Det här börjar bli roligt...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Ale skrev:Ja vilket mongo..
Innebörden i det han skriver ligger det mycket i, och han kom nog åt en öm tå på forumet. Men man kan ju knappast säga att han sköter det särskilt respektfullt eller snyggt.
+1.
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

BarbequeVillage skrev:Absolut! Men är det konst...?
Kvällens poäng!! :lol:
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

Tössberg skrev:Tror inte han reggade sig för att trolla. Fast han var ganska påstridig om att få byta bort sin bandlösa mot min basrigg. :D
Tror bara han är väldigt envis och har bestämda, och kanske inte särskilt verklighetsförankrade åsikter. Jaja, som Samuel tyckte, nu är vi julfryntliga istället! *pssssscht* *klunk klunk klunk* *raaap* Skål!

OOOOO, det lät gott! Julmust?
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

unicornbass skrev:
Tössberg skrev:Tror inte han reggade sig för att trolla. Fast han var ganska påstridig om att få byta bort sin bandlösa mot min basrigg. :D
Tror bara han är väldigt envis och har bestämda, och kanske inte särskilt verklighetsförankrade åsikter. Jaja, som Samuel tyckte, nu är vi julfryntliga istället! *pssssscht* *klunk klunk klunk* *raaap* Skål!

OOOOO, det lät gott! Julmust?
Nej, det var en halvful weissbier. En Franziskaner Dunkel, men den funkar!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Drack precis en Anchor Christmas och en Falcon Julmumma! SKÅL!
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

Samuel V skrev:Drack precis en Anchor Christmas och en Falcon Julmumma! SKÅL!
Det förklarar ett och annat i byggtråden! :lol: :lol:
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

Tössberg skrev:
unicornbass skrev:
Tössberg skrev:Tror inte han reggade sig för att trolla. Fast han var ganska påstridig om att få byta bort sin bandlösa mot min basrigg. :D
Tror bara han är väldigt envis och har bestämda, och kanske inte särskilt verklighetsförankrade åsikter. Jaja, som Samuel tyckte, nu är vi julfryntliga istället! *pssssscht* *klunk klunk klunk* *raaap* Skål!

OOOOO, det lät gott! Julmust?
Nej, det var en halvful weissbier. En Franziskaner Dunkel, men den funkar!
ujujuj! Lät gott!!!
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Förstår inte riktigt vad i det han säger som det ligger så mycket i?? Bara för att man inte lirar som Hellborg så kan man väl få ha ett intresse??? Om man sen väljer att lägga sina pengar på basar och kringutrustning eller på motorcyklar eller båtar måste väl vara upp till var och en????? Jag är nog inte tillräckligt konstnärlig.....
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

unicornbass skrev:
Samuel V skrev:Drack precis en Anchor Christmas och en Falcon Julmumma! SKÅL!
Det förklarar ett och annat i byggtråden! :lol: :lol:
...och det står jag för! :lol:
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Jag reagerade mest på det han skrev i sin signatur när han dök upp. Istället för att skryta om sina basar showade han med vilka utbildningar han gått. :roll:

Och så har jag väl lite personligt agg eftersom han rackade ner på min Hohner. Högljudda människor är inte bra för business.
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Inlägg av Markooo »

Makten skrev:Det största problemet är när folk vill tysta någon och samtidigt inte själva kan hålla tyst. Uppenbarligen har personen något att säga som berör, så varför lägga locket på?

Ge er inte in i leken om ni inte leken tål.
Sant. och jag håller med dig. Det handlar inte om att få tyst på dem utan att få dem att sluta provocera och lära sig respektera andras åsikter, inte bara sina egna.

Min åsikt i alla fall.

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

kmo skrev:Förstår inte riktigt vad i det han säger som det ligger så mycket i?? Bara för att man inte lirar som Hellborg så kan man väl få ha ett intresse??? Om man sen väljer att lägga sina pengar på basar och kringutrustning eller på motorcyklar eller båtar måste väl vara upp till var och en????? Jag är nog inte tillräckligt konstnärlig.....
Jag tror det han vill få fram är något i stil med att musik och prylar är två helt olika intressen. Och det ligger det ju mycket i, men han fick med en jävla massa out grejor där emellan. Inget retoriskt geni precis.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Dramo skrev:Jag reagerade mest på det han skrev i sin signatur när han dök upp. Istället för att skryta om sina basar showade han med vilka utbildningar han gått. :roll:

Och så har jag väl lite personligt agg eftersom han rackade ner på min Hohner. Högljudda människor är inte bra för business.
Karln har alltså velat köpa en bas till ????? Materialistiskt, amatörmässigt beteende alltså..
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Ale skrev:
kmo skrev:Förstår inte riktigt vad i det han säger som det ligger så mycket i?? Bara för att man inte lirar som Hellborg så kan man väl få ha ett intresse??? Om man sen väljer att lägga sina pengar på basar och kringutrustning eller på motorcyklar eller båtar måste väl vara upp till var och en????? Jag är nog inte tillräckligt konstnärlig.....
Jag tror det han vill få fram är något i stil med att musik och prylar är två helt olika intressen. Och det ligger det ju mycket i, men han fick med en jävla massa out grejor där emellan. Inget retoriskt geni precis.
Kan förstå en del av poängen. Men ändå, man behöver ju inte vara en svår yrkesmusiker för att få ha instrument som man gillar, vårdar och spelar på så mycket man vill/hinner. En del amatörer svänger till och med riktigt bra!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

kmo skrev:
Ale skrev:
kmo skrev:Förstår inte riktigt vad i det han säger som det ligger så mycket i?? Bara för att man inte lirar som Hellborg så kan man väl få ha ett intresse??? Om man sen väljer att lägga sina pengar på basar och kringutrustning eller på motorcyklar eller båtar måste väl vara upp till var och en????? Jag är nog inte tillräckligt konstnärlig.....
Jag tror det han vill få fram är något i stil med att musik och prylar är två helt olika intressen. Och det ligger det ju mycket i, men han fick med en jävla massa out grejor där emellan. Inget retoriskt geni precis.
Kan förstå en del av poängen. Men ändå, man behöver ju inte vara en svår yrkesmusiker för att få ha instrument som man gillar, vårdar och spelar på så mycket man vill/hinner. En del amatörer svänger till och med riktigt bra!
Det håller jag helt klart med om, och det var väl där han föll. Aningen enkelspårig. Och ett instrument man gillar handlar knappast om pris/credfaktor, det är upp till var och en.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ang Hellboys kommentar om moderatorer etc så är det väl ändå rätt förhastat att snacka radering av konto!?!?

Det finns ganska många som trampar fel i början, eller tom efter ett tag på forumet och det är väl ändå inte så många som vill att PB ska vara på det viset att så fort någon uttrycker sig knarkat så ska denne bort?
Någon form av varning eller nå´t åt det hållet är väl på sin plats och frågan är väl egentligen om det ens ska behöva gå så långt i det här fallet.
Dock så är han fruktansvärt irriterande och jag tycker han är rent ut sagt korkad m tanke på hur han skriver och kallar andra för mindre intelligenta...

Skulle man delet:as för ett övertramp så är det ganska många av oss hyperaktiva som inte skulle vara kvar vid det här laget....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Skulle vi skita i att besvara allt dravel så skulle intresset troligen svalna rätt snart och vederbörande lessna och försvinna.
Så länge man tillför bränsle så brinner det...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Ingen större fara tycker jag. Han är allmänt emot konsumtionssamhället och då sticker det i ögonen när det just i hans ögon nått även hans stora passion. Stängning av konto eller ens moderering tycker jag är överilat. Han är iaf hyfsat on topic. Det är nog snarare så att han skulle må bäst av att hålla sig borta så han slipper se vårt amatörsfrosseri.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Danne skrev:Ingen större fara tycker jag. Han är allmänt emot konsumtionssamhället och då sticker det i ögonen när det just i hans ögon nått även hans stora passion. Stängning av konto eller ens moderering tycker jag är överilat. Han är iaf hyfsat on topic. Det är nog snarare så att han skulle må bäst av att hålla sig borta så han slipper se vårt amatörsfrosseri.

Ja, du har nog rätt.

Jag skulle inte ens bry mig i det hela om det inte varit för hans förolämpningar, totala brist på normala färdigheter när det gäller diskussioner på nätet och att han framställer sina inlägg som sanningar...

Nej, jag blir bara mer förbannad.
Ska gå och jobba eller nå´t...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bachbarian
Medlem+
Inlägg: 1183
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 23:03
Ort: Norra Botten

Inlägg av Bachbarian »

lite som World of Robots, fast med sämre ordförråd.
Användarvisningsbild
Gamba
Medlem++
Inlägg: 3035
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 04:32

Inlägg av Gamba »

alltså mannen är ju väldigt pretendiös
vilket jag iofs tycker är helt rätt att vara
men om man inte kan koppla det till en viss
självdistans och respekt för andra som sysslar med
samma sak och inte är fullt så bra som en själv
så blir det bara jävligt fel

jag kan ju vara väldigt pretendiös och säga
att det finns inte många som är bättre på det jag gör
men att mer eller mindre idiotförklara folk som ändå
försöker är idioti (martin timell är ett lysande undantag
honom kan jag idiotförklara vilken klar dag som helst)
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Underbart, nu har vi en serie trådar att lägga upp i klassikertråden!
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6605
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Det måste vara en väldigt ensam människa.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
FlacMurry
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 22:47
Ort: Klippan, Skåne

Inlägg av FlacMurry »

ässch skit samma jag tar tebax det jag skrev snubben är bra på att spela och egentligen har han en poäng om att man borde träna mer istället för att "hamstra" på med saker men han borde inte ha sagt det på ett så taskigt/provokerande sätt
Senast redigerad av FlacMurry den ons 23 dec 2009, 01:58, redigerad totalt 1 gånger.
Basar;
- Bandlös ibanez
- Spector Q4
- Ares Custom 5 str
- Warwick Corvette 5str
- Warwick Katana 5str
Förstärkare;
- Markbass MoMark
- 2x Markbass New York 121
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Fast han borde nog hålla sig ifrån att lira över changes :p
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =100843314

Edit: Jag orkar inte svara med samma race. Finns ingen mening med att dissa snubben, han kan lira och så länge man kör sin pryl är det cool.
Lite ödmjukhet kunde han dock öva på.
Fender
Ampeg
Skriv svar