Låg och funderade lite i soffan och fick den tanken.
Om man kör ett delningsfilter föra drive/dist-kretsen och sedan distar högpassignalenför att efter distkretsen peta ihop ljudet igen, kan det vara något? Tanken var att man inte ska dista de lägsta frekvenserna utan enbart de högre. Efter denna historia har man sedan en blendpot...
Vad tror ni?
Keep on rocking motherfuckers...
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Kan nog vara kanon. Har prövats förr, bla Chris Squire och John Entwhitle vill jag minnas. De tog det dock ett steg till och körde separat stärkare till den distade högsignalen. Hade en ashdowndist, någon signaturmodell som funkade så, säkert jättebra men pedaler är inte min grej, trots flera försök.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Även 3-bands eller vad man ska kalla det, med möjlighet att ställa driven i de olika frekvenserna.
Finns en tråd som avhandlar detta just nu, kommer bara inte ihåg vad den heter...
blackparkas skrev:Finns ju pedaler som gör just detta.
Även 3-bands eller vad man ska kalla det, med möjlighet att ställa driven i de olika frekvenserna.
Finns en tråd som avhandlar detta just nu, kommer bara inte ihåg vad den heter...
Kör med en ebs sheehan drive...och använder ett delningsfilter i den rena effektloopen där jag filtrerat bort allt över ca 500hz ca gurka...för att få en xtra fet ren signal att blanda med den skitiga ....det låter mums... rolls har ett litet smidigt som passar på pedalbordet
Jag trackar och mixar "in the box" och de flesta amps och pedaler är plugins i Cubase på gott och ont. Splittrar ibland signalen för både elguran och basen i hi & low i Cubase med olika effekter. Bästa resultatet har jag fått genom att göra tvärt om. Skitig botten på basen med ett rent och snygg zing från det övre av basens register. Hänger lite på vad det är för låt förstås. Kör rätt ofta en multiband kompressor på basen också.