PrataBasLimitedEdition-custom BaCH?

Prata om allt som har med elbasar att göra

Kul eller ej!?

Ja för bövelen
66
75%
Nej låt oss slippa
22
25%
 
Antal röster: 88

Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

PrataBasLimitedEdition-custom BaCH?

Inlägg av mikkejohansson »

Vad tror ni?

Är det rolig idé med en speciell BaCH-bas för oss på PB?

Som Sixten skrev nånstans kan man ju ta fram både ett "vintage" och ett mer modernt alternativ, fast å andra sidan tycker jag det vore ball med en enda gemensam...

Kanske nåt basic som man kan modifiera vidare själv efter behag (om man vill)? Ja...detaljer och så man ju tas vidare; undrar bara vad ni tycker - kul eller blahablaha?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

det hade varit ballt, men dessvärre tror jag att idén är ogenomförbar. det kommer nog att bli får många önskemål och inget konkret underlag.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Är det möjligt vill jag ha ett kortskaligt Flying-V bas med mudbucker och sån eb-3 stallmick. Ev. 2st MM mickar. :oops:
Officiell stormästare i EB-orden
Janne

Inlägg av Janne »

Kan vi först enas om att utelämna knedy från diskussionen? ;)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Jan Brodin skrev:Kan vi först enas om att utelämna knedy från diskussionen? ;)
Men kan jag få en Bach flying-v billigt behöver jag inte köpa hem en Edwards från japan ju! :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Blir nog bara en trist kompromiss.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

blev ett "låt oss slippa" från mitt håll iaf. folk är för fega för att det ska bli nåt annat än en standard fender jazz ändå.


vore kul att bli motbevisad, dock...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

bassdude skrev:blev ett "låt oss slippa" från mitt håll iaf. folk är för fega för att det ska bli nåt annat än en standard fender jazz ändå.


vore kul att bli motbevisad, dock...
Jag svarade som du, men av en diametralt annorlunda anledning - av rädslan att det skulle bli nåt annat än en fender jazz :wink:


Och nu blev du motbevisad också.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Ok. Kan hålla med om att det antagligen skulle bli mycket jobb för lite verkstad...

Får väl fixa min egen BaCH-custom då; en Jazz kanske? :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Tror inte heller att vi skulle kunna enas och skulle en majoritet bestämma så tror jag inte att det blir en jazz utan en precision.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Jag tycker att det är en utmärkt, jättekul idé.
Ni som sågar förslaget utan att ens ha gett det en chans är töntar. Knedy är den enda som svarat på ett bra och roligt sätt, ni andra är bara magsura (ja jag talar till dig, Bassdude!).
Uppmuntra denna typ av initiativ. Tror ni inte på dem, låt åtminstone de andra forummedlemmarna ha kul i tråden ett tag innan ni går in och skriver "vad var det jag sa".
Det kanske är helt ogenomförbart, men låt oss fantisera lite innan ni surar ur.

Mitt förslag:

Precisionkropp
Jazzhals med lönnbräda och inlays
P och J-mickar
Sonic blue (påminner om färgen på forumet!)
Mintfärgat trelagers P-skydd
Custom-logo såklart!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

mikkejohansson skrev:Ok. Kan hålla med om att det antagligen skulle bli mycket jobb för lite verkstad...

Får väl fixa min egen BaCH-custom då; en Jazz kanske? :)
Ja, helt klart :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Hellish skrev:Tror inte heller att vi skulle kunna enas och skulle en majoritet bestämma så tror jag inte att det blir en jazz utan en precision.
Funkar alldeles utmärkt det med :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag svarade Hell YEA!

Mitt förslag är:
P51 Telekropp - maple sunburst varianten med "antikvitt" p-skydd.
P51- hals men olackad och i flame-maple.. rakt igenom..
EDIT: EN darkstar mick..
All harware ska va de-pleterad..
custom logo.. givetvis!
Senast redigerad av Liten den lör 05 jan 2008, 12:38, redigerad totalt 1 gånger.
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

bootsy skrev:Jag tycker att det är en utmärkt, jättekul idé.
Ni som sågar förslaget utan att ens ha gett det en chans är töntar. Knedy är den enda som svarat på ett bra och roligt sätt, ni andra är bara magsura (ja jag talar till dig, Bassdude!).
Uppmuntra denna typ av initiativ. Tror ni inte på dem, låt åtminstone de andra forummedlemmarna ha kul i tråden ett tag innan ni går in och skriver "vad var det jag sa".
Det kanske är helt ogenomförbart, men låt oss fantisera lite innan ni surar ur.
Det här trodde jag var en poll där man fick svara efter egen behag. Eller så kan vi låta dig ge det rätta svaret för alla andra kanske? Och sedan skall vi ha den bas det blir? Jag går även med på det, men då får du betala. Annars vill jag behålla rättigheten att få svara som det passar mig.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Vi kan trycka pratabasklistermärken så köper de som vill varsin bach och klistrar fast på bara.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

calif de funk skrev:
bootsy skrev:Jag tycker att det är en utmärkt, jättekul idé.
Ni som sågar förslaget utan att ens ha gett det en chans är töntar. Knedy är den enda som svarat på ett bra och roligt sätt, ni andra är bara magsura (ja jag talar till dig, Bassdude!).
Uppmuntra denna typ av initiativ. Tror ni inte på dem, låt åtminstone de andra forummedlemmarna ha kul i tråden ett tag innan ni går in och skriver "vad var det jag sa".
Det kanske är helt ogenomförbart, men låt oss fantisera lite innan ni surar ur.
Det här trodde jag var en poll där man fick svara efter egen behag. Eller så kan vi låta dig ge det rätta svaret för alla andra kanske? Och sedan skall vi ha den bas det blir? Jag går även med på det, men då får du betala. Annars vill jag behålla rättigheten att få svara som det passar mig.

Jag tar inte ifrån dig möjligheten att svara som det passar dig i pollen. Däremot vände jag mig mot alla magsura kommentrarer av typen "det kommer aldrig att gå" från forumets surmörtar. Jag gillar kreativitet och öppna människor. Jag gillar nya idéer. Ibland går de inte att genomföra, men jag tycker för egen del att man kan ge dem en chans.

Retoriktips: blir man anklagad för att låta sur kan det vara smart att undvika en sur ton i genmäle.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:Jag svarade Hell YEA!

Mitt förslag är:
P51 Telekropp - maple sunburst varianten med "antikvitt" p-skydd.
P51- hals men olackad och i flame-maple.. rakt igenom..
EDIT: EN darkstar mick..
All harware ska va de-pleterad..
custom logo.. givetvis!
Låter misstänkt lik BBQ:s Derebornbas, förutom färgen. Jag skulle köpa direkt!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

bootsy skrev:
calif de funk skrev:
bootsy skrev:Jag tycker att det är en utmärkt, jättekul idé.
Ni som sågar förslaget utan att ens ha gett det en chans är töntar. Knedy är den enda som svarat på ett bra och roligt sätt, ni andra är bara magsura (ja jag talar till dig, Bassdude!).
Uppmuntra denna typ av initiativ. Tror ni inte på dem, låt åtminstone de andra forummedlemmarna ha kul i tråden ett tag innan ni går in och skriver "vad var det jag sa".
Det kanske är helt ogenomförbart, men låt oss fantisera lite innan ni surar ur.
Det här trodde jag var en poll där man fick svara efter egen behag. Eller så kan vi låta dig ge det rätta svaret för alla andra kanske? Och sedan skall vi ha den bas det blir? Jag går även med på det, men då får du betala. Annars vill jag behålla rättigheten att få svara som det passar mig.

Jag tar inte ifrån dig möjligheten att svara som det passar dig i pollen. Däremot vände jag mig mot alla magsura kommentrarer av typen "det kommer aldrig att gå" från forumets surmörtar. Jag gillar kreativitet och öppna människor. Jag gillar nya idéer. Ibland går de inte att genomföra, men jag tycker för egen del att man kan ge dem en chans.

Retoriktips: blir man anklagad för att låta sur kan det vara smart att undvika en sur ton i genmäle.
De enda sura kommentaren jag såg var:

"Ni som sågar förslaget utan att ens ha gett det en chans är töntar."

"Uppmuntra denna typ av initiativ. Tror ni inte på dem, låt åtminstone de andra forummedlemmarna ha kul i tråden ett tag innan ni går in och skriver "vad var det jag sa"."

"Det kanske är helt ogenomförbart, men låt oss fantisera lite innan ni surar ur."


Du kanske har en helt nu förklaring på vad poll innebär, eftersom du är emot den ena och för den andra alternativen och vill till och med instruera alla andra om hur dem ska bära sig åt när dem svarar?

Din retoriktips är lika genomtänkt som hela din resonemang om "poll - såhär gör man" frågan. Jag skickar den tillbaka till dig, med värme och respekt :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

calif de funk skrev:
Du kanske har en helt nu förklaring på vad poll innebär, eftersom du är emot den ena och för den andra alternativen och vill till och med instruera alla andra om hur dem ska bära sig åt när dem svarar?

Din retoriktips är lika genomtänkt som hela din resonemang om "poll - såhär gör man" frågan. Jag skickar den tillbaka till dig, med värme och respekt :wink:
Larva dig inte. Du förstår mycket väl att jag inte är emot hur folk röstade i pollen. Jag gillade inte de antikreativa "det går aldrig"-kommentarerna.

Tack för återskickat retoriktips. Jag gick in i denna diskussion i polemik med andra surgubbar, så jag tog mig rätten att vara sur. Jag kan ha tagit i för mycket, men jag står fast vid mitt ursprungliga budskap: folk som sågar idéer utan att låta dem prövas är töntar.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

bootsy skrev:
calif de funk skrev:
Du kanske har en helt nu förklaring på vad poll innebär, eftersom du är emot den ena och för den andra alternativen och vill till och med instruera alla andra om hur dem ska bära sig åt när dem svarar?

Din retoriktips är lika genomtänkt som hela din resonemang om "poll - såhär gör man" frågan. Jag skickar den tillbaka till dig, med värme och respekt :wink:
Larva dig inte. Du förstår mycket väl att jag inte är emot hur folk röstade i pollen. Jag gillade inte de antikreativa "det går aldrig"-kommentarerna.

Tack för återskickat retoriktips. Jag gick in i denna diskussion i polemik med andra surgubbar, så jag tog mig rätten att vara sur. Jag kan ha tagit i för mycket, men jag står fast vid mitt ursprungliga budskap: folk som sågar idéer utan att låta dem prövas är töntar.
Folk med en resonemang som din i allmänhet och med komentarer som den i bold (också din) i synnerhet, är väldigt toleranta och har inga problem med oliktänkande. O tempora o mores! Verkligen!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

calif de funk skrev:
folk som sågar idéer utan att låta dem prövas är töntar.

Folk med en resonemang som din i allmänhet och med komentarer som den i bold (också din) i synnerhet, är väldigt toleranta och har inga problem med oliktänkande. O tempora o mores! Verkligen!

Imaginärt meningsutbyte:

"Jag hatar fascister!"
"Vadå, får man inte tycka vad man vill, är du någon sorts fascist, eller?"
Senast redigerad av bootsy den lör 05 jan 2008, 15:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

bootsy skrev:
Imaginärt meningsutbyte:

"Jag hatar fascister!"
"Vadå, får man inte tycka vad man vill, är du någon sorts fascist, eller?"

Ja, det går bra med imaginärt meningsutbyte för dig, ser jag. Du har bara svårt för den reala.

P.S. Vill du verkligen prata om fascism med mig, kan du skicka ett PM. Jag är antifascist precis som mina förföräldrar var in real life. Ingen hobbyverksamhet.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Liten skrev:Jag svarade Hell YEA!

Mitt förslag är:
P51 Telekropp - maple sunburst varianten med "antikvitt" p-skydd.
P51- hals men olackad och i flame-maple.. rakt igenom..
EDIT: EN darkstar mick..
All harware ska va de-pleterad..
custom logo.. givetvis!
Byt ut sunurst mot Mary Kay white och Turtle plektrumskydd så har vi en winner! fast vete sjutton om olackad lönn är så kul efter ett par veckor. Mattlackad kan vara ett tips. Tunt så det åtminstone skydar lite och man kan slita sig igenom och få lite äkta relic som bevis att man lirar mycket på basen. String through body är väl ett måste oxå!
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Kul tråd!

Självklart ska vi försöka få ihop detta.

Mitt förslag är en liten kompromiss mellan Liten och bootsys förslag...

P-51 kropp
Sonic Blue
P/J mickar
Antikvitt p-skydd... det stora.
Lönnbräda med vita/pärlemor blockinlägg
Vol/Pan/Ton kontroller och jack i sidan.

En fusion mellan dessa:

Bild
Bild
Skriv svar