Ibanez SR1000E - BEHÅLLER DEN

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Ibanez SR1000E - BEHÅLLER DEN

Inlägg av knedy »

Plats och pengar behövs för det kommande Warmoth-bygget, får inte dom grejerna jag har ute sålt och dom här får inte direkt någon speltid över:


Ibanez SR1000E Made In Japan -87:
Bild
Bild
Nya bilder:
BildBild
(lite flottig bara :oops: )
Bild Bild


Lite sist in, först ut på den här. Tog nyligen bort lacken på baksidan, tunnare hals har jag aldrig kännt på. Den är avbandad, greppbrädan är av ebenholtz så den är schysst. Den är inte justerat 100%igt men fullt spelbar.
Ibanez/Dimarzio mickar som låter schysst, hade trasig elektronik som jag slet ut och behöll bara en ratt för att steglöst byta mellan mickarna. Skickar med det som satt i den.
Strängade den med sprollans nya Fender flats och har knappt spelat på den sen dess.
Väger typ 3.4kg gör den också.

Bud? Byten?


Sen funderar jag på den här, har tänkt skaffa ny hals till den typ ett och ett halvt år nu men har inte blivit mycket. Ska jag vara ärlig så har jag tappat suget på hela projektet:
Bild
Nya bilder:

Bild Bild Bild
Jag har rattar som följer med också.

Kroppen är byggd -05/06 av Jonas Fagerlund( http://www.fagerlund.biz ), designad efter en jazzbas av yours truly, helt i nordamerikansk ask.Riktigt fet och tung mojäng. Det är jag själv som fixat finishen också med hjälp av lackbets och träolja.
Aktiv EMG pickup, storlek som en gitarr-humbucker och låter rätt mycket P-bas, eller så P-bas en EMG kan låta ;)
Bara plugga igen och borra nya hål på en jazzbas-hals och sätta fast på den så har man en komplett bas.
Här syns den med halsen jag hade till den:
Bild
Ska ta och ladda upp nya bilder sen, det är baksidan som är snyggast imo. :P

Bud? Byten?
Senast redigerad av knedy den tor 20 dec 2007, 16:26, redigerad totalt 8 gång.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

bump
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Hmmm... Du kanske skulle kunna sätta ett eget pris på kroppen? Suger så hårt på bud.... Resulterar ändå bara i en massa kommentarer om att jag får börja mjölka på övertid från klopper ... :roll:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

the_great_alfonzo skrev:Hmmm... Du kanske skulle kunna sätta ett eget pris på kroppen? Suger så hårt på bud.... Resulterar ändå bara i en massa kommentarer om att jag får börja mjölka på övertid från klopper ... :roll:
awrite, runt 1500spänn kanske?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Jag gillar den kroppen! Bonzo, du har mitt tillstånd att köpa!
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Sure thing! Ska bara öka min budget med 200%, sen hör jag av mej!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:Sure thing! Ska bara öka min budget med 200%, sen hör jag av mej!
Mjölkning? :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

the_great_alfonzo skrev: massa kommentarer om att jag får börja mjölka på övertid från klopper ...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:
the_great_alfonzo skrev: massa kommentarer om att jag får börja mjölka på övertid från klopper ...
Allvarligt skojat.
Under tidig kritaperiod då jag var i de tidiga tonåren (dvs drygt 35 år sedan) fick jag välja mellan moped och en Rickenbacker 4001.
Valet var inte svårt, då både fötter, cykel och spårvagnar var utmärkta substitut för moppe. Ta en funderare på vad du vill och ta ett snack med päronen. Om du är klar över att bas är rätt så fattar säkert föräldrarna detta också. Har du tur blir det båda. Annars är dela ut tidningar osv ett alternativ att få ihop stålar. Det är vad jag kommer föreslå min/a kotte/ar när tiden är mogen.
Comprende muchacho?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Klopper skrev:
the_great_alfonzo skrev:
the_great_alfonzo skrev: massa kommentarer om att jag får börja mjölka på övertid från klopper ...
Allvarligt skojat.
Under tidig kritaperiod då jag var i de tidiga tonåren (dvs drygt 35 år sedan) fick jag välja mellan moped och en Rickenbacker 4001.
Valet var inte svårt, då både fötter, cykel och spårvagnar var utmärkta substitut för moppe. Ta en funderare på vad du vill och ta ett snack med päronen. Om du är klar över att bas är rätt så fattar säkert föräldrarna detta också. Har du tur blir det båda. Annars är dela ut tidningar osv ett alternativ att få ihop stålar. Det är vad jag kommer föreslå min/a kotte/ar när tiden är mogen.
Comprende muchacho?
Jovars, på reklamutdelarjobb på en kanske 4h i veckan kan man tjäna en 600kr extra i månade, vilket är en rätt fet ökning för mej! Ska överväga det... Och moppe-förslaget... Låter tveksamt, skulle jag få en moppe skulle jag antagligen först behöva börja med ett antal aktiviteter för att faktiskt ha en anledning till moppe, och så länge jag inte har anledning till en moppe lär jag inte ha en chans på en moppe, och så länge jag inte har en chans på moppe lär jag inte kunna tjata bort den mot en bas :oops:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

