Eller är det kanke bara....G.A.S?

Prata om allt som har med elbasar att göra
gäst

Eller är det kanke bara....G.A.S?

Inlägg av gäst »

http://www.harmony-central.com/Guitar/A ... -Test.html

Kom igen erkänn nu istället för att spotta ut förtvivlade försvar.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Your GAS Diagnosis

Your Score: 3 points
No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Your GAS Diagnosis
Your Score:1 points

No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Men... om man pratar mer om andras GAS än att spela då - vad blir man då...?

Jag behöver inte ens köra testet för att veta att jag har ett case av GAS - det räcker med självinsikt.
Kommer säkert köra testet, men det blir senare då jag inte försöker få in de sista dåliga samvetena innan julledigheten.

Jag tar mitt eget svar från den andra tråden - det är inget fel på att gilla saker.
Det förtar inte ens kulturyttrande på något sätt.

För dig verkar det vara en styggelse att tycka om saker, och det är helt OK. Faktiskt.
För andra (mig t.ex.) så är det kul att ha många lekaker att välja mellan, och det är också OK. Faktiskt.

Ditt korståg börjar lukta lite troll tycker jag.
Håll dig gärna till tråden som redan handlar om detta så är det OK - där kan vi hålla på med dessa ägandeskapsversustalangfunderingarna utan att det dregglar ned resten av forumet.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Your GAS Diagnosis
Your Score:4 points
A mild case. Better lower that credit limit before you get yourself in trouble.

And proud of it!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Lilldjuret
Medlem+
Inlägg: 1954
Blev medlem: ons 17 dec 2008, 10:23
Ort: Norberg

Inlägg av Lilldjuret »

fieldflower skrev:Men... om man pratar mer om andras GAS än att spela då - vad blir man då...?

Jag behöver inte ens köra testet för att veta att jag har ett case av GAS - det räcker med självinsikt.
Kommer säkert köra testet, men det blir senare då jag inte försöker få in de sista dåliga samvetena innan julledigheten.

Jag tar mitt eget svar från den andra tråden - det är inget fel på att gilla saker.
Det förtar inte ens kulturyttrande på något sätt.

För dig verkar det vara en styggelse att tycka om saker, och det är helt OK. Faktiskt.
För andra (mig t.ex.) så är det kul att ha många lekaker att välja mellan, och det är också OK. Faktiskt.

Ditt korståg börjar lukta mycket troll tycker jag.

Håll dig gärna till tråden som redan handlar om detta så är det OK - där kan vi hålla på med dessa ägandeskapsversustalangfunderingarna utan att det dregglar ned resten av forumet.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Your Score:4 points
A mild case. Better lower that credit limit before you get yourself in trouble.


:D
Jag trodde det skulle vara värre!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Rätt fåniga frågor faktiskt.. "Lägger du mer tid på att handla grejjer än att öva?" D'oh! Vem har tid att öva? Det gör man väl tillsammans med bandet när man repar.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Your GAS Diagnosis
Your Score:8 points

A severe case. I'm personally authorizing your significant other to place you under house arrest. Music store visiting hours are limited to Saturdays between 10:00 and 6:00 and only with adult supervision.


And proud of it...
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

BB5000 skrev:Your GAS Diagnosis
Your Score:1 points

No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.
Samma här
men jag har tio basar, och skäms inte ett smack för det.
Jag känner igen trådskaparens argumentationsteknik från en arbetskamrat som har ungefär samma ursprung. Jag tycker de flesta överreagerar. Man måste ha ett öppet sinne och försöka förstå vad han är ute efter.
Han är i och för sig lika ihärdig som en iller men det ligger nog i den kulturella bakgrunden.
För många basar är inte nog
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Jag fick 0, är jag en professionell basist värd mina basar då?
gäst

Inlägg av gäst »

ferm skrev:
BB5000 skrev:Your GAS Diagnosis
Your Score:1 points

No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.
Samma här
men jag har tio basar, och skäms inte ett smack för det.
Jag känner igen trådskaparens argumentationsteknik från en arbetskamrat som har ungefär samma ursprung. Jag tycker de flesta överreagerar. Man måste ha ett öppet sinne och försöka förstå vad han är ute efter.
Han är i och för sig lika ihärdig som en iller men det ligger nog i den kulturella bakgrunden.
Jaha och vad är det för kulturell bakgrund? Och förklara vad det innebär.

