Combo-chock!

Prata om förstärkare och högtalare
dereborn

Combo-chock!

Inlägg av dereborn »

Ni MÅSTE kolla in MESA Walkabout (http://www.mesaboogie.com/Product_Info/ ... kScout.htm)

Nej, jag är inte återförsäljare, har inga provisioner eller nåt sånt, men jag är nykär! Trots att jag haft den sen i januari...

Jag fick min G-K 1x15 combo stulen i vintras, (har haft den som köttåpotatis-stärk i alla år) ve o fasa, vad göra?

Kollde med lite kontakter o Urban på Svensk musik sa övertygat: DU ska ha en walkabout. Så jag provade, och nu är stora 400+ riggen till salu.

SÅ stort ljud ur så liten, portabel stärkare trodde jag bara fanns i reklambladen. Dessutom extremt bra uppbyggd stärk som låter en skapa allt från supercleana snäll-TV-sound till vrålande ångestdist, och som sagt med muskler som räcker o blir över. (Jamenar, på stora festivalgigs/stadiumturnéer har man ju ändå in-ear... :wink: )

Try it - you'll like it!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Hmm... intressant, skulle va kul och testa !!
Men smakar det så kostar det tydligen ... 21.495kr :rolleyes2:
dereborn

Inlägg av dereborn »

I got an offer I couldn't refuse....
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

dereborn skrev:I got an offer I couldn't refuse....
Det är bra att ha kontakter! :wink:
Har tita på den combon ett tag, men ingen har haft den hemma på butik så man fått chansen att testa den. Dock är det som Lowfreq säger ett pris som man titta 2 gånger på innan man spontanshoppar.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Visst är det mycket pengar... MEN jag har upptäckt att man kan se det här som sin huvud-rigg, och då ska ju 21.000 jämföras med t.ex. min gamla MESA 400+ (24.000:-) och en bra låda (4-5.000). Och då är saken i ett annat läge, eller hur!

Det är det här som jag är så imponerad av och exalterad över! En combo som klarar alla mina behov! Man får liksom revidera hela sin väärldsbiild... :wink:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

dereborn skrev:Visst är det mycket pengar... MEN jag har upptäckt att man kan se det här som sin huvud-rigg, och då ska ju 21.000 jämföras med t.ex. min gamla MESA 400+ (24.000:-) och en bra låda (4-5.000). Och då är saken i ett annat läge, eller hur!

Det är det här som jag är så imponerad av och exalterad över! En combo som klarar alla mina behov! Man får liksom revidera hela sin väärldsbiild... :wink:
Det är som de säger. Storleken har ingen betydelse! :lol: :wink:
dereborn

Inlägg av dereborn »

- Det säger ju bara dom som har små...! :wink:

(vet du förresten vad som är det vanligaste uttrycket en kvinna använder när hon får syn på en riktigt stor....?)
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

dereborn skrev:- Det säger ju bara dom som har små...! :wink:

(vet du förresten vad som är det vanligaste uttrycket en kvinna använder när hon får syn på en riktigt stor....?)

:D Ja, jag vet vad de brukar säga.......... :wink:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dereborn skrev:-(vet du förresten vad som är det vanligaste uttrycket en kvinna använder när hon får syn på en riktigt stor....?)
faktiskt inte, har bara haft en tjej (min flickvän) :roll:
dereborn

Inlägg av dereborn »

...jag vet också.... :wink:
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Typ ingenting men de brukar smila och slicka sig runt munnen!!! :lol:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

dereborn skrev: (vet du förresten vad som är det vanligaste uttrycket en kvinna använder när hon får syn på en riktigt stor....?)
Jag vet! :P
För jag har haft en Burns Bison!

Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:
dereborn skrev: (vet du förresten vad som är det vanligaste uttrycket en kvinna använder när hon får syn på en riktigt stor....?)
Jag vet! :P
För jag har haft en Burns Bison!

Bild[/quote

är det du på bilden?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Eeeeeh..

Törs jag säga ja?! :shock:

*tänker febrilt*
Har jag nåt otalt med ngn som jag förträngt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
bas_anton
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 13:05
Ort: Skövde

Inlägg av bas_anton »

Tillbaka till ämnet.
Kan bara instämma, har testat två stycken olika( MUG och Musikborsen i GBG) VILL HA!!!!

Sån himla punch, FETT ljud utan att vara otydligt. Jag skulle nog beskriva den som både muskulös och spänstig.(konstigt ord att beskriva ljud med)

Tyvärr är man ju student, men jag får väl sälja hartke riggen och min cirrus........men då är det ju bara en bas kvar :cry:
dereborn

Inlägg av dereborn »

Bra beskrivning - Fett utan att bli otydligt!

Det coola är att när man hänger på en 1x15 för att få ännu lite mer ork, så förändrar det inte ljudet, det blir bara - just lite mer ork!

Förresten...

Behöver man - egentligen - mer än en bas o en rigg? Om man riktigt noga väljer ut sina favvofavvo, dom som verkligen känns o låter "jag"...
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dereborn skrev:Behöver man - egentligen - mer än en bas o en rigg? Om man riktigt noga väljer ut sina favvofavvo, dom som verkligen känns o låter "jag"...
Hur sant som helst. Man hittar en eller två basar som verkligen är perfekta för en, sen en bra rigg som man litar på och gillar ljudet ifrån. Sen köper man bara kvalitetskablar och tar hand om grejerna, slänger in en stämapparat och så har man sin rigg!

Har man inget sjysst grundljud är det onödigt att lägga ut stålar på massa effektpedaler... Det har jag upptäckt :oops:
dereborn

Inlägg av dereborn »

Learning by doing...

Hur annars?
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
dereborn

Inlägg av dereborn »

jag har med denne lelle combon, och en gammal EV 606 1x15', i år spelat med (mot?) Clas Yngström på liten tajt hojklubb, med Boppers på stora festivalscener, med folkmusiker och Stvie Ray vaughan-kloner på små och ännu mindre scener... m.m., m.m.

-och stärken bara levererar!

Man tror inte riktigt sina öron första gången... Lite häftig känsla, att bli sådär förvånat förundrad, imponerad och lycklig.... som man inte blir så ofta, man rationaliserar bort det på nåt tråkigt, vuxet sätt...

Try it! You WILL like it!
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 19:24, redigerad totalt 1 gånger.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

dereborn skrev: Try it! You WILL like it!
*suck* det är väl det som är det värsta det...... Man kommer få habegär utan dess like. :?
dereborn

Inlägg av dereborn »

Ring generalagenten (Svensk Musik) och snacka med Urban. Berätta att jag övertygat er om sanningen, och KRÄV en bra deal! :wink:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

dereborn skrev:Ring generalagenten (Svensk Musik) och snacka med Urban. Berätta att jag övertygat er om sanningen, och KRÄV en bra deal! :wink:
Okej. Ringer på måndag och hälsar från dig! :wink:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Dereborn. Måste fråga. Är din combo med 8 Ohms element eller? Vad det verkar som så kommer den standard med 4 Ohm nu vilket matchar slutsteget bättre, men hur blir det då att hänga på en låda till? Det lär bli för lite belastning.......
Skriv svar