the_great_alfonzo skrev:Jovars, på reklamutdelarjobb på en kanske 4h i veckan kan man tjäna en 600kr extra i månade, vilket är en rätt fet ökning för mej! Ska överväga det... Och moppe-förslaget... Låter tveksamt, skulle jag få en moppe skulle jag antagligen först behöva börja med ett antal aktiviteter för att faktiskt ha en anledning till moppe, och så länge jag inte har anledning till en moppe lär jag inte ha en chans på en moppe, och så länge jag inte har en chans på moppe lär jag inte kunna tjata bort den mot en bas :oops:

Tips:
:roll: "Jag funderar på om jag ska satsa på att bli fullvärdig medlem i Hells Angels; - eller kanske hellre ägna mig åt att spela bas."
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

200071 skrev:
the_great_alfonzo skrev:Jovars, på reklamutdelarjobb på en kanske 4h i veckan kan man tjäna en 600kr extra i månade, vilket är en rätt fet ökning för mej! Ska överväga det... Och moppe-förslaget... Låter tveksamt, skulle jag få en moppe skulle jag antagligen först behöva börja med ett antal aktiviteter för att faktiskt ha en anledning till moppe, och så länge jag inte har anledning till en moppe lär jag inte ha en chans på en moppe, och så länge jag inte har en chans på moppe lär jag inte kunna tjata bort den mot en bas :oops:

Tips:
:roll: "Jag funderar på om jag ska satsa på att bli fullvärdig medlem i Hells Angels; - eller kanske hellre ägna mig åt att spela bas."
Det ska börjas i tid... 8)
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:
Klopper skrev:
the_great_alfonzo skrev:
the_great_alfonzo skrev: massa kommentarer om att jag får börja mjölka på övertid från klopper ...
Allvarligt skojat.
Under tidig kritaperiod då jag var i de tidiga tonåren (dvs drygt 35 år sedan) fick jag välja mellan moped och en Rickenbacker 4001.
Valet var inte svårt, då både fötter, cykel och spårvagnar var utmärkta substitut för moppe. Ta en funderare på vad du vill och ta ett snack med päronen. Om du är klar över att bas är rätt så fattar säkert föräldrarna detta också. Har du tur blir det båda. Annars är dela ut tidningar osv ett alternativ att få ihop stålar. Det är vad jag kommer föreslå min/a kotte/ar när tiden är mogen.
Comprende muchacho?
Jovars, på reklamutdelarjobb på en kanske 4h i veckan kan man tjäna en 600kr extra i månade, vilket är en rätt fet ökning för mej! Ska överväga det... Och moppe-förslaget... Låter tveksamt, skulle jag få en moppe skulle jag antagligen först behöva börja med ett antal aktiviteter för att faktiskt ha en anledning till moppe, och så länge jag inte har anledning till en moppe lär jag inte ha en chans på en moppe, och så länge jag inte har en chans på moppe lär jag inte kunna tjata bort den mot en bas :oops:
Tips 1.
Sluta tjata!
Tips 2.
Är du helt klar över att bas är det bästa som finns, prata med föräldrarna.
Knäcker du dessutom extra och sparar pengarna tror jag i min bleka enfald att dom begriper att du är seriös i ditt basutövande och skjuter till dom pengar dom kan. Att hålla på och dribbla med halvmessyrer ger mer intrycket av lekstuga.

Och nej!
Adoption av dig är inte ett dugg aktuellt! :wink:

Övriga...
Sorry för OT:n!
Vem vet det kanske blir en aning mer! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Klopper skrev:Sluta tjata!
Ofta!
Vet ju inte ens vad jag tjatar om, gubbe....
Och som tur är är det snart dags för studiebidrag...!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev: Vet ju inte ens vad jag tjatar om, gubbe....
Det torde inte komma som någon nyhet för forumet. Valp! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

fasen, albonanza! du hugger på varenda jäkla "hitech"bas som finns ute! vad ska du göra göra när du blåst alla dina pengar och står med en bas du aldrig kommer gilla i näven? tänk igenom innan du hugger på allt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

hosse skrev:fasen, albonanza! du hugger på varenda jäkla "hitech"bas som finns ute! vad ska du göra göra när du blåst alla dina pengar och står med en bas du aldrig kommer gilla i näven? tänk igenom innan du hugger på allt.
Päh! Vaddå hi-tech bas! Det är en kropp jag tjötar om nu!! Som jag dessutom inte har råd med, och det är ingen risk att jag blir blåst när jag köper en bas jag inte kan köpa!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:
hosse skrev:fasen, albonanza! du hugger på varenda jäkla "hitech"bas som finns ute! vad ska du göra göra när du blåst alla dina pengar och står med en bas du aldrig kommer gilla i näven? tänk igenom innan du hugger på allt.
Päh! Vaddå hi-tech bas! Det är en kropp jag tjötar om nu!! Som jag dessutom inte har råd med, och det är ingen risk att jag blir blåst när jag köper en bas jag inte kan köpa!
Snälla Alfonzo!
Gör dig inte dummare än vad du är.
Här kommer det en räcka goda råd i flera trådar som du avfärdar i ett nafs!
Har du stålarna så köp annars...........

Knedy....
Ledsen för OT:n men här verkar det vara på sin plats.
Snygga prylar för övrigt! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

the_great_alfonzo skrev:
hosse skrev:fasen, albonanza! du hugger på varenda jäkla "hitech"bas som finns ute! vad ska du göra göra när du blåst alla dina pengar och står med en bas du aldrig kommer gilla i näven? tänk igenom innan du hugger på allt.
Päh! Vaddå hi-tech bas! Det är en kropp jag tjötar om nu!! Som jag dessutom inte har råd med, och det är ingen risk att jag blir blåst när jag köper en bas jag inte kan köpa!
okej, my bad, läste lite slarvigt. men om du nu får loss så pass mycket pengar så du kan köpa kroppen, vad ska du göra sen? vänta ett år till på att kunna köpa stämmisar, tre år till för att kunna köpa halsen? det känns för mig lite onödigt. håll till godo med din Shinebas, den duger mer än väl för dina behov, och spara en liten slant varje månad tills du har råd att köpa nåt du verkligen vill ha.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

hosse skrev:
the_great_alfonzo skrev:
hosse skrev:fasen, albonanza! du hugger på varenda jäkla "hitech"bas som finns ute! vad ska du göra göra när du blåst alla dina pengar och står med en bas du aldrig kommer gilla i näven? tänk igenom innan du hugger på allt.
Päh! Vaddå hi-tech bas! Det är en kropp jag tjötar om nu!! Som jag dessutom inte har råd med, och det är ingen risk att jag blir blåst när jag köper en bas jag inte kan köpa!
okej, my bad, läste lite slarvigt. men om du nu får loss så pass mycket pengar så du kan köpa kroppen, vad ska du göra sen? vänta ett år till på att kunna köpa stämmisar, tre år till för att kunna köpa halsen? det känns för mig lite onödigt. håll till godo med din Shinebas, den duger mer än väl för dina behov, och spara en liten slant varje månad tills du har råd att köpa nåt du verkligen vill ha.
True words!
:tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Äh jag tänkte faktiskt aldrig köpa kroppen det fattar jag ju tillochmed själv att det inte är lönt att spara tills jag har råd med kroppen sen köpa den och sen allt i taget och så bara sådärva men det fattar jag ju förstås själv så så dum i huvet är jag ju liksom inte även om man kunde tro det ibland så det så


puuuh..... Men som sagt, så dum är jag inte!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Bump!

Ingen här som vill fira en bandlös jul tillsammans med en ibanez? eller en halslös jul med kroppen jag har till salu..... :x


Sätter 2000kr som ett riktpris på Ibanezen.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Om det gör dej gladare så hade jag övervägt att ta mej en funderare över att tänka om ifall den ser lockande ut ifall jag hade haft pengar!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

the_great_alfonzo skrev:Om det gör dej gladare så hade jag övervägt att ta mej en funderare över att tänka om ifall den ser lockande ut ifall jag hade haft pengar!
Du har nu förlorat privilegiet att köpa nånting i den här annonsen.




:twisted: :twisted:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Nämen på ett lagom allvar sådär, hade jag haft pengar hade jag nog bannemej försökt slå till...!
Skriv svar