Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Roger Hedin skrev:Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
Najs!! Vilken stärkare använde du?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Som Roger säger, horn är inte lämplig annat än i PA, används t o m mindre där än förr. Mycket Bra verkningsgrad men smalt ljudfält och smalt frekvensomfång
Roger Hedin skrev:Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
Najs!! Vilken stärkare använde du?
En gammal SVT. Gammal!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin