva klicka på någon länk. De kanske är "nygjorda" efter 23:e maj. MatsEriksson, du får nog gå in och göra om annonsen och lägga in bilderna på nytt igen. Så kanske den "refreshar" eller, som det heter på dataspråk "cachar" rätt...

Jag kollade med olika browsers nu, ifrån både Mac och PC och de två andra annonserna gick bra, men inte denna. Jag ser fortfarande bild1 i denna annons, alltså jag kan klicka på dom.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: LTD (ESP) 4 str Fanned Fret B-1004SE - Nu Prissänkt!

Inlägg av MatsEriksson »

INFÖR SEMESTERN BUMP!!!

Har ändrat lite i bildhanteringen, och hoppas att alla kan se alla bilder nu. Varför det blev så borta hos postimg.org vet jag inte. Troligen inträffade detta efter GDPR grejsemojset, och alla var tvungna att logga in där och godkänna och ha sig.
Senast redigerad av MatsEriksson den tor 05 jul 2018, 10:22, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar