Posta bilder på dina basar (Tråden trasig, se ny!)

Prata om allt som har med elbasar att göra
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Bootzy skrev: Snygg!... Det är min gamla, Jag tog oskulden på den kan man säga :wink: ... Jag importerade den från staterna och sålde den vidare till 213.
Hey! En Pratabasslampa! :shock: :D
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25810
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Matte skrev:
Bootzy skrev: Snygg!... Det är min gamla, Jag tog oskulden på den kan man säga :wink: ... Jag importerade den från staterna och sålde den vidare till 213.
Hey! En Pratabasslampa! :shock: :D
Apropå att inte skrämma bort damerna från forumet... :D

/Ff
Medlem i PB50+
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

fieldflower skrev:
Matte skrev:
Bootzy skrev: Snygg!... Det är min gamla, Jag tog oskulden på den kan man säga :wink: ... Jag importerade den från staterna och sålde den vidare till 213.
Hey! En Pratabasslampa! :shock: :D
Apropå att inte skrämma bort damerna från forumet... :D

/Ff
:roll: :oops: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

Billy skrev:Bild
tjusig bas det där... till vänster :wink:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Basen som 20071 hjälpte mig med att bjuda hem från eBay:

Bild



Bild

Jag har givetvis inte fått den än men den är betald och förhoppningsvis har jag inte blivit blåst.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Alltså den är ju snuskigt lik Takeharun!
De måste nästan vara byggda på samma ställe!
Det är ju lika mickar och allt. Polerna sticker upp 2 cm.... :D

Vad fick du böta?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

blackparkas skrev:Alltså den är ju snuskigt lik Takeharun!
De måste nästan vara byggda på samma ställe!
Det är ju lika mickar och allt. Polerna sticker upp 2 cm.... :D

Vad fick du böta?
Ca 5000:- inkl frakt, moms och tull. 20071 fick slåss med två budgivare till som antagligen hade koll på Fernandes basar, så priset trissades upp de sista sekunderna. 20071 gav sista budet när det var 7 sek kvar... :D
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

basmartin skrev:
blackparkas skrev:Alltså den är ju snuskigt lik Takeharun!
De måste nästan vara byggda på samma ställe!
Det är ju lika mickar och allt. Polerna sticker upp 2 cm.... :D

Vad fick du böta?
Ca 5000:- inkl frakt, moms och tull. 20071 fick slåss med två budgivare till som antagligen hade koll på Fernandes basar, så priset trissades upp de sista sekunderna. 20071 gav sista budet när det var 7 sek kvar... :D
Haha jag letatde rätt på den med hjälp av bilden du la upp det var därför jag kunnde leka som om jag viste att det var en fernandes ;) Men det skulle bara var för fult om jag också skulle bjuda på den :twisted:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

A_Warning skrev:
basmartin skrev:
blackparkas skrev:Alltså den är ju snuskigt lik Takeharun!
De måste nästan vara byggda på samma ställe!
Det är ju lika mickar och allt. Polerna sticker upp 2 cm.... :D

Vad fick du böta?
Ca 5000:- inkl frakt, moms och tull. 20071 fick slåss med två budgivare till som antagligen hade koll på Fernandes basar, så priset trissades upp de sista sekunderna. 20071 gav sista budet när det var 7 sek kvar... :D
Haha jag letatde rätt på den med hjälp av bilden du la upp det var därför jag kunnde leka som om jag viste att det var en fernandes ;) Men det skulle bara var för fult om jag också skulle bjuda på den :twisted:
Ja, eftersom du snodde Ibanez-basen framför näsan på mig. Men nu är den min iaf. Ska bli spännande att se hur den är. Är den i närheten så bra som det exemplaret 20071 hade för ett tag sedan, så kommer jag vara supernöjd. Dessutom med ett tortoise p-skydd så kommer den att bli snygg också.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Billy skrev:Bild
tjusig bas det där... till höger 8)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

basmartin skrev:
A_Warning skrev:
basmartin skrev:
blackparkas skrev:Alltså den är ju snuskigt lik Takeharun!
De måste nästan vara byggda på samma ställe!
Det är ju lika mickar och allt. Polerna sticker upp 2 cm.... :D

Vad fick du böta?
Ca 5000:- inkl frakt, moms och tull. 20071 fick slåss med två budgivare till som antagligen hade koll på Fernandes basar, så priset trissades upp de sista sekunderna. 20071 gav sista budet när det var 7 sek kvar... :D
Haha jag letatde rätt på den med hjälp av bilden du la upp det var därför jag kunnde leka som om jag viste att det var en fernandes ;) Men det skulle bara var för fult om jag också skulle bjuda på den :twisted:
Ja, eftersom du snodde Ibanez-basen framför näsan på mig. Men nu är den min iaf. Ska bli spännande att se hur den är. Är den i närheten så bra som det exemplaret 20071 hade för ett tag sedan, så kommer jag vara supernöjd. Dessutom med ett tortoise p-skydd så kommer den att bli snygg också.
Det blir väll bilder sen?
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

A_Warning skrev:
basmartin skrev:
A_Warning skrev:
basmartin skrev:
blackparkas skrev:Alltså den är ju snuskigt lik Takeharun!
De måste nästan vara byggda på samma ställe!
Det är ju lika mickar och allt. Polerna sticker upp 2 cm.... :D

Vad fick du böta?
Ca 5000:- inkl frakt, moms och tull. 20071 fick slåss med två budgivare till som antagligen hade koll på Fernandes basar, så priset trissades upp de sista sekunderna. 20071 gav sista budet när det var 7 sek kvar... :D
Haha jag letatde rätt på den med hjälp av bilden du la upp det var därför jag kunnde leka som om jag viste att det var en fernandes ;) Men det skulle bara var för fult om jag också skulle bjuda på den :twisted:
Ja, eftersom du snodde Ibanez-basen framför näsan på mig. Men nu är den min iaf. Ska bli spännande att se hur den är. Är den i närheten så bra som det exemplaret 20071 hade för ett tag sedan, så kommer jag vara supernöjd. Dessutom med ett tortoise p-skydd så kommer den att bli snygg också.
Det blir väll bilder sen?
Ja, absolut! Bilder och kanske t o m ljudexempel. Tror att den låter grymt funkigt och smutsigt.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Mitt senaste tillskott: En Billy Sheehaninfluerad P-bas. Mina bidrag till utvecklingen är att den strängas genom kroppen och Schaller Straplox, annars är det en Yamaha Attitude Limited II förklädd till P-bas...

Halsen är en kopia av min P -65 som är det skönaste jag spelat på! Helt i lönn, 21 band, jumbofrets och utan scallopering. Riktigt fet! Huvudet är tungt, men med tanke på hur mycket metall som sitter på baksidan så är det inte så konstigt...

BildBild

Kroppen är av al och i stort sett en P-baskropp. Plektrumskyddet är ursprungligen ett P-basskydd (köpt av Diesel) som moddats lite lätt... Mikarna är en Squier P och en Di Marzio Model One som jag bytte till mig från Marcbass. D-tunern kommer också från honom.

BildBild

Elektroniken är lite annorlunda jämfört med Sheehans Yamahabas. Båda volymkontrollerna är push/pullpotar. Den första kontrollerar om mudbuckern ska vara serie- eller parallellkopplad och den andra avgör om de båda mikarna ska köras parallellt eller i serie. En vanlig tonkontroll avslutar det hela. Jag funderar på att använda ett stereojack, men för tillfället så kör jag den i mono.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Tuff!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Snyggt!! Som alltid, Per!
Är det hals-kopian jag kollade på senast?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

BarbequeVillage skrev:Mitt senaste tillskott: En Billy Sheehaninfluerad P-bas. Mina bidrag till utvecklingen är att den strängas genom kroppen och Schaller Straplox, annars är det en Yamaha Attitude Limited II förklädd till P-bas...

Halsen är en kopia av min P -65 som är det skönaste jag spelat på! Helt i lönn, 21 band, jumbofrets och utan scallopering. Riktigt fet! Huvudet är tungt, men med tanke på hur mycket metall som sitter på baksidan så är det inte så konstigt...

BildBild

Kroppen är av al och i stort sett en P-baskropp. Plektrumskyddet är ursprungligen ett P-basskydd (köpt av Diesel) som moddats lite lätt... Mikarna är en Squier P och en Di Marzio Model One som jag bytte till mig från Marcbass. D-tunern kommer också från honom.

BildBild

Elektroniken är lite annorlunda jämfört med Sheehans Yamahabas. Båda volymkontrollerna är push/pullpotar. Den första kontrollerar om mudbuckern ska vara serie- eller parallellkopplad och den andra avgör om de båda mikarna ska köras parallellt eller i serie. En vanlig tonkontroll avslutar det hela. Jag funderar på att använda ett stereojack, men för tillfället så kör jag den i mono.
Det blev fränt :) passade klart bättre än på min jazz :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Geddy_Lee skrev:Snyggt!! Som alltid, Per!
Är det hals-kopian jag kollade på senast?
Just det, du har sett den i sin linda! Den är lite slätare nu...

Jag älskar P-bashalsar! Lite baseballträ över dem.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nice BBQ!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Coolt BbqV! Hur blev den ljudmässigt ungefär?
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Jag stämmer gärna in i hyllningskören BBQ. Den blev, precis som jag anade, riktigt snygg. Nu behövs bara ljudklipp. ;)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

GrafZeppelin skrev:Coolt BbqV! Hur blev den ljudmässigt ungefär?
Mudbuckern är betydligt brightare än jag väntade mig. Med båda mikarna parallellt blir det lite mjukare, men i serie så har den kapacitet att få väggar att skaka. Serious booty!

Än så länge skramlar det lite här och där, setupen är inte 100 %. Återkommer med mera djuplodande intryck.

Edit: Det känns (och låter) helrätt att spela King's X-låtar på den här! Drop-D och mycket lågbas och lite dist :twisted:
Senast redigerad av BBQV den sön 29 jul 2007, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

BBQ: mycket trevligt att se! Fram för fler feta mickar!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Snyggt bygge BBQ!
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Vet inte riktigt om det är rätt tråd men måste visa nya riggen lite, det ju faktiskt en bas med på bilden också. :D Super-nöjd hittils iaf, låter rent, rikt och fett + tillräkligt med fläsk för dom flesta. :lol:

Bild
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Billy skrev:Vet inte riktigt om det är rätt tråd men måste visa nya riggen lite, det ju faktiskt en bas med på bilden också. :D Super-nöjd hittils iaf, låter rent, rikt och fett + tillräkligt med fläsk för dom flesta. :lol:

Bild

Fin rigg :D
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Låst