Nu måste jag tyvärr lämna trådarna.

Vilan är slut, tillbaks till strängarna.

PS: Det där svaret: Vem fan har tid att öva?...Var det roligaste jag läst på länge! Applauses!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Samuel V skrev:Jag fick 0, är jag en professionell basist värd mina basar då?
Har du tagit pulsen nyligen?
Är du säker på att du är vid liv? :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Klopper skrev:
Samuel V skrev:Jag fick 0, är jag en professionell basist värd mina basar då?
Har du tagit pulsen nyligen?
Är du säker på att du är vid liv? :lol:
Jag är rätt död inombords om det är det du syftar på ;)
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Blev sugen på att köpa en bas av allt snack om basar här...undrar om man skall ha en jazz eller en P-51:a...en Cirrus kanske...en sexsträngad? Dessa ständiga beslut....
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Inlägg av inber »

Your GAS Diagnosis

Your Score:1 points

No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Roland skrev:Blev sugen på att köpa en bas av allt snack om basar här...undrar om man skall ha en jazz eller en P-51:a...en Cirrus kanske...en sexsträngad? Dessa ständiga beslut....
Rolle skall ha en Alembic! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Klopper skrev:
Roland skrev:Blev sugen på att köpa en bas av allt snack om basar här...undrar om man skall ha en jazz eller en P-51:a...en Cirrus kanske...en sexsträngad? Dessa ständiga beslut....
Rolle skall ha en Alembic! :wink:
...som man kan modda...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Roland skrev:
Klopper skrev:
Roland skrev:Blev sugen på att köpa en bas av allt snack om basar här...undrar om man skall ha en jazz eller en P-51:a...en Cirrus kanske...en sexsträngad? Dessa ständiga beslut....
Rolle skall ha en Alembic! :wink:
...som man kan modda...
:tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6607
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Re: Eller är det kanke bara....G.A.S?

Inlägg av Kultivator »

intioyarzun skrev:http://www.harmony-central.com/Guitar/A ... -Test.html

Kom igen erkänn nu istället för att spotta ut förtvivlade försvar.
Vad är det vi ska erkänna? Och är det någon som verkar förtvivlad, är det du själv. Du blir alltmer desperat i din argumentation. Nog har du full rätt att tycka det du tycker, men du borde vid det här laget ha insett att du antagligen kommer att misslyckas med omvända större delen forumet. Vilket egentligen inte är någon stor grej alls.

Vad är din motivation för att fortsätta det här korståget (som fieldflower så fint uttryckte det)?
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Roland skrev:Blev sugen på att köpa en bas av allt snack om basar här...undrar om man skall ha en jazz eller en P-51:a...en Cirrus kanske...en sexsträngad? Dessa ständiga beslut....
Nu måste jag fråga på allvar - vad har ordet "eller" i din mening att göra...?? :?:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

intioyarzun skrev:PS: Det där svaret: Vem fan har tid att öva?...Var det roligaste jag läst på länge! Applauses!
:clappy:

Så där finns lite humor ändå där bakom skalorna? ;)
gäst

Inlägg av gäst »

Rix skrev:
intioyarzun skrev:PS: Det där svaret: Vem fan har tid att öva?...Var det roligaste jag läst på länge! Applauses!
:clappy:

Så där finns lite humor ändå där bakom skalorna? ;)
A men visst! :D
Användarvisningsbild
Langestrom
Medlem
Inlägg: 432
Blev medlem: tis 28 jul 2009, 23:58
Ort: GÖTLABORG

Inlägg av Langestrom »

Your GAS Diagnosis
Your Score:5 points

A mild case. Better lower that credit limit before you get yourself in trouble

Hmmm.
Användarvisningsbild
JonasBygdemo
Medlem+
Inlägg: 859
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 01:48
Ort: Skellefteå

Inlägg av JonasBygdemo »

Your GAS Diagnosis
Your Score:7 points

A severe case. I'm personally authorizing your significant other to place you under house arrest. Music store visiting hours are limited to Saturdays between 10:00 and 6:00 and only with adult supervision.

Visste inte att de va så illa :S
Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a

Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Skriv svar