Den släppte ut röken i replokalen, på sista brutala anslaget på sista tonen på låten och sen var det slut på det repet. (Ni skulle sett minen på trummisen.
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Då haveriet bedömdes som omfattande så berättade Calle att det ville få den tillbaka skickad till Petaluma, så att de kunde bygga om den. Ok, tänkte jag, det blir nog dyrt det här.
Men nej. Det skulle bygga om/reparera den gratis. En nästan sju år gammal förstärkare, såld flera gånger! Och de bjussar på frakt från Svedala till Kalifornien och tillbaka.
Det enda jag behövde göra var att skicka den till Jönköping. Som tur var hade alla tidigare ägarna behållt orginal kartongen och packningen (Tack!), så jag kunde skicka tillbaka den säkert packat. Den kom tillbaka häromdagen och i kväll repade jag med den igen. Jag kan bara säga: Fan! Jag har glömt bort hur bra den låter
Den senaste tiden har jag repat på min GK MB 500 Fusion med en TKS W2126. Och det låter riktigt bra. Idag så körde jag dem båda parallellt med biamping, meckande lite med ljudet och var inte riktigt övertygad om hur det lät.
Basen, en Ibanez RB850 -> Darkglass B7K -> ren ton till M9 och overdrive till GK, båda in i varsin TKS W2126. Det var ok, men inte det där som jag letade efter.
Sen kopplade jag ur GKn och körde DGn in i M9 med två 2126. Pang! Där satt den. Jäklar vad övertygande den är. Visst, två x 2126 är bättre än en är. Men 10 kg järntransformator talar.
Tack Mesa och Calle på Nya Musik för underbar service! Här är företag som bryr sig om sina produkter och sina kunder. Tack!