maxoges skrev:Jag har blivit kallad till tingsrätten i oktober som målsägande i en rättegång mot pantbanken. De ställs inför rätta för häleri. Snart kanske jag får se min bas igen.
Oj, jag har visst inte hängt med här! Grattis som fan, men har du inte fått tillbaks den än????????
Som någon skrev, "det svenska rättssystemet".......
maxoges skrev:Jag har blivit kallad till tingsrätten i oktober som målsägande i en rättegång mot pantbanken. De ställs inför rätta för häleri. Snart kanske jag får se min bas igen.
Var på rättegång idag. Hade fel om att det var pantbanken som var åtalad, det var snubben som pantsatte basen. Han hade blivit tillfrågad av en snubbe han träffat på avvänjningsklinik om han kunde panta basen åt honom, eftersom han inte hade leg.
Det var uppenbart vad det handlade om och han var åtalad för häleri på andra punkter också, samt ringa narkotikabrott.
maxoges skrev:Var på rättegång idag. Hade fel om att det var pantbanken som var åtalad, det var snubben som pantsatte basen. Han hade blivit tillfrågad av en snubbe han träffat på avvänjningsklinik om han kunde panta basen åt honom, eftersom han inte hade leg.
Det var uppenbart vad det handlade om och han var åtalad för häleri på andra punkter också, samt ringa narkotikabrott.
Dom om några dagar.
Han kommer inte att komma ihåg vad den icke-existerande snubben utan leg heter, ej heller namnen på de andra mystiskt leglösa som han pantsatt/sålt grejer åt. Du kommer att få köpa tillbaka basen för det som pantbanken gav, snubben får dagsböter för häleri men eftersom han inte har någon inkomst så spelar det ingen roll.
Nu har domen fallit. Jag ska hämta basen hos polisen. tjuven fick 3 månader i fängelse. Då hade han snott en laptop och åkt dit för heroininnehav också.
maxoges skrev:Nu har domen fallit. Jag ska hämta basen hos polisen. tjuven fick 3 månader i fängelse. Då hade han snott en laptop och åkt dit för heroininnehav också.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Schysst!
Minns när jag, efter ett par månaders detektivarbete, fick tillbaks min Fender Tele!
Surt att jag fick lova polisen att inte kontakta ungjäveln som snodde den eller hans morsa efteråt, men skönt att få tillbaks den!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
maxoges skrev:Gubbjäveln har överklagat. Om inte hovrätten nekar blir det ny rättegång.
Jag får förstås inte tillbaka basen förrän rättegången är avklarad
Jag skulle bli oerhört förvånad om Hovrätten inte nekar detta. Det kan knappast finnas några nya bevis sedan tingsrättsdomen, väl?
maxoges skrev:Gubbjäveln har överklagat. Om inte hovrätten nekar blir det ny rättegång.
Jag får förstås inte tillbaka basen förrän rättegången är avklarad
Jag skulle bli oerhört förvånad om Hovrätten inte nekar detta. Det kan knappast finnas några nya bevis sedan tingsrättsdomen, väl?
Man blir ju lite nyfiken på hur det går efter att ha läst denna tråden.
Hade själv ett inbrott i vår replokal för ungefär ett år sedan, vi blev av med alla effekter till ett värde av ca 20000kr, men förstärkare och gitarrer tog dom inte med sig (tack gud för det)
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100