"asså, här är jag snäll och stjäl inte din topp"

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
EmilBygde
Medlem+
Inlägg: 660
Blev medlem: tis 29 aug 2006, 00:53

"asså, här är jag snäll och stjäl inte din topp"

Inlägg av EmilBygde »

Det hela började för 17 dagar sedan på en gratisfestival i stockholm.

Det har tagit "dem" 2 veckor att återlämna Min Mesa-topp som de "råkade" få med sig från giget. Och när det börjar snackas om att kompensera mig för den tid som de har låst in min utrustning och vägrat att återbörda den så ändras uttalanden och jag och mina bandkamrater kallas för lögnare, och han var ju bara "snäll som inte snodde den, utan ringde på en gång när det märktes att någon annan hade lagt den i PA-gubbarnas bil".



PA-killarna börjar rigga av sina saker, och vår backline dumpas av bredvid scenen i en stor hög, en bit bort ifrån deras prylar. Men när våra saker sedan skulle lastas på, så saknas min topp. PA-killarna som plockat ihop och dragit strax tidigare har minsann aldrig sett någon bastop och skulle minsann aldrig få med sig en sådan av misstag. Försäkringar undersöks och kallsvetten rinner när de 3 dagar senare ringer för att säga att de har hittat den, PA-snubbarna hade lastat av den på sitt lager. Arrangörerna vidarebefodrar numret till oss, och vi ringer upp för att ge dem instruktioner på vart den skall lämnas av och när, men möts av en väldigt avig attityd och den väldigt intressanta förklaringen "Ne asså, toppen står på PA-gubbarnas privata lager och dom kommer inte tillbaka förs nästa vecka nån gång" och så fortsätter samtalet i samma anda en bra stund. Till slut står det klart att vi inte kommer få den förs nästa vecka.

Jag ringer upp igår morse (16 dagar efter bortförandet) och frågar vad dom hade tänkt sig med min topp egentligen, men möts då av förklaringen att ingen har nånsin ringt upp och bett att få toppen, men eftersom han är snäll och inte har stulit den från mig (det är tydligen ett barmhärtighetsdrag att inte begå ett brott) så kan han väl sänka sig till nivån att han skjutsar ut den till vår studio.

När den väl anländer så försöker han lämna den på trotoaren och köra iväg utan att jag ens får en chans att undersöka den i hans sällskap, och på frågan om varför de inte ville köra ut den för och hur de ska kompensera mig för att de har "hyrt" den av mig i 2 veckor, så svarar han att ingen har ju ringt, ingen har frågat efter den, "skulle jag ringa runt och ta reda på vems top det är eller?!".
Sångaren i bandet som var den som ringde står bredvid och förklarar snällt att ett samtal minsann har blivit ringt, varpå killen från Stones med uppspärrade ögon frågar "vad sa jag då då?". När vi berättar vad han sagt förklarar han sig med att "ja men, hade ni bara bett om den så hade jag kunnat hämta ut den direkt, men det lät som att det var lugnt. Här är jag snäll och inte stjäl era grejer som någon annan har gömt undan i mina killars bil, och kör sedan ut grejerna till er, så var inte arga på mig nu!"
Senast redigerad av EmilBygde den ons 17 jun 2009, 16:21, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag har sagt det förut och säger det igen: Stockholmare....



Ruggigt irriterande situation!
Imponerad att du lyckats vara så lugn, själv hade jag ögonabums åkt ut till vart det nu var och sparkat in dörren och krävt tillbaka min topp ögonblickligen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Dr_Blues
Medlem+
Inlägg: 1591
Blev medlem: tor 09 nov 2006, 07:39

Inlägg av Dr_Blues »

blackparkas skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen: Stockholmare.....
:D :tummenupp:
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6607
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Stones Musik är väl ändå ett ganska gammalt och väletablerat namn... Tråkigt och för deras del väldigt pinsamt att de håller på på det här viset! Men en jäkla tur att du fick tillbaka din topp i alla fall.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

Så var dom killarna rökta :D

PrataBas är lika fruktat som Sverkers soptunna.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
silfver
Medlem
Inlägg: 379
Blev medlem: tis 18 dec 2007, 22:47
Ort: hudiksvall

Inlägg av silfver »

jag hade nog inte bara sparkat in dörren jag hade nog sparkat in karln som stod bakom det hela oxå tjuvar och ful spel tolereras inte...men som sagt mycket imponerande att du höll dig lugn och sansad och det var ju tur att den om tillbaka iaf.
fender jazz & ashdown

http://www.myspace.com/culturecb
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Tur att det var Stockholmare...annars hade toppen varit ute på Blocket nu....



Ser vi till att bumpa den här tråden med jämna mellanrum så ingen här ringer Stones Musik i onödan...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

:D



En Norrlänning hade då aldrig sagt "Var glad att jag inte stal den..."

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Lilldjuret
Medlem+
Inlägg: 1954
Blev medlem: ons 17 dec 2008, 10:23
Ort: Norberg

Inlägg av Lilldjuret »

blackparkas skrev::D



En Norrlänning hade då aldrig sagt "Var glad att jag inte stal den..."
"Va'gla'ja'int'stal'n?"

Kanske?
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

blackparkas skrev::D



En Norrlänning hade då aldrig sagt "Var glad att jag inte stal den..."
Det är nog bara en stockholmare som kan kläcka ur sig något så urbota dumt.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag tror inte att alla Stockholmare är tjuvar.
Oberg
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Oberg »

tråkigt att höra om din topp.

själv har jag bara hyrt Pa av stones musik och det har alltid funkar bra. visserligen är han som står i butiken lite virrig. men det har som sagt alltid funkat bra!
Basar: Hotwire Vintage 5
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Alltså... Rent allmänt när folk bara ska skylla ifrån sig och inte kan stå för misstag har jag svårt för. Det hade väl bara varit att säga "hoppsan, fick de mig sig din topp, jag kommer med den så snart jag kan" så hade det ju varit lugnt. Men att börja jiddra om att nån tredje part har placerat toppen i deras bil och att det inte är deras fel, då är det bara löjligt.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Fy fan för sånna människor. :mad:
Visst, jag kan väl acceptera att ett mistag har skett, men att sen nästan vägra lämna tillbaks grejerna med en massa dåliga förklaringar som ursäkt.
Usch!

Har sagt det förut och säger det igen;
Den siste idioten e inte född än...

+1 på dig iaf Emil, för att du tog det med sån ro.
Själv hade jag använt snubben som murbräcka för att ta mig in på lagret :twisted:
Användarvisningsbild
EmilBygde
Medlem+
Inlägg: 660
Blev medlem: tis 29 aug 2006, 00:53

Inlägg av EmilBygde »

Lite uppdateringar på ämnet, har lyckats få tag på PA-snubben och höra vafan som gick fel. Hans förklaring var att nåt av banden eller några av springpojkarna hade fått för sig att deras lastbil var den bil som alla backline-prylar skulle in i. Och eftersom han själv och alla andra ansvariga inte var där så kunde de inte veta att det lastats på grejer som inte var deras, och killarna som jobbade med att lasta hade ingen som helst koll på vilka prylar som skulle med eller inte.

Däremot så sade han det att när de på måndagen märkte att de råkat få med min topp, så ställde de ut toppen i butiken så att killen från Stones skulle kunna skjutsa ut den till oss. Detta hände då kanske 1-2 dagar innan vi ringde och bad att få toppen till oss... Riktigt jävla märkligt att det har sagts som det sagts då den tydligen stod bakom disken på stones hela tiden...
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Hänvisar till mitt föregående inlägg
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Jäkligt skumma typer det där. Onekligen imponerande att du lyckades hålla huvudet såpass kallt.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Bassface
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 21:57

Inlägg av Bassface »

Tråkig incident utan tvekan men Jag är mycket förvånad måste jag säga. Jag har haft mycket att göra med Göran Steen som är "Mr Stones" under många år på. Låna/hyra/köpa och prova. Allt gick att fixa och han var/är ansedd som en "hedersknyffel"
Det låter så långt ifrån hans sätt att göra business som det bara går.
Han kan ha lejt ut jobbet och då har man inte längre samma koll.
Har ni haft kontakt med honom personligen? annars tycker jag att det bör redas ut den vägen så att han som chef får veta om inte annat till nästa gång.
mitt tips: Ring Göran Steen!!!
Att styla en Volvo är som att sminka en gris !!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Har inte Göran sålt butiken och dragit sig tillbaka?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

BarbequeVillage skrev:Har inte Göran sålt butiken och dragit sig tillbaka?
Han har sålt butiken till musikbörsen men har kvar PA-uthyrning i en lokal bredvid den gamla.

Så var det för ett par år sen iaf
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Åhå, på så sätt. Då instämmer jag i rådet att kontakta honom direkt, han är en rättskaffens man som säkert vill veta hur hans anställda sköter sina kundkontakter.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Cee
Medlem
Inlägg: 334
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 10:30
Ort: STHLM (från Gunnarskog)

Inlägg av Cee »

konstigt, jag har bara goda erfarenheter av Göran. Gamla Stones vet jag inte hur de är nuförtiden (musikaffären).
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Fyfan, okej för att sega lite.. Men sen att dryga om att man är en hyvens kille för att man INTE HAR STULIT den, det är bara efterblivet.

Jävligt tråkigt när sånt här ska hänta, skicka en räkning.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Hur kom det sig att du inte tog med din topp från giget?
Var det dealat en backlineroddning och -transport?
Vem var i så fall ansvarig för den?

Låter ju som att du har lämnat ifrån dej toppen, och jag antar att du inte skulle göra det hur som helst? Du måste väl ha gjort upp med någon om att ta hand om din topp?

Jag anser väl att den största goofen är gjord av den som hade ansvaret för toppen, och att vederbörande också skulle ha löst problemet.

Göran Steen har jag också bara bra erfarenheter av.
Användarvisningsbild
EmilBygde
Medlem+
Inlägg: 660
Blev medlem: tis 29 aug 2006, 00:53

Inlägg av EmilBygde »

Jag var tvungen att dra hem, men det var 4 band efter oss som skulle nyttja den så lämnade den kvar därför.
Kvar fanns bandmedlemmar från egna bandet med mer än bra koll på vad som var våra saker, när den skulle in i bilen var den minst sagt inte där, dock var varenda pryttel ända ner till varenda el-kabel med i bagaget, utom just min top... Den försvann mellan att sakerna plockades av scenen och lades in i bilen, och på plats gick den inte att återfinna någonstans.

Jag förstår att många har bra erfarenheter av Göran, han verkar trevlig, men det är han som vid två helt skillda tillfällen slår sig för bröstet för att han inte stulit min topp och är en hedersknyffel för att han återbördar den 2 veckor efter att hans killar har på något sätt lyckas få med sig den från en spelning.
Skriv svar