Byta mobil under bindningstid.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Byta mobil under bindningstid.

Inlägg av Bassplaya »

I november förra året tecknade jag ett nytt abonnemang hos tele2. Bindningstiden är på 24 månader och nu har jag plötsligt kommit på att jag jag vill byta telefon.

Kan man göra detta utan att det kostar en massa extra? Givetvis räknar jag med högre månadskostnad iom att telefonen jag vill ha är dyrare än min nuvarande, men vill gärna slippa en massa engångskostnader på tusentals kronor.

Har alltså inga planer på att byta abonnemanget, utan endast telefonen.

:help:
Strandberg7
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 06 mar 2011, 15:47
Ort: Göteborg

Re: Byta mobil under bindningstid.

Inlägg av Strandberg7 »

Bassplaya skrev:I november förra året tecknade jag ett nytt abonnemang hos tele2. Bindningstiden är på 24 månader och nu har jag plötsligt kommit på att jag jag vill byta telefon.

Kan man göra detta utan att det kostar en massa extra? Givetvis räknar jag med högre månadskostnad iom att telefonen jag vill ha är dyrare än min nuvarande, men vill gärna slippa en massa engångskostnader på tusentals kronor.

Har alltså inga planer på att byta abonnemanget, utan endast telefonen.

:help:
Om det är enbart telefonen du vill byta bör du rimligtvis kunna köpa en ny, antingen på avbetalning eller klumpsumma direkt, och sedan flytta över SIM-kortet från din gamla telefon. Dock är jag inte helt på det klara med hur det fungerar med t.ex. iPhone då jag har för mig att dessa har andra typer av SIM-kort... Någon Applekund här inne får gärna rätta mig.

Om din nuvarande telefon på något sätt delbetalas i ditt abonnemang kan du nog få räkna med att du får fortsatt betala för den, plus den nya då, eller om du betalar av den kvarvarande delen av delbetalningen i samband med telefonbytet. Ett byte rakt av eller enbart en delbetalningsförhöjning i utbyte mot en ny telefon skulle jag inte tro de går med på. :?

Däremot kan jag iallafall bekräfta att ett SIM-kortsbyte från en "gammal" till Samsung Galaxy SII fungerar. :)

Ring Tele2 och fråga! :D
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Hade samma simkort till min iphone som satt i mina tidigare lurar. Funkade fint till en början men en vacker dag kände telefonen inte av simkortet längre, men det är tydligen rätt vanligt på vissa iphones.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Dum fråga, men varför inte fråga din operatör? ;)
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Jag är inte riktigt säker på att jag förstår frågan, men du kan inte göra nåt åt det avtal du redan har.
Det löper tiden ut.
Naturligtvis kan du köpa en ny telefon och jacka i kortet i.
Vissa operatörer kan tillåta att du binder om avtalet när det är 3 månader kvar på det gamla.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Byta mobil under bindningstid.

Inlägg av Bassplaya »

Strandberg7 skrev: Om din nuvarande telefon på något sätt delbetalas i ditt abonnemang kan du nog få räkna med att du får fortsatt betala för den, plus den nya då, eller om du betalar av den kvarvarande delen av delbetalningen i samband med telefonbytet. Ett byte rakt av eller enbart en delbetalningsförhöjning i utbyte mot en ny telefon skulle jag inte tro de går med på. :?
Det var ungefär det här jag ville veta.
Som det är nu så delbetalar jag telefonen i abonnemanget.

Och nej, det är inte en ajfån jag vill ha.

Får helt enkelt ringa Tele2.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Samuel V skrev:Dum fråga, men varför inte fråga din operatör? ;)
Tänkte göra det, ska bara hitta rätt nummer av alla femtioelva olika nummer dom har till olika avdelningar ;)
Skriv svar