Har ju börjat förstå att man upplever saker och ting rätt olika, speciellt när det gäller bilar men...
Har visserligen inte åkt/kört jättemånga Citroen, XM, C5, Jumper + nån liten skit och suttit i ett gäng andra och det har allt annat än upplevts trevligt när man känner på interiören etc etc...
Rent generellt så är ju Citroen ett av de fabrikat som anses vara sämre bilar - förutom av de som gillar dem...
Är få fabrikat som du blir avrådd från att köpa i samma utsträckning som Citroen, Renault, Fiat och Peugeot....
Att du alltid hugger när det gäller bilar. Ford är billigt hopkomna bruksbilar utan finesser, gjorda för att föda feta amerikaner.
Citroen å andra sidan är billiga bilar med finesser, gjorda av rödvinspimplande fransmän.
Klart jag gör när det alltid ska klagas på något som funkat för min del BÄTTRE än alla andras bilar i princip i umgängeskretsen etc etc...
Och vem vill ha finesser?
Jag vill ha en bil som fungerar istället.
Den enda finess fö som fanns på svärfars nu tack och lov sålda typ 02:as C5 (efter motorbyte för 30 papp) var väl fjädringen som gick att höja och sänka!?
Rätt skön att åka i, absolut! Men inte "WOW vilken fantastiskt skön bil att åka i" som måna citroenistas verkar övertygade om att de är...
BAH!
Jag vet.
Det är här är känsliga ämnen för min del efter ett helt liv av gnäll på bilar som jag vuxit upp med och aldrig fattat varför folk klagar på.
blackparkas skrev:Klart jag gör när det alltid ska klagas på något som funkat för min del BÄTTRE än alla andras bilar i princip i umgängeskretsen etc etc...
Och vem vill ha finesser?
Jag vill ha en bil som fungerar istället.
Den enda finess fö som fanns på svärfars nu tack och lov sålda typ 02:as C5 (efter motorbyte för 30 papp) var väl fjädringen som gick att höja och sänka!?
Rätt skön att åka i, absolut! Men inte "WOW vilken fantastiskt skön bil att åka i" som måna citroenistas verkar övertygade om att de är...
BAH!
Jag vet.
Det är här är känsliga ämnen för min del efter ett helt liv av gnäll på bilar som jag vuxit upp med och aldrig fattat varför folk klagar på.
blackparkas skrev:Håller absolut med om att det är mycket bas för pengarna, förmodligen bland det bästa man kan få för de pengarna när man köper ny bas.
Gillar dock verkligen inte preampen i dem, funkar inte för mig öht.
Det känns som en väldigt bra 6000-kronors bas helt enkelt, bättre än en mex-Fender men jag kan inte påstå att de 5-6-7 st jag testat känts bättre än någon av de AVRI-basar jag testat t.ex. Men å andra sidan så kostar de 18-20 papp nya...
Mexico Classic-serien tycker jag nog också är bättre, ligger väl 2-3k över Sandbergen i nypris.
Vi är nog tämligen överens. Det är som med bilar, En Ford är hyfsat prisvärd, bland det bättre man kan få för de pengarna, men inte i nivå med/bättre än de Land Rovers och Citroen jag provat/ägt
Whaaat?
Jämförde du just nu Ford med Citroen och tyckte Citroen är bättre?!!!!
Japp, för att det är så..... och för att du alltid nappar på varumärket citroen. Precis som att jag faktiskt uppskattar JB60's JB60, så kan jag erkänna att jag gillar tremänningens Taunus 20M 1968. Ödmjukt, eller hur?
Geddan skrev:On topic:
Den där budget-tysken skulle jag nog möjligtvis jämföra med Squier Affinity.
trådväckning,,,
Affinity var väl att ta i, men Electrabasar väcker inget habegär hos mig, tvärtom så dissade jag Sandberg öht då jag provat ett par Electrabasar eftersom de hissats så mycket. Har dock reviderat mig efter att spelat lite på de "riktiga" Californiabasarna, det är riktigt bra skit, men för det priset köper jag hellre American Pro.
En äkta pB tråd som spårar ur och landar där den började ...
Helt underbart på en regnig fredag
Lev väl ